دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1403 - 11:19
به دنبال رایزنی با مقام‌های بین‌المللی؛

باقری: ایران با توسل به حق دفاع مشروع ۲ هدف اصلی را دنبال می‌کند

باقری: ایران با توسل به حق دفاع مشروع ۲ هدف اصلی را دنبال می‌کند
سرپرست وزارت خارجه کشورمان می‌گوید در رایزنی‌های تلفنی اخیر با مقام‌های کشورهای مختلف، تأکید کرده که ایران با توسل به حق دفاع مشروع، دو هدف اصلی را دنبال می‌کند: دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و جلوگیری از تحقق آرزوی رژیم اسرائیل در ایجاد یک جنگ منطقه‌ای.
کد خبر : 926980

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به تماس‌های تلفنی اخیرش از جمله با وزرای خارجه اندونزی، بلژیک و هلند عنوان کرد: در گفتگوی تلفنی با وزیر امور‌ خارجه اندونزی در مورد آخرین تحولات منطقه و جنایات رژیم اشغالگر تبادل نظر کردیم.

وی افزود: ما معتقدیم «بی‌کیفر‌مانی» رژیم صهیونیستی را در ارتکاب جنایات جری‌تر کرده و لازم است کشورهای اسلامی در اقدام مشترک و هماهنگ، با حمایت عملی از مردم فلسطین، موجبات توقف نسل‌کشی فلسطینیان در غزه را فراهم آورند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه بلژیک تاکید کردم رژیم صهیونیستی با کشتار گسترده غیرنظامیان، کودکان و زنان، نصاب جدیدی از توحش را در جامعه بشری به نمایش گذاشت.

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با توسل به حق دفاع مشروع خود در چارچوب حقوق ‌بین‌الملل و منشور ملل متحد، دو هدف اصلی را دنبال می‌کند: دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و جلوگیری از تحقق آرزوی رژیم اسرائیل در ایجاد یک جنگ منطقه‌ای.

باقری همچنین بیان کرد: در پاسخ به تماس تلفنی وزیر امور خارجه هلند بیان شد که استانداردهای دوگانه غرب در ادعای حمایت از حقوق بشر به سطح منزجر‌کننده‌ای رسیده است. اگر فقط همین جنایت امروز رژیم در حمله به غیرنظامیان در یک پناهگاه از سوی هر موجودیتی غیر از اسرائیل واقع می‌شد، دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر در محکومیت آن با شدید‌ترین الفاظ و وضع تحریم‌ها و محدودیت‌ها گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربودند.

وی افزود: اما جهان می‌بیند که همین دولت‌ها در قبال نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر با چشم پوشی و اغماض رفتار می‌کنند و حتی در شورای امنیت ملل متحد مانع عمل شورا به وظایف ذاتی خود می‌شوند. دورویی و ریاکاری دولت‌های غربی قابل کتمان نیست.
 
باقری اضافه کرد: همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با آقای خلیل الحیه، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس، ضمن تبریک انتخاب مجاهد شجاع یحیی السنوار به جانشینی شهید اسماعیل هنیه، مقاومت و رشادت ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت برای مبارزه با باند جنایتکار و کودک کش حاکم در تل‌آویو را ستودم و اطمینان دادم که جمهوری اسلامی ایران همواره یار و یاور مردم مظلوم فلسطین باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته