دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر ارتباطات پیشنهادی دولت چهاردهم کیست؟

وزیر ارتباطات پیشنهادی دولت چهاردهم کیست؟
ستار هاشمی گزینه‌ی نهایی تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فهرست هیئت وزیران دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد.
کد خبر : 926499

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ستار هاشمی گزینه‌ی نهایی تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فهرست هیئت وزیران دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد.

در روند انتخاب گزینه‌های پیشنهادی تصدی وزارتخانه‌های مختلف کارگروه‌هایی تشکیل شدند و با بررسی گزینه‌های مختلف  و امتیازدهی به هر یک از گزینه‌ها، فهرستی از کاندیداها تهیه می‌کردند. درانتخاب وزیر ارتباطات دولت چهاردهم نیز این روند طی شد و ستار هاشمی گزینه‌ی نهایی تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فهرست هیئت وزیران دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد.

ستار هاشمی، متولد ۱۳۵۵ در شهر یاسوج، یکی از چهره‌های برجسته در حوزه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات ایران است. او هم‌اکنون به عنوان استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز فعالیت می‌کند و در عرصه‌های علمی و اجرایی دارای سوابق درخشانی است.

تحصیلات و موفقیت‌ها

ستار هاشمی دارای دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه موناش استرالیا و علم و صنعت ایران است. او به عنوان یکی از دو درصد دانشمندان برتر جهان شناخته می‌شود و در زمینه‌های تحقیقاتی و علمی نقش موثری ایفا کرده است. علاوه بر این، او جوانترین استاد تمام در حوزه هوش مصنوعی در ایران و استاد نمونه دانشگاه شیراز محسوب می‌شود.

هاشمی در سال ۱۳۹۳ به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس منصوب شد و در سال ۱۳۹۵ به معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت کشور ارتقا یافت. او همچنین در مهرماه ۱۳۹۸ از سوی محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات منصوب شد.

پس از آن، ستار هاشمی به سازمان ثبت اسناد کشور رفت و به عنوان معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبت فعالیت کرد. در سال ۱۴۰۲، او به عنوان مدیر برتر قوه قضاییه شناخته شد.

عضویت در شوراها و انجمن‌ها

هاشمی علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، عضو هیأت مؤسس و هیأت مدیره انجمن هوش مصنوعی ایران است و ریاست هیأت مدیره شرکت ایرانسل را نیز بر عهده دارد. او در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری، همواره به دنبال ارتقاء دانش و فناوری در کشور بوده و تلاش کرده است تا به رشد و پیشرفت صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک کند.

با توجه به تجربیات و دستاوردهای برجسته‌اش، دکتر ستار هاشمی به‌عنوان یکی از پیشگامان این حوزه، تاثیر زیادی بر روند توسعه فناوری در ایران داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته