دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1403 - 20:00

مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب ۷ مرداد برگزار می‌شود

مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب ۷ مرداد برگزار می‌شود
مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور چهاردهم و آغاز به‌ کار رسمی رئیس‌جمهور منتخب روز یکشنبه هفتم مرداد ۱۴۰۳ با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
کد خبر : 921783

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می شود و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام نیز در آن حضور خواهند داشت.

به گزارش آنا،با توجه به تأیید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، اعتبارنامه ریاست‌ جمهوری توسط اعضای شورای نگهبان صادر و خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال می‌شود و بعد از صدور اعتبارنامه، مراسم تنفیذ ریاست‌ جمهوری برگزار خواهد شد.

تحلیف حکم ریاست‌ جمهوری پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور با حضور رئیس دیوان‌ عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه انجام می‌شود. در این مراسم که در مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد، رئیس‌جمهور منتخب طبق اصل 121 قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌ عهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، علاوه بر رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از برخی مقامات ‌‌و شخصیت‌های داخلی و ‌‌خارجی نیز دعوت به‌ عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته