دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

رمزگشایی از بازارسازی و بازاریابی محصولات و ایده‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌ها

رمزگشایی از بازارسازی و بازاریابی محصولات و ایده‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌ها
آنگونه که مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب می‌گوید بازارسازی و بازاریابی نقشی مهمی برای رشد و توسعه دانش‌بنیان‌ها در کشور دارد؛ موضوع مهمی که نمایشگاه‌ها به ویژه نمایشگاه‌هایی که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شوند، فرصت آن را برای دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها فراهم می‌کنند.
کد خبر : 934264

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، تجاری‌سازی در سطح بازار داخلی و حتی بین‌الملل یکی از موضوعاتی است که اهمیت آن به ویژه در بخش محصولات و خدمات ارایه داده شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق نمایشگاه‌ها، اهمیت بالا دارد.

به اذعان کارشناسان، یکی از راه‌های ارایه بهتر محصولات و خدمات در همه صنایع، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است که می‌تواند تجاری‌سازی ایده یا محصول شرکت دانش‌بنیانی را به دنبال داشته باشد و دانش‌بنیان‌ها را با مشتریان جدید و نیاز‌های جدید آنها آشنا کند.

جذب مشتریان جدید و تجاری‌سازی محصولات یا خدمات دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه‌های تخصصی

همچنین حضور در نمایشگاه‌ها از طریق افزایش فروش محصولات و خدمات شرکت دانش‌بنیان، افزایش اطلاعات درباره مشتریان و رقبای محصولات دانش‌بنیان در جذب مشتریان جدید و تجاری‌سازی محصولات یا خدمات دانش‌بنیان‌ها، تاثیر مثبت داشته باشد.

صنعت نمایشگاهی در دهه‌های اخیر از ابزار‌ها و راهکار‌های موثر عرضه و معرفی کالا و دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است. اگرچه تکنولوژی‌ها و ابزار‌های پیشرفته و روش‌های علمی و آکادمیک در زمینه تبلیغات، بازاریابی و فروش طی سال‌های اخیر به وجود آمده است، اما صنعت نمایشگاهی نیز همچنان جزء موثرترین روش‌های بازاریابی به شمار می‌آید.

نمایشگاه‌های تخصصی در محل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب برگزار می شود، شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی حضور دارند که به گفته مدیرعامل این نمایشگاه، فرصتی برای عرضه و معرفی محصولات آنها به مشتریان جدید است.

حضور و عرضه تولیدات با اتکا به فناوری های نوین

محصولات و ایده‌های دانش‌بنیانی

عباس تقدسی‌نژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگارآنا با اشاره به رمزگشایی به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد:‌ همواره شرکت‌های متعددی کشاورزی، صنعتی و سایر بخش ها در نمایشگاه حضور دارند و تولیدات جدید خود را که با اتکای به فناوری‌های نوین و تجهیزات به‌روز تولید شده است، عرضه کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه‌ها، نمونه‌های خارجی از تجهیزات به‌روز تولید در بخش‌های مهم صنعتی - کشاورزی برای نمایش به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی که قصد دارند وارد عرصه ساخت آنها شوند، عرضه می شود.

نمایشگاه‌ها، فرصتی مهم برای شناسایی نیاز‌های مشتریان توسط دانش‌بنیان‌ها

وی تاکید کرد: رویکرد کلی تولید در بخش های مختلف به سمت دانش‌بنیان تغییر مسیر داده است. جهت‌دهی مناسب در این مسیر باهدف بهره‌وری بیشتر در بخش کشاورزی- صنعتی و تولیدی، نیازمند طراحی حاکمیتی است که متولیان اصلی آن وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب گفت: دستاورد‌های یک نمایشگاه، وسیع‌تر و گسترده‌تر از مبادلات تجاری یا قرارداد‌های منعقده‌ای است که در جریان دایربودن نمایشگاه، میان غرفه‌داران و تجار یا مشتریان منعقد می‌شود و نمایشگاه می‌تواند یکی از ابزار‌های مهم بازاریابی و حتی بازارسازی باشد.

 تقدسی‌نژاد تاکید کرد: نمایشگاه برای بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان، فرصتی را فراهم می‌کند که به صورت حضوری و موثر با مشتریان خود، نیاز‌ها و خواسته‌های آنها را مورد بررسی قرار داده و با طراحی محصول، طبق خواسته‌های مشتریان، نیاز‌های آنها را تامین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب