دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1403 - 09:28

تصاویر نجومی سوم شهریور (۲۴ اوت)

تصاویر نجومی سوم شهریور (۲۴ اوت)
نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 929190

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز skyandtelescope

این عکس توسط ویلیام انکبول (William Enkeboll) از واشنگتن، ایالات متحده آمریکا در تاریخ/زمان عکس، 12 اوت 2024، ساعت 12:15 ق.ظ ثبت شده است. تجهیزات شامل دوربین نیکون Z6، لنز نیکون Z20/1.8 S، فیلتر Hoya Starscape است. عکسی از شهاب برساووشی و شفق قطبی دیده می‌شود. تنظیمات دوربین ISO 800، f/1.8، 13 ثانیه است.

تصاویر نجومی سوم شهریور (۲۴ اوت)

تصویر روز astronomy

سحابی NGC 1360 که تخم رابین (Robin's Egg) نیز نامیده می‌شود، در صورت فلکی کوره (Fornax) است. این سحابی حدود 1400 سال نوری از ما فاصله دارد. مشاهدات سال 2017 دو کوتوله سفید را در مرکز آن نشان می‌دهد. این ستاره‌ها لایه‌های بیرونی خود را پخش می‌کنند که می‌تواند ظاهر کشیده و خال‌دار این سحابی را توضیح دهد. این تصویر با تلسکوپ 24 اینچی f/4.5 و با استفاده از فیلترهای Hα/OIII/RGB گرفته شده است. زمان نوردهی 15، 45، 5، 5 و 5 دقیقه بود.

تصاویر نجومی سوم شهریور (۲۴ اوت)

تصویر روز earthsky

این تصویر خورشید است. عکاس آن را ابتدا رنگی ثبت کرد اما سپس آن را به صورت سیاه و سفید پردازش کرد. تجهیزات شامل یک تلسکوپ نیوتنی 8 اینچی Skywatcher و یک فیلتر شیشه ای خورشیدی نور سفید 9.5 اینچی سیمور سولار بود و دوربین مورد استفاده نیکون D3200 بود.

تصاویر نجومی سوم شهریور (۲۴ اوت)

تصویر روز apod

ماه کامل در این صحنه زیبا از یک جزیره قابل مشاهده است. این تصویر در صبح روز 20 اوت از فیجی در اقیانوس آرام جنوبی گرفته شده است. سایه زمین(Earth's shadow) تا بالای جو می‌رسد. در بالای آن یک درخشش صورتی به نام کمربند زهره (Belt of Venus) دیده می‌شود. این رنگ از نور قرمز طلوع خورشید در سراسر افق ناشی می‌شود. ماه در حال غروب نیز به دلیل مسیر طولانی در جو، قرمز به نظر می‌رسد.

در برهه فعلی، ماه کامل را ماه آبی فصلی نیز می‌نامند. این بدین معنی است که این سومین ماه کامل در یک فصل با چهار ماه کامل اسا. ماه کامل آگوست منحصربه‌فرد است زیرا برخی آن را اولین ماه از چهار ابرماه متوالی در سال 2024 می‌خوانند.

تصاویر نجومی سوم شهریور (۲۴ اوت)

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته