دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زائران اربعین از سیم‌کارت ایرانی استفاده کنند یا عراقی؟ +فیلم

زائران اربعین از سیم‌کارت ایرانی استفاده کنند یا عراقی؟ +فیلم
جانشین وزیر ارتباطات گفت: زائرانی که وارد عراق می‌شوند از سیم‌کارت ایرانی استفاده کنند؛ چراکه سیم کارت عراقی مزیت و سرویس‌دهی بهتری نسبت به سیم کارت ایرانی ندارد.
کد خبر : 927597

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر لاجوردی جانشین وزیرارتباطات توضیحاتی درباره استفاده از سیم کارت عراقی و ایرانی در ایام پیاده روی اربعین ارائه کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اینکه سیم کارت‌های عراقی از نظر قیمت با سیم کارت ایرانی تفاوت قیمتی ندارد، افزود: قیمت هردو سیم کارت رقابتی است و سرویس دهی و مزیت بهتری نسبت به یکدیگر ندارند و هموطنان می‌توانند از طریق این سیم کارت‌ها و پیامرسان داخلی بله با خانواده خود در ایران تماس بگیرند.

وی افزود: با اپراتورهای ایرانی هم صحبت کرده‌ایم که بین سیم‌کارت‌های ایرانی که رومینگ می‌شوند و سیم‌کارت‌های عراقی در بحث کیفیت و سرویس‌دهی تفاوتی قائل نشوند. سال گذشته می‌توان گفت تقریبا این کار را انجام دادند و امیدواریم این اتفاق امسال نیز رخ دهد؛ اما چند موضوع دیگری وجود دارد.

لاجوردی گفت: کاربران و زوار ایرانی که وارد عراق می‌شوند، ممکن است کاربری از پیام ‌سان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کند که اتفاق خوبی در این زمینه رخ داده و کاری که امسال هم انجام شده این است که لینک مستقیمی بین عراق و تهران ایجاد کردیم. این لینک مستقیم باعث می‌شود زمانی که کاربر ایرانی در عراق هست و می‌خواهد محتوایی را در ایران مشاهده کند، مستقیما درخواست از عراق به ایران فرستاده شود. قبلا این درخواست تا فرانکفورت رفته و بعد به ایران می آمد و دوباره پاسخ آن از تهران به فرانکفورت و بعد به عراق یا کربلا می‌رفت. ما با برقراری لینک مستقیم بین ایران و عراق سرعت دسترسی را از ۲۰۰میلی ثانیه به ۵۰میلی ثانیه رساندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته