دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

پرستاران بخش خصوصی از مزایای قانون تعرفه گذاری برخودار نیستند

پرستاران بخش خصوصی از مزایای قانون تعرفه گذاری برخودار نیستند
رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاران بخش خصوصی حدود ۳۰ درصد خدمات پرستاری را در بخش بستری ارائه می‌کنند، اما هنوز از مزایای قانون تعرفه گذاری و ارتقای بهره مندی برخودار نیستند.
کد خبر : 926739

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد نجاتیان رئیس کل سازمان نظام پرستاری در جلسه مشترک با رئیس و بازرس انجمن صنفی کارگری گروه پرستاری تهران در محل سازمان نظام پرستاری افزود: پرستاران بخش خصوصی حدود ۳۰ درصد خدمات پرستاری را در بخش بستری ارائه می‌کنند، اما هنوز از مزایای قانون تعرفه گذاری و ارتقای بهره مندی برخودار نیستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: خدمات پرستاران و همکاران گروه پرستاری در بیمارستان‌های خصوصی بسیار با ارزش، قابل اعتنا و قابل تقدیر است و همه باید کمک کنیم، این بخش از خدمات نظام سلامت پا بر جا بماند و بتواند در ارائه خدمات بهتر به مردم کمک کند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های خصوصی با سرمایه خصوصی افراد تشکیل شده است و بخشی از وظایف حاکمیتی را در حوزه سلامت به عهده دارند. مالکان بیمارستان‌های خصوصی برای ارائه خدمات بهتر به مردم نیازمند داشتن پرستارانی با انگیزه و با کیفیت هستند.

نجاتیان گفت: متاسفانه مشکلاتی در بخش خصوصی برای پرستاران وجود دارد مانند پرداخت نشدن تعرفه‌ها یا اجرا نشدن قانون ارتقای بهره وری یا نداشتن امنیت شغلی که باعث شده پرستاران بخش خصوصی نتوانند همزمان و مطابق نیاز‌های بیماران مراجعه کننده در این بخش‌ها خدمت رسانی کنند به همین علت در برخی موارد با ترک خدمت پرستاران از مراکز خصوصی مواجه می‌شویم.

در ادامه این جلسه حمزه رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری گروه پرستاری تهران و یزدانی بازرس این انجمن گزارشی درباره مسائل و مشکلات پرستاران بخش خصوصی ارائه کردند.

حمزه گفت: این انجمن در سال ۱۴۰۱ با استفاده از ماده ۱۳۱ قانون کار توسط وزارت کار تشکیل شده و در جهت حفظ حقوق مادی و معنوی و آموزش پرستاران در بخش خصوصی فعالیت می‌کند.

پس از ارائه این گزارش، قرار شد نماینده انجمن صنفی کارگری پرستاران تهران در کمیته پیگیری مسائل پرستاران بخش خصوصی که در سازمان نظام پرستاری تشکیل شده حضور یابد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری قول داد: در برنامه‌های مختلف از ظرفیت‌های این انجمن به عنوان یک نهاد مهم در بخش خصوصی برای پیگیری حقوق پرستاران بخش خصوصی استفاده می‌شود و برای پیگیری حقوق این همکاران از ظرفیت نهاد‌های سیاستگذار مانند مجلس برای رفع مشکلات و نیاز‌های پرستاران بخش خصوصی استفاده می‌شود.

همچنین با به پیشنهاد انجمن صنفی کارگری پرستاران تهران، مقرر دوره‌های آموزش مشترکی با همکاری این انجمن و سازمان نظام پرستاری برای ارتقای سطح دانش و مهارت همکاران پرستار در بخش خصوصی توسط سازمان نظام پرستاری برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرستار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته