دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

کریمی گزینه جدید برای تصدی وزارت بهداشت

کریمی گزینه جدید برای تصدی وزارت بهداشت
تا به امروز احتمالی‌ترین و نزدیکترین گزینه تصدی وزارت بهداشت، محمدرضا ظفرقندی بود تا اینکه چند روزی است نام عبدالله کریمی به عنوان گزینه‌ای جدید برای وزارت بهداشت معرفی شده است
کد خبر : 926849

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا به امروز احتمالی‌ترین و نزدیکترین گزینه تصدی وزارت بهداشت، محمدرضا ظفرقندی بود تا اینکه چند روزی است نام عبدالله کریمی به عنوان گزینه‌ای جدید برای وزارت بهداشت معرفی شده است. وی فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.در حالی که کار انتخاب گزینه‌های وزارت بهداشت برای معرفی به شورای راهبری دولت چهاردهم، چندی قبل به پایان رسید و چند گزینه توسط کمیته انتخاب معرفی شدند، اما شنیده می‌شود یک گزینه جدید برای این وزارتخانه معرفی شده است.

بر اساس شنیده‌ها، عبدالله کریمی فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به عنوان گزینه‌ای جدید برای وزارت بهداشت معرفی شده است. وی، چهره‌ای کاملاً علمی است که سوابق اجرایی در سطح دانشگاه و وزارتخانه را نیز دارد. کریمی، در سال‌های ۷۳ تا ۷۶ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال‌های ۷۸ تا ۷۹؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت در سال‌های ۷۹ تا ۸۴، از دیگر سوابق اجرایی کریمی است. وی از سال ۷۹ تاکنون، عضو هیأت بورد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

کریمی،گزینه جدید برای تصدی وزارت بهداشت

 

وزیر بهداشت کیست؟

آنچه مسلم است، وزیر بهداشت باید اشراف کامل به سیاست‌های نظام جامع سلامت کشور داشته باشد. از آنجا که حوزه سلامت یکی از حوزه‌های اساسی کشور است، دولت چهاردهم باید با تمام دقت، وزیری با کارنامه موفق انتخاب کند. وزیر بهداشت دولت پزشکیان با توجه به مشکلات و نیاز‌های اساسی حوزه سلامت، با چالش‌هایی همچون مهاجرت پزشکان، پرستاران و بلکه کمبود برخی از دارو‌ها مواجه خواهد بود. روزآمد و تکمیل کردن شبکه بهداشتی درمانی کشور در تمام سطوح و کاهش تعارض منافع، از دیگر برنامه‌هایی است که باید توسط وزیر بهداشت دولت چهاردهم پیگیری شود.

چرا کار پزشکیان سخت است؟

انتخاب وزیر بهداشت در دولت چهاردهم مسلما نسبت به دولت‌های سابق بسیار سخت‌تر است. چراکه رئیس‌جمهور منتخب چهار سال در وزارت بهداشت فعالیت داشته و به این حوزه اشراف کامل دارد. بررسی‌های کارگروه انتخاب گزینه‌های وزارت بهداشت دولت پزشکیان، به چند نفر رسیده که در نهایت یک نفر از سوی رئیس جمهور برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد شد. اینکه وزارت بهداشت دولت پزشکیان به چه کسی می‌رسد، هنوز مشخص نیست. باید ببینیم که چه کسی می‌تواند سکاندار نظام سلامت باشد و رای اعتماد نمایندگان را اخد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته