دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1403 - 16:39
المپیک پاریس

میرزازاده: خوشحالم چراغ اول را روشن کردم/ اتفاقاتی دست داد که نتوانم اوپز را شکست بدهم

میرزازاده: خوشحالم چراغ اول را روشن کردم  اتفاقاتی دست داد که نتوانم اوپز را شکست بدهم
دارنده مدال برنز المپیک گفت: خوشحالم که توانستم اولین مدال را برای کاروان ورزشی کشورمان کسب و اولین چراغ را روشن کنم.
کد خبر : 926131

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا علیپور، ملی‌پوش سنگنوردی ایران با اشاره به مسابقه‌ای که در مرحله حذفی پشت سر گذاشت، گفت: خدا را شکر مسابقه خوبی پشت سر گذاشتم. هر تلاشی می‌کنم برای لبخند مردم است و در این مسابقه هم همه توانم را گذاشتم. خاصیت رشته ما این است که بالا و پایین زیاد دارد و با هزارم ثانیه همه چیز به هم می‌ریزد و مشخص نیست چه اتفاقی می افتد. تنها چیزی که مشخص است اینست که من همه تلاشم را می‌کنم. خیلی دوست داشتم مانند چهار سال پیش با اقتدار بالا بیایم اما چکار کنم که دست تقدیر ‌ جور دیگری رقم‌زده و امکانات من اصلا قابل مقایسه با رقیبانم نیست. 

او ادامه داد: من سالهاست که جنگیده‌ام و بابتش جانباز شده‌ام. در سوز سرمای قزوین تمرین کردم و بابت تک تک عناوینی که به دست آوردم؛ از قهرمانی جهان گرفته تا رکوردداری جهان، تاوان داده‌ام. البته همه اینها فدای خاک مردم سرزمینم. من ایستاده می‌میرم. 

ملی‌پوش سنگنوردی ایران با اشاره به مسابقه مقابل حریف نیوزلندی گفت: تاندون دستم قبل از مسابقه آسیب دید ‌و در نتیجه کارم تاثیر گذاشت. البته چون ۵/۰۶ زدم، به فینال رسیدم. من بارها باخته‌ام ‌ و بارها هم برده‌ام. خاصیت ورزش همین است. 

علیپور با بیان اینکه همین که به المپیک می‌رسم، لطف پروردگار است، گفت: من خدا را شاکرم که به من محبت دارد. وگرنه امکانات من کجا و امکانات حریفانم کجا؟! من اگر امکانات حریفانم را داشتم، هیچ کدام از اینها به گرد پایم نمی‌رسیدند. من مجبورم چند برابر تمرین کنم که کمبود امکانات را با توان بدنی‌ام جبران کنم. اینجا بازی پول است. شما بروید باشگاه من را ببینید. چهار تا وسیله دارم که اسمش را نمی‌شود باشگاه گذاشت. در اصل دخمه است. شاید حرف‌های من تکراری باشد. اما باز اینها را می‌گویم، بلکه اتفاقی بیفتد. 

علیپور در ارتباط با فینال مسابقات گفت: نمی‌دانم روز پنجشنبه چه اتفاقی می‌افتد فقط می‌دانم که هیچ چیزی کم نمی‌گذارم. دست بوس مردم ایران هستم. 

او‌ با اشاره به حضور مدیران ورزش گفت: از وزیر محترم و دبیر کل کمیته هم تشکر می‌کنم. خدا کند بعد از مسابقات هم بیایند و امکانات من را ببینند. به خدا دیگر خسته شده‌اند از بس که این موارد را گفته‌ام.

هاشمی: نتایج وررشکاران تقریبا آن چیزی بود که پیش بینی می شد/ عدالت رعایت می شد، شمشیربازی تاریخ ساز می شد

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان امروز سه شنبه برای تماشای رقابت رضا علیپور در محل مسابقات سنگ نوردی المپیک 2024 حاضر شده بود در حاشیه این رقابت اظهار داشت: از تک تک جامعه رسانه ای که از ابتدای المپیک زحمات اعضای کاروان ورزش را منعکس می کنند تشکر می کنم. از مجموعه کاروان، مدیریت، سرپرست و ... که بدون هیچ حاشیه ای توانستند مسابقات را سپری کنند، تقدیر می کنم. از تلاش تک تک ورزشکاران کاروان هم تقدیر می کنم.

وی افزود: با توجه به اینکه سبقه حضور ما در المپیک به سال 1948 لندن باز می گردد، معمولا ما در انتهای مسابقات المپیک مدال آوری ما اتفاق می افتد. انشالله مدال آوری ما از امروز استارت بخورد و مدال های برنز را در کشتی فرنگی بدست آوریم. ما در مسابقات کشتی فرنگی و آزاد، تکواندو و وزنه برداری هم شرایط خوبی برای مدال آوری داریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رقابت علیپور گفت: امروز علیپور رقابت خوبی داشت و توانست در رقابت با بهترین های دنیا در جمع 8 نفر برتر قرار بگیرد. ورزشکار ما با چند صدم کمتر مقابل حریف نیوزلندی عقب افتاد اما خوشبختانه به مرحله پایانی صعود کرد. انشالله با تلاشی که ایشان دارد روز 5 شنبه بتواند به مرحله بالاتر صعود کند.

هاشمی درباره عملکرد سایر رشته ها عنوان کرد: در رشته های دیگر و در بعضی رشته ها خوب بودیم، حد انتظارات همین بود. ما فقط در رشته شمشیربازی شانس 50 _50 برای کسب مدال داشتیم اما داوری چندان خوب عمل نکرد و اگر عدالت رعایت می شد شمشیر بازی می توانست تاریخ سازی کند و مدال بدست آورد. تقریبا نتایج همان چیزی بوده که قابل پیش بینی بود و انشالله این سه رشته مدال آور ما با تلاش ورزشکاران موفق عمل می کنند و دل مردم را شاد می کنند.

ساروی: مردم دعا کنند تا فردا مدال طلا را تقدیم شان کنم 

محمدهادی ساروی که امروز سه شنبه با پیروزی برابر حریف مصری راهی دیدار فینال وزن خود در رقابت های کشتی فرنگی المپیک سی و سوم شده است در این مورد گفت: خوشحالم که کشتی های امروز را با پیروزی پشت سر گذاشتم و به فینال راه پیدا کردم. 

این ملی پوش فرنگی ایران با بیان این که مردم باید برایم دعا کنند، ادامه داد: امیدوارم فردا هم بتوانم با پیروزی در دیدار فینال مدال طلا را به مردم ایران تقدیم کنم و باعث خوشحالی آنها شوم. 

وی در ادامه گفت: حریف مصری را به خوبی آنالیز کرده بودیم اما با یک تاکتیک حساب شده به پیروزی دست پیدا کردم. امیدوارم فردا هم بتوانم با یک نتیجه خوب دل مردم را شاد و مدال طلا را به آنها تقدیم کنم. 

محمدهادی ساروی در مورد دیدار با حریف ارمنستانی در فینال بازی های المپیک گفت: قبلا با مربیان درباره این کشتی گیر آنالیزهای لازم را انجام و جمع بندی کرده ایم. امیدوارم فردا روز خوبی برای من باشد و بتوانم به پیروزی برسم.

محسن نژاد: شرمنده اشك هاي مادرم هستم/در المپيك بهترين هاي دنيا حضور دارند

مهدي محسن نژاد پس از ناكامي در كسب مدال برنز، گفت: شرمنده مجيد رمضاني مربي خودم شدم كه هر چه دارم از او هست.

وي ادامه داد: شرمنده اشك هاي مادرم هستم و اي كاش مي توانستم مدال بگيرم و زحمات همه را جبران كنم.

ملي پوش كشتي فرنگي ايران گفت: المپيك ميدان بزرگي هست و همه رقبا در اين ميدان از بهترين هاي جهان هستند. همه تلاشم را كردم اما از اينكه به مدال نرسيدم بي اندازه ناراحت هستم.

میرزازاده: خوشحالم چراغ اول را روشن کردم/ اتفاقاتی دست داد که نتوانم اوپز را شکست بدهم

 امین میرزاده پس از کسب برتری مقابل صباح شریعتی در دیدار رده‌بندی وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی و کسب نخستین مدال کاروان ورزشی ایران اظهار داشت: خوشحالم که توانستم اولین مدال را برای کاروان ورزشی کشورمان کسب و اولین چراغ را روشن کنم و امیدوارم شروعی برای طلاهای متعدد برای کاروان ورزشی ایران به خصوص  کشتی‌ گیران باشد. تمام تلاش من برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال بود و جا دارد از فدراسیون محترم کشتی، علیرضا دبیر و همکاران محترم خانه کشتی و کمپ تشکر کنم. همچنین باید از کادرفنی تیم ملی از حسن‌ رنگرز تا طالب نعمت‌پور، سایر مربیان و کادر پزشکی به خاطر تمامی زحمات در سالیان گذشته تشکر ویژه‌ای داشته باشم و امیدوارم این مدال برای لحظه‌ای دل مردم کشورمان را شاد کرده باشد. 

وی در خصوص برتری مقتدرانه مقابل تمامی رقبا و شکست مقابل لوپز اسطوره کشتی فرنگی دنیا گفتبرای کسب مدال طلا به پاریس آمده بودم، اما اتفاقاتی دست به دست هم داد تا نتوانم لوپز کوبایی را شکست بدهم، اما خدا را شکر می‌کنم که دست خالی از المپیک به کشور باز نمی‌گردم و توانستم صاحب مدال شوم.

دارنده نشان برنز المپیک پاریس در خصوص برنامه‌های خود برای کسب نشان طلای المپیک ۲۰۲۸ گفت: تمام تلاشم این است که روز به روز پیشرفت کنم. المپیک توکیو پنجم شدم و در پاریس به مدال برنز رسیدم و امیدوارم به کمک خدا و همه عزیزان از جمله  مربیان سازنده‌ام سینا طالب و یوسف محمدی و مربیان تیم ملی بتوانم روز به روز پیشرف و در لس‌آنجلس به مدال طلا برسم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته