دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1403 - 09:29

تصاویر نجومی سی‌ام مرداد (20 اوت)

تصاویر نجومی سی‌ام مرداد (20 اوت)
نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 928627

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

 

تصویر روز ناسا

یک مدل آموزشی از کپسول برگشت نمونه مأموریت های فضایی ناسا در 30 آگوست 2023 آزمایش شد. این آزمایش سقوط در محدوده آزمایش و تمرین ناسا در یوتا انجام شد. این آزمایش به آماده شدن برای بازیابی کپسول برگشت نمونه از ماموریت OSIRIS-REx ناسا کمک کرد.

تصاویر نجومی سی‌ام مرداد (20 اوت)

تصویر روز Skyandtelescope

عکاس این تصویر فردی به نام نیلز کریستنسن (Niels Christensen) از کپنهاگ، دانمارک است. 30 ژوئیه 2024  با تجهیزاتی شامل 16 اینچی SCT ACF F10، ZWO ASI 662MC، فیلتر برش UV/IR Astronomik L2، ZWO ADC   گرفته شده است. این تصویر رنگی از سحابی سیاره ای M57 است. من آن را با تنظیمات عکاسی نجومی سیاره‌ای نوردهی 40 تصویر 30 ثانیه ای بود.

تصاویر نجومی سی‌ام مرداد (20 اوت)

تصویر روز astronomy

کاتلین بیکرافت (Katelyn Beecroft) اهل لندن، انتاریو، کانادا است. M17 که به سحابی قو یا سحابی امگا معروف است. هنگامی که به صورت بصری مشاهده می شود، بسیار بیشتر شبیه یک قو به نظر می رسد. این تصویر SHORGB طی 4.5 ساعت با استفاده از یک تلسکوگ انکساری 2.8 اینچی f/5.6 گرفته شده است.

تصاویر نجومی سی‌ام مرداد (20 اوت)

تصویر روز apod

دیروز ابرماه اتفاق افتاد. ماه امشب نیز باید زیبا به نظر می رسد. ابرماه‌ها بزرگ‌تر و درخشان‌تر از ماه‌های کامل معمولی به نظر می‌رسند. این امر به این دلیل اتفاق افتاد که به زمین نزدیکتر هستند، 90٪ نزدیکتر از ماه های کامل. به این ابرماه، ماه آبی نیز می گویند. این امر به این دلیل است که سومین ماه از چهار ماه کامل در یک فصل است. ماه های آبی واقعا آبی نیستند. این تصویر ابرماه آبی را هنگام طلوع در نزدیکی معبد پوزیدون در یونان نشان می دهد.

تصاویر نجومی سی‌ام مرداد (20 اوت)

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته