دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد؛

نخستین فراخوان آزمایشگاه مرجع ارزیابی محصولات و خدمات پایه هوش مصنوعی

نخستین فراخوان آزمایشگاه مرجع ارزیابی محصولات و خدمات پایه هوش مصنوعی
نخستین فراخوان آزمایشگاه مرجع ارزیابی محصولات هوش مصنوعی با هدف تقویت شبکه آزمایشگاهی و ارزیابی طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات هوش مصنوعی اعلام شد.
کد خبر : 927616

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین فراخوان آزمایشگاه مرجع ارزیابی محصولات هوش مصنوعی با هدف تقویت شبکه آزمایشگاهی و ارزیابی طیف گسترده ای از محصولات و خدمات هوش مصنوعی اعلام شد.به منظور توسعه پایدار و ارتقاء سطح محصولات و خدمات هوش مصنوعی در کشور، اولین فراخوان آزمایشگاه مرجع ارزیابی محصولات هوش مصنوعی اعلام شد. 

مژگان فرهودی، رئیس آزمایشگاه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ارتباطات با هدف اصلی توسعه شبکه آزمایشگاهی در این فراخوان و اینکه آزمایشگاه‌های مختلف چگونه می‌توانند در تحقق این هدف نقش داشته باشند، توضیح داد: هدف اصلی از توسعه این شبکه آزمایشگاهی، ارتقاء کیفیت و پوشش طیف گسترده‌ای از ارزیابی محصولات و خدمات هوش مصنوعی و تسریع روند استانداردسازی در کشور است و آزمایشگاه‌های دانشگاهی، خصوصی و دولتی می‌توانند با ارائه تخصص‌های فنی و منابع خود، به بهبود دقت ارزیابی‌ها و به اشتراک‌گذاری تجربیات خود کمک کنند. این همکاری مشترک منجر به توسعه پایدار و ارتقاء سطح محصولات و خدمات هوش مصنوعی در کشور نیز خواهد شد.

وی همچنین درباره اینکه آزمایشگاه‌های متقاضی برای پیوستن به شبکه آزمایشگاهی باید چه توانمندی‌ها و مستنداتی را ارائه دهند و فرآیند ارزیابی آنها چگونه است، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های متقاضی باید براساس حوزه‌های مشخص شده در جدول یک فراخوان، توانمندی‌های خود را مشخص کنند و مستندات مربوط به این توانمندی‌ها را مطابق با جدول شماره دو به رایانامه ailabs@itrc.ac.ir ارسال نمایند.

رئیس آزمایشگاه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: در گام اول، پس از بررسی مستندات ارسالی و نیز بررسی‌های میدانی، پالایش اولیه انجام شده و آزمایشگاه‌های واجد شرایط انتخاب می‌شوند؛ آزمایشگاه‌های منتخب در این مرحله، باید مدارک تخصصی مربوط به حوزه توانمندی خود که بعدا اطلاع رسانی می‌شود را در درگاه سازمان فناوری اطلاعات ثبت کرده و پس از تایید توسط کمیته علمی مربوطه، برای دریافت گواهی‌نامه صلاحیت از این سازمان اقدام کنند.

فرهودی در پایان در خصوص مهلت ثبت نام برای متقاضیان، خاطرنشان کرد: در این فراخوان مهلت ثبت نام ۲۰ شهریورماه سال جاری تعیین شده است و متقاضیان در صورت داشتن هرگونه ابهام و یا به منظور اخذ اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۸۴۹۷۷۵۲۳ تماس گرفته و همچنین از طریق رایانامه ailabs@itrc.ac.ir نیزسوالات خود را مطرح کنند، گفتنی است متن این فراخوان در وبگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آدرس https://www.itrc.ac.ir/fa/node/۴۷۱۸۰ قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته