دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 11:33

رئیس پلیس آگاهی ناجا: فرهنگ استفاده از صندوق امانات باید تقویت شود

رئیس پلیس آگاهی ناجا، با بیان اینکه تمرکز سارقان نیز بر سرقت وجوهات نقد، اشیاء گرانبها و قیمتی است، عنوان کرد: بنابراین باید فرهنگ استفاده از صندوق امانت در بانک‌ها برای نگهداری وجوهات نقد، طلا و جواهرات در جامعه تقویت شود.
کد خبر : 91998

به گزارش گروه اجتماعی آنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت، اظهار کرد: کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان از اولویت‌های پلیس آگاهی در سال 95 است.


وی با بیان اینکه آموزش در پیشبرد اهداف سازمانی نقش کلیدی و موثری دارد، افزود: ارتقاء مهارت‌های علمی و عملی کارکنان و تعالی سازمانی با سرمایه گذاری در آموزش امکان پذیر است.


رئیس پلیس آگاهی ناجا، ادامه داد: تمرکز پلیس آگاهی سرمایه‌گذاری در راستای کاهش جرایم به ویژه سرقت و تشدید مبارزه با قاچاق است.


مقیمی، بیان کرد: به کارگیری نیروی انسانی و تخصیص تجهیزات در راستای مبارزه با این دو اولویت؛ به ویژه سرقت، باید بر مبنای جغرافیای جرم و میزان جمعیت صورت بگیرد.


وی با تاکید بر لزوم کنترل مجرمان اضافه کرد: فرآیند کنترل و مهار مجرمان باید با به گارگیری دانش پلیسی و تجهیزات نوین محقق شود.


رئیس پلیس آگاهی ناجا، پیشگیری را مقدمه کاهش وقوع جرایم دانست و افزود: باید از طریق رسانه‌ها، آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی تقویت شود و از ظرفیت رسانه‌های جمعی و معاونت اجتماعی برای پیشبرد فرآیند «عملیات روانی» بهره مطلوب را برد.


رئیس پلیس آگاهی ناجا، تاکید کرد: مشارکت دهی مردم در کسب موفقیت ماموریت‌های سازمانی یک ضرورت انکار ناپذیر و بهره‌وری از ظرفیت شهروندان در توسعه نظم و امنیت کارآمد است.


مقیمی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای کاهش نگهداری اشیاء گرانبها در منازل، مطرح کرد: متاسفانه برخی از شهروندان وجوهات نقدی، طلاجات و ... را در منزل نگهداری می‌کنند و با توجه به سهولت سرقت اینگونه اموال و تبدیل آن به احسنت، تمرکز سارقان نیز بر سرقت وجوهات نقد، اشیاء گرانبها و قیمتی است.


وی گفت: باید فرهنگ استفاده از صندوق امانت در بانک‌ها برای نگهداری وجوهات نقد ،طلا و جواهرات در جامعه تقویت شود چرا که تحقق این مهم در کاهش سرقت موثر است.


انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس آگاهی سرقت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته