دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1403 - 11:27

وزیر کشور: شهید رئیسی دغدغه‌ اربعین را داشت/ آقای پزشکیان نسبت به اربعین اهتمام دارد

وزیر کشور: شهید رئیسی دغدغه‌ اربعین را داشت  آقای پزشکیان نسبت به اربعین اهتمام دارد
وزیر کشور گفت: روزهای آینده سفر زوار شدت می‌گیرد، دستگاه‌های مختلف پای‌ کار هستند و خدمات‌رسانی مناسبی صورت خواهد گرفت. آقای پزشکیان رئیس‌جمهور نیز بر این مسئله اهتمام دارند و یکی از اولین جلسات‌شان را با ستاد اربعین برگزار کردند و امیدواریم خدمت‌رسانی به این حرکت بزرگ در دولت جدید نیز ادامه یابد.
کد خبر : 926152

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد وحیدی صبح امروز در مراسم افتتاحیه ماموریت اربعین حسینی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) ۴۰ سال قبل فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد که امروز این یک حقیقت است. پیوند آزادسازی قدس و کربلا زمینه ساز ظهور است.

وی با بیان اینکه ماجرای اربعین برای تحقق آرمان‌های بشری است، افزود: اربعین در راستای ظهور و پر کردن زمین از قسط و عدل است.

وحیدی ادامه داد: تا مدتی قبل که رژیم صدام حاکم بود، رفتن به اربعین جرم تلقی می‌شد و اما امروز به برکت قیام مردم عراق بستر اربعین فراهم شده است. متشکر دولت عراق هستیم که بستر اربعین را فراهم کرده اند. همه امکانات عراق به میدان آمده است و این مسئله را مدیون شهدا هستیم.

وی گفت: اربعین جریانی است که در طول تاریخ حیات خود را بازیابی کرده و به‌عنوان موهبتی در این زمان به ما عنایت شده تا با کمک آن، حرکت جهانی دین را دنبال کنیم. اربعین معدن فضیلت، انرژی و قدرت است. کافیست که نگاه کنیم و دریابیم که چرا اربعین مقدمه ظهور است؛ وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور کنند، خطاب به جهانیان خود را به امام حسین(ع) معرفی می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به برخی احادیث و ادعیه، حماسه‌ عاشورا و موضوع مهدویت را متصل به یکدیگر دانست و اظهار داشت: آمادگی برای ظهور از طریق اربعین حسینی رقم می‌خورد و رهبر معظم انقلاب نیز بر جهانی شدن این حماسه اشاره دارند و می‌بینیم که اهل سنت، ارامنه، آشوری‌ها و سایر ادیان و مذاهب در کنار شیعیان در اربعین حضور دارند؛ این یعنی اربعین جهانی شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: گردهمایی میلیونی هر ساله در کربلا یک امر عادی نبوده و کربلا راه نجات قدس نیز هست. امام راحل هم اشاره داشتند که راه قدس از کربلا می‌گذرد و امروز این حقیقت را می‌بینیم. رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند که کلید رمزآلود ظهور در آزادی قدس است. این ارتباطِ جهانی شدن اربعین و آزادی قدس و فرارسیدن ظهور است.

وی عنوان کرد: امروز یاوران مردم فلسطین، اربعینی‌ها هستند؛ مقاومت که یک لحظه از حمایت قدس کوتاه نیامده، همین اهالی اربعین هستند. این نشان از عظمت و بزرگی اربعین برای تحقق آرمان‌های بشری و ظهور است.

وزیر کشور یادآور شد: اگر شهید سلیمانی و ابومهدی و دیگر شهدای مدافع حرم نبودند، مشخص نبود که داعش دست‌ساخته‌ آمریکا و اسرائیل چه بر سر منطقه می‌آورد. داعش آمده بود که بساط شیعیان،  اربعین، مقاومت و منطقه را بهم بریزد. اربعین راه نجات بشریت است و دشمنان هم به همین دلیل با آن کینه‌توزانه رفتار می‌کنند.

وحیدی خاطرنشان کرد:  برخی اتفاقات کوچک در هر جای جهان توسط رسانه‌های دشمن بزرگنمایی می‌شود ولی این حماسه بزرگ توسط آن رسانه‌ها مورد اشاره قرار نمی‌گیرد چون از آن هراس دارند و می‌دانند این حرکت ضداستعمار و اتفاقاً مردمی است که همه‌ انسان‌های آزاده می‌توانند در آن شریک باشند.

وی ادامه داد: تمامی فعالان این عرصه و خدمتگزاران اربعین باید به خود افتخار کنند که توفیق خدمتگزاری را کسب کرده‌اند. شهید رئیسی دغدغه‌ اربعین را داشت و مسائل آن را دنبال و پیگیری می‌کرد و  امیدواریم امسال بتوانیم کارها را به بهترین وجه انجام دهیم.

وحیدی تصریح کرد: در روزهای آینده نیز  سفر زوار شدت می‌گیرد و همه‌چیز آماده است و دستگاه‌های مختلف پای‌کارند و خدمات‌رسانی مناسبی صورت خواهد گرفت. آقای پزشکیان رئیس‌جمهور نیز بر این مسأله اهتمام دارند و یکی از اولین جلسات‌شان را با نشست ستاد اربعین برگزار کردند و امیدواریم خدمت‌رسانی به این حرکت بزرگ در دولت جدید نیز ادامه یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته