دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رشد ۲۴درصدی صادرات تعاونی‌ها در دولت سیزدهم

رشد ۲۴درصدی صادرات تعاونی‌ها در دولت سیزدهم
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: صادرات تعاونی‌ها در دولت سیزدهم ۲۴ درصد افزایش یافته و محصولات کشاورزی صنایع غذایی پوشاک و محصولات کشاورزی به کشور‌های مختلف صادر شده است.
کد خبر : 920970

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد ویس کرمی، در نشست خبری به تشریح  کارنامه و گزارش عملکرد سه ساله دولت سیزدهم در حوزه تعاون پرداخت و اظهار کرد: تعاون و تعاونی یک بخش اقتصادی منعطف ودر سه بخش صنعت و بازرگانی و کشاورزی گسترده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه گفت:اقتصاد تعاون به دنبال هم افزایی بیشتر مردم در بخش تولید است و توسعه آن امری اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: چهار روکن اساسی مالکیت، مدیریت، نظارت و عاملیت است که تنها می تواند بستر اقتصادی که امکان مشارکت مردم در تمام عرصه های اقتصادی را دارد فراهم و توسعه دهد.

کرمی ادامه داد: تعاون همواره بر پایه تجمیع دارایی های خرد و ایجاد سرمایه های بزرگ، جلوگیری از انباشت ثروت، کاهش هزینه تولید، کاهش ریسک در فعالیت های اقتصادی و موارد دیگر فعال است.

به گفته معاون وزیر تعاون؛ امروز در سطح کشور ۱۰۴ هزار تعاونی فعال و ۲میلیون و ۷۰۰ هزار عضو و ۲۱درصد اعضای تعاونی ها را زنان تشکیل می دهد

وی گفت: همچنین ۶۰۲ هزار عضو به اعضای تعاونی در دولت سیزدهم نسبت به دوره قبل تر  افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های روستایی گفت در طول دولت سیزدهم هزار و ۲۳۰ تعاونی در حوزه بانوان ایجاد شده است که رشد قابل توجه ۲۲ درصدی را نسبت به دوره قبل داشته است.

ویس کرمی گفت: هزار و ۱۲۴ میلیاردتومان تسهیلات به تعاونی‌های روستایی ارائه شده و ۸۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های تولیدی داده شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برای اولین بار ۲ هزار میلیاردتومان به مسکن کارگری اختصاص یافته است که متفاوت  از تسهیلات نهضت ملی مسکن است.

ویس کرمی با اشاره به وضعیت تسهیلات دهی، گفت؛ افزایش ۱۲۷ درصدی سرمایه بانک توسعه تعاون نیز در دولت سیزدهم حاصل شده است که این رقم قابل توجه است.

ویس کرمی تاکید : صادرات تعاونی‌ها نیز ۲۴ درصد افزایش یافته و محصولات کشاورزی صنایع غذایی پوشاک و محصولات کشاورزی به کشور‌های مختلف از جمله عراق، امارات و افغانستان  صادر شده است.

وی گفت: در طول هفته‌های گذشته تفاهم‌نامه‌هایی برای ساخت مسکن در قالب تعاونی منعقد شده است. همچنین یکی از بارزترین اقدامات اصلاح و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون بوده است و برنامه ۱۰ ساله برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد تدوین شده است.

معاون وزیر تعاون ادامه داد: تدوین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های رسیدگی به شکایات و آیین‌نامه اساسنامه شرکت‌های تعاونی نیز در دولت سیزدهم به سرعت در حال اجرا است و به مراحل نهایی تدوین رسیده است.

ویس کرمی بیان کرد: امروز با توجه به حرکت توسعه ای اقتصاد، تغییر رویکرد در بخش تعاون یک نیاز اساسی است و باید سیاست سه وجه  توسعه کمی، گسترش اجتماعی و عمق اقتصادی با توجه به این رویکرد در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب