دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1403 - 15:16
المپیک پاریس| به روز رسانی

اسماعيلي:براي فينال آماده هستم/مهمدی: امیدوارم فردا بتوانم مدال طلا بگیرم

اسماعيلي:براي فينال آماده هستم مهمدی: امیدوارم فردا بتوانم مدال طلا بگیرم
ملی پوش کشتی گفت: خداراشكر مسابقه خوبي را برگزار كردم و آماده يك فينال جذاب هستم.
کد خبر : 926418

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دوازدهمین روز از رقابت های المپیک پاریس در 3 رشته برای 6 نماینده کشورمان درحال پیگیری است.

نناد لالوویچ با بیان اینکه تیم ملی ایران در این دوره از بازی‌های المپیک تیم قوی است، گفت:« در کشتی آزاد شاهد رقابت سختی بین ایران ‌و آمریکا خواهیم بود.»

ثبت یک رکورد تاریخی توسط میخایین لوپز در کشتی، بهانه خوبی است برای صحبت با رییس اتحادیه جهانی کشتی؛ اگرچه در ادامه صحبت از تیم ملی ایران و رقابتی که با آمریکا دارد هم مطرح می‌شود. لالوویچ با اشاره به شب فوق‌العاده‌ای که کشتی پشت سر گذاشت، گفت: « شب باشکوهی بود. پنج طلای جهان و سال‌های روی سکو بودن، اتفاق ساده‌ای نیست و یک رکورد ویژه در تمام رشته‌ها به حساب می‌آید.» 

او در پاسخ به این سوال که آیا کشتی می‌تواند امیدوار باشد که باز هم قهرمانی شبیه لوپز داشته باشد، گفت: «کار سختی است اما حتما این اتفاق می‌افتد. ما در آینده کسی شبیه لوپز خواهیم داشت همانطور که باید منتظر کسی مانند جوکوویچ باشیم. رکوردها شکسته می‌شوند و چهره‌های‌ جدید می‌آیند. این ماهیت ورزش است. 

لالوویچ در رابطه با تیم ملی کشتی ایران و پیش‌بینی‌اش از رقابت‌های مردان ایران گفت:«تیم ایران در این المپیک تیم قوی است. به خصوص در کشتی آزاد منتظر رقابت سختی بین ایران و آمریکا هستیم و منتظر مبارزه این دو تیم برای رده نخست تیمی هستیم.» 

رییس اتحادیه جهانی کشتی در پاسخ به این سوال که روزی کشتی در معرض حذف از المپیک قرار داشت اما این روزها در پاریس حال ‌و هوای متفاوتی دارد، اینطور توضیح داد:« شما جو سالن را دیدید. ما دیگر درباره آینده کشتی نگرانی نداریم. چون خیلی چیزها تغییر کرده است.»

او در ارتباط با این سوال که آیا این تغییر به عضویت او در هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک مربوط می‌شود؟ گفت:« نه؛ این روند به IOC مربوط نمی‌شود. عضویت من در کمیته بین‌المللی المپیک به رشدی که در کشتی داریم، کمک نکرده است. کشتی مسیر تغییر را آغاز کرده است؛ چه با من، چه بدون من.
لالوویچ ادامه داد: این یک باور است که ورزش با جوان‌ترها ادامه پیدا می‌کند و رو به جلو می‌رود.

آقامیرزایی: همه حریفانم در مقدماتی، قهرمان جهان و المپیک بودند/هیچ تیم آسیایی به نیمه نهایی صعود نکرد

علی آقا میرزایی ملی پوش قایقرانی گفت: متاسفانه نتوانستم به نیمه نهایی صعود کنم اما همه تلاشم را کردم. حریفان قدری با من بودند. مقدماتی خیلی سختی داشتم. همه حریفانم قهرمان جهان و المپیک بودند. یعنی سخت ترین گروه مقدماتی بود. در یک چهارم نهایی هم تمام تلاشم را کردم. حریف آمریکایی قهرمان زیر ٢٣ سال جهان بود. فرانسوی که من را گرفت نقره المپیک دارد. در هر صورت من جنگیدم اما مشکل اینجاست که ما با دست خالی باید با حریفانی مثل اسپانیا، مجرستان و آلمان بجنگیم.

آقامیرزایی در پایان در خصوص شرایط تیم‌های آسیایی در المپیک پاریس گفت: من امروز همه آسیایی را گرفتم، حریف چینی که دوره قبل ششم المپیک شد را گرفتم، حریف ازبک هم هشتم شد. کره و ژاپن هم که اصلا به المپیک صعود نکردند. قزاقستانی هم حذف شد پس میبینیم که هیچ تیم آسیایی به نیمه نهایی صعود نکرد. تیم‌های اروپایی واقعا خوب کار می کنند. دیروز در ٢ نفره و ۴ نفره پشت هم رکوردهای دنیا را زدند. ما واقعا نیاز به حمایت بیشتری داریم. در واقع ما با شمشیر داریم می‌رویم به جنگ توپ و تانک. واقعا شرایط سخت است.

رضایی: اگر مدال المپیک می‌خواهیم باید ورزشکاران تاپ را جدا کنیم/امیدوارم در المپیک بعدی مدال بگیرم

محمدنبی رضایی که به رغم تلاشی قابل توجه از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات کانوی تک‌نفره 1000 متر المپیک پاریس بازماند گفت: در قایقرانی مدت زیادی طول می کشد تا به رکورد مطلوب برسی. ما از سنین پایه شروع می کنیم تا از سن ٢۵ سالگی به بعد که به رکوردهای مورد نظر برسیم. من قبل از بازی های آسیایی رکوردهای خوبی نداشتم تا بعد از بازی های آسیایی که تایم کمی داشتم برای تمرینات با آقای پورعزیز کار کردم تا خداراشکر در عرض ۴ ماه توانستم از چهارمی آسیا به نفر اول سهمیه المپیک آسیا برسم و طلا بگیرم. بعد از آن هم یک ماه دو ماه بیشتر فرصت نداشتم برای المپیک.

او در ادامه افزود: اگر در المپیک مدال می خواهیم باید ورزشکاران تاپ، اول و دوم را جدا کنیم؛ ٢ سال یا ٣ سال از بازی های آسیایی، از بازی های لیگ و هر رقابت دیگر جدا کنیم و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم؛ بگذاریم در کمپ‌های حرفه‌ای با ورزشکاران دیگر با ابر قدرت‌ها تمرین کنند و این نیاز به زمان دارد اما امیدوارم این اتفاق بیفتد و روی ما کار شود. به هر صورت ما چیزی از ورزشکاران دیگر کم نداریم. با این حال امیدوارم در المپیک بعدی مدال کسب کنم.

اسماعيلي:براي فينال آماده هستم/ براي رسيدن به المپيك سختي هاي زيادي كشيدم

سعيد اسماعيلي پس از رسيدن به فينال و برتري مقابل حريف ارمنستاني، گفت: خداراشكر مسابقه خوبي را برگزار كردم و آماده يك فينال جذاب هستم.

وي در خصوص اشتباه خود در مسابقه با حريف ارمنستاني، اظهار داشت: يك اشتباه داشت نتيجه را تغيير مي داد كه خداراشكر با اعتراض به موقع مربيان كشتي برگشت و نظر داوران تغيير كرد. 

اسماعيلي گفت: براي فينال فردا آماده هستم تا با يك مدال خوشرنگ دل مردم كشور را شاد كنم.

وي در خصوص حريف ارمنستاني خود تصريح كرد: كشتي گير خوبي بود و قد بلند او شرايط را دشوار كرده بود.

 اسماعيلي در پايان گفت: براي رسيدن به المپيك سختي هاي زيادي كشيدم اما خداراشكر با حمايت هاي كادرفني الان اينجا هستم و مي خواهم دل همه را شاد كنم.

مهمدی: کشتی مقابل حریف اوکراینی خیلی سختی بود/ امیدوارم فردا بتوانم مدال طلا بگیرم

علیرضا مهمدی پس از برتری شکست حریف اوکراینی و صعود به عنوان سومین نماینده کشتی فرنگی به دیدار نهایی وزن ۸۷ کیلوگرم اظهار داشت: کشتی مقابل حریف اوکراینی خیلی سخت بود. امیدوارم فردا بتوانم با برتری در دیدار نهایی مدال طلا بگیریم.

وی در پایان عنوان کرد: کشتی‌های نزدیک خیلی انرژی می‌گیرد و  امیدوارم بتوانم فردا نیز کشتی خود را ببرم و به مدال طلا برسم.

مهروز ساعی: خوشحالم مقابل مردم ایران روسفید و سربلند شدیم

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان ایران با ابراز خرسندی از کسب مدال برنز مبینا نعمت زاده در المپیک 2024 پاریس گفت: خدا را شکر مقابل دعای ملت ایران سربلند و روسفید شدیم.

مهروز ساعی پس از کسب مدال برنز مبینا نعمت زاده در اولین روز از مسابقات تکواندو سی و سومین دوره بازی های المپیک گفت: المپیک میدان بزرگی است و همه ورزشکارانی که در این رویداد شرکت می کنند قدرتمند و حرفه ای هستند. 

وی با بیان این که المپیک با هیچ ورزشکاری شوخی ندارد خاطرنشان کرد: خوشحالم که توانستیم به این موفقیت برسیم و مقابل مردم ایران سربلند و روسفید باشیم. این که توانستیم دل مردم را شاد کنیم برایمان خوشحال کننده است. 

ساعی ادامه داد: از مردم ایران تشکر می کنم که برای ورزشکاران ما به ویژه تکواندو دعا کردند. امیدوارم دعاها و انرژی مثبت شان همراه ناهید کیانی هم باشد تا فردا به موفقیت برسد. همچنین برای تیم دو نفره آقایان هم همین انرژی را بفرستند تا بتوانیم شادی بیشتری را به آنها هدیه کنیم.

وی در مورد دلایل موفقیت مبینا نعمت زاده هم گفت: او بازیکن بااستعداد و حرفه ای است و میدان بزرگی مثل المپیک برایش سخت بود اما با قابلیت بالایی که داشت توانست به موفقیت برسد. حدس می زدیم که فینالیست شود اما همین که مدال برنز را گرفت برایمان خوشحال کننده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته