دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1403 - 09:28

تصاویر نجومی بیستم تیر (۱۰ ژوئیه)

تصاویر نجومی بیستم تیر (۱۰ ژوئیه)
نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 921586

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز apod

سه سحابی درخشان در صورت فلکی قوس (constellation Sagittarius) دیده می‌شود. آنها بخشی از ستارگان مرکز کهکشان راه شیری هستند. چارلز مسیه (Charles Messier) دو مورد از آنها را در قرن 18 فهرست کرد. این سحابی بزرگ به نام M8 شناخته می‌شود، در حالی که سحابی رنگارنگ M20 نام دارد. منطقه سوم NGC 6559، در سمت راست M8 قرار دارد. این سحابی‌ها حدود پنج هزار سال نوری از ما فاصله دارند و به عنوان مهدکودک ستارگان عمل می‌کنند. سحابی مرداب همچنین به عنوان M8 شناخته می‌شود، بیش از صد سال نوری وسعت دارد. M20 معمولاً Trifid نامیده می‌شود. رنگ قرمز در سحابی‌های انتشاری به دلیل گاز هیدروژن درخشان است و رنگ‌های آبی در Trifid از غبار منعکس کننده نور ستاره‌ها ناشی می‌شود. کل منظره آسمان بین ستاره ای تقریباً 4 درجه در آسمان است.

تصاویر نجومی بیستم تیر (۱۰ ژوئیه)

تصویر روز skyandtelescope

عکاس آندریایوریو (Andreaiorio) در مارینو، رم، ایتالیا در تاریخ/زمان  05/07/2024 با تجهیزات دوربین، تلسکوپ، پایه و فیلتر ثبت شده است. عکاس در رابطه با این تصویر می‌گوید: «من با استفاده از تجهیزات خاصی از ستون‌های آفرینش در مارینو، رم عکس گرفتم.»

تصاویر نجومی بیستم تیر (۱۰ ژوئیه)

تصویر روز ناسا

بخش اصلی فاز آرتمیس 2 به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه (VAB) در مرکز مونتاژ میچوند(Michoud) ناسا در نیواورلئن منتقل می‌شود. این وسیله نقلیه در حال آماده شدن برای انتقال به مرکز پروازهای فضایی کندی در اواخر این ماه است.

تصاویر نجومی بیستم تیر (۱۰ ژوئیه)

تصویر روز earthsky

رصدخانه نجومی در لا پالما، جزیره قناری، اسپانیا یکی از مهم ترین رصدخانه‌های جهان است. این تصویر در  06/08/2024 ساعت 02:23 بامداد توسط فردی به نام خوزه پدررو (Jose Pedrero|) به اشتراک گذاشته شد. این نقطه یکی از مرتفع ترین و خشک ترین نقاط اروپا برای رصد نجومی است که در حدود ۲۳۹۶ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.  این رصدخانه تلسکوپ‌های بین المللی مانند Gran Telescopio Canarias (GTC) و Telescopio Nazionale Galileo (TNG)  را در خود جای می‌دهد. ارتفاع زیاد، جو پایدار و آلودگی نوری کم شرایط استثنایی را برای تحقیقات نجومی فراهم می‌کند. خوزه از تجهیزات  Canon Eos R5، Canon Eos R Astromodified، Canon lens 85mm، Sigma Art Lens 28mm، Rollei Tripod و Benro Polaris Tracker برای گرفتن عکس‌ها استفاده کرد.

تصاویر نجومی بیستم تیر (۱۰ ژوئیه)

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته