دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تحول صنعت لوازم خانگی با هوش‌مصنوعی خودسازگار

تحول صنعت لوازم خانگی با هوش‌مصنوعی خودسازگار
دانشمندان روس یک نوع هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند که بدون ورود اطالاعات از خارج، قادر به یادگیری است و می تواند صنعت تولید محصولات خانگی هوشمند را متحول کند.
کد خبر : 929280

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی در گزارشی نوشت: گروهی از دانشمندان روسی مدل جدیدی از هوش مصنوعی را ابداع کرده‌اند که قادر به تطبیق خود با وظایف و فعالیت‌های جدید بدون دخالت انسان است.

تیمی از آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی تی بانک (که قبلاً Tinkoff Bank) و موسسه تحقیقات هوش مصنوعی مستقر در مسکو (AIRI) مستقر در مسکو نامیده می‌شد، در مقاله‌ای اعلام کردند که این مدل به توسعه دهندگان این امکان را داده است که بر یکی از محدودیت‌های کلیدی در یادگیری ماشینی متنی غلبه کنند.

مدل‌های قبلی هوش مصنوعی اگر به اندازه کافی اطلاعات دریافت می‌کردند می‌توانستند شیوه فعالیت در پلتفرم‌های جدید بیاموزند، اما همچنان احتیاج به آماده سازی مقدمات فعالیت و تنظیم نهایی عملیات از سوی نیروی انسانی نیاز داشتند. نیاز مدل‌های قدیمی هوش مصنوعی به فضای یادگیری مجدد هزینه زیادی را به برنامه‌های اجرائی تحمیل می‌کرد، اما حالا این موارد مرتفع خواهد شد.

هوش‌مصنوعی خودسازگار

دانشمندان یک مدل یادگیری ماشینی خاص به نام تقطیر الگوریتم (AD) را انتخاب کرد و آن را برای رسیدن به هدف تعیین شده اصلاح کرده است. روش AD هوش مصنوعی را آموزش می‌دهد تا با پیش‌بینی خودکار فعالیت‌ها در حالی که از مجموعه داده‌های تاریخچه یادگیری های قبلی خود به عنوان زمینه استفاده می‌کند، وظایف جدید را انجام دهد.

این هوش مصنوعی روسی که الگوریتم بدون سر نام گرفته است این هفته در کنفرانس بین‌المللی یادگیری ماشینی وین ارائه می شود. رویکرد Headless-AD به این معناست که مدل توانایی یادگیری و به کارگیری اقدامات جدید را در پاسخ به وظایف جدید بدون نیاز به ورودی اضافی یا یادگیری مجدد توسط انسان به دست می‌آورد.

به گفته این تیم، هوش مصنوعی تولید شده توسط آنها پنج برابر بیشتر از آنچه در ابتدا آموزش دیده، می تواند کار کند و بیاموزد. همچنین این محققان اظهار کردند که این فناوری می تواند کاربردهای گسترده ای از فناوری های فضایی تا دستیارهای خانه هوشمند داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته