دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گوگل از گوشی هوشمند «پیکسل ۹» رونمایی کرد +تصاویر

گوگل از گوشی هوشمند «پیکسل ۹» رونمایی کرد +تصاویر
گوگل از سری جدیدی گوشی‌های هوشمند خود که به هوش مصنوعی جمنای مجهز است رونمایی کرد.
کد خبر : 927603

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، نسل جدید گوشی‌های هوشمند پیکسل ۹ (Pixel ۹) به طور عمیق‌تری با فناوری هوش مصنوعی ادغام شده است. ویژگی‌های اصلی و مهم گوشی جدید پیکسل شامل توانایی منحصر به فرد در جستجوی اطلاعات تصاویر و و مجهز بودن آن به چت‌بات «جمنای» است که در واقع یار کمکی برنامه‌های موجود برای تولید محتوای فوری و پاسخ به سؤالات کاربر است.

پیکسل ۹ با قیمت اولیه ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد که ۱۰۰ دلار بیشتر از مدل قبلی است. گوگل در کنار پیکسل ۹، مدل جدیدتر «پیکسل ۹ پرو» در ابعاد ۶.۸ اینچی و «پیکسل ۹ پرو فولد» تاشو را در ماه سپتامبر عرضه خواهد کرد. گوشی‌های هوشمند جدید برای پیش‌سفارش در دسترس هستند و ارسال از اواخر این ماه آغاز می‌شود.

گوگل از گوشی هوشمند «پیکسل ۹» رونمایی کرد

گوگل علاوه بر گوشی‌های هوشمند، نسخه‌های جدید ساعت‌های هوشمند: پیکسل واچ ۳ (Pixel Watch ۳) و پیکسل بادز پرو ۲ (Pixel Buds Pro ۲) را نیز به نمایش گذاشت. یک ویژگی مهم «پیکسل واچ» که به نجات جان انسان‌ها کمک می‌کند اعلام هشدار  «از دست دادن نبض» است که برای اطلاع رسانی به خدمات اضطراری در صورت توقف ضربان به مراکز امدادی هشدار می‌فرستد که در حال حاضر  در بریتانیا و اتحادیه اروپا در دسترس است.

گوگل از گوشی هوشمند «پیکسل ۹» رونمایی کرد

ریک استرلا (Rick Osterloh)، معاون ارشد دستگاه‌ها و خدمات گوگل، بر تعهد این شرکت به ارائه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی تاکید کرد و گفت: اخیراً وعده‌ها و تبلیغات بزرگ زیادی در مورد هوش مصنوعی وجود داشته است، اما کمک عملی و کافی در دنیای واقعی وجود ندارد. به همین دلیل است که امروز در مورد تاثیر واقعی هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم.

گوگل قرار بود گوشی هوشمند پیکسل را در پاییز به بازار بفرستد و با تصمیم به عرضه زودهنگام آن نشان داد که پیشرفت‌های این کمپانی و رقابت با همتایان خود مانند اپل تا چه حد افزایش یافته است.

با وجود این نوآوری‌ها، سهم گوگل از بازار گوشی‌های هوشمند جهان حدود ۱ درصد است و به عنوان چهارمین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در آمریکا رتبه‌بندی می‌شود، زیرا تمرکز این کمپانی بر دستگاه‌های پیشرفته و بازار‌های بین المللی همچنان پایین است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته