دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در محفل انس ویژه اهل سنت تأکید شد؛

فلسفه روزه‌داری رمضان و فریضه معنوی حج تقواست

فلسفه روزه‌داری رمضان و فریضه معنوی حج تقواست
مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در محفل انس و معرفت ویژه اهل سنت تأکید کرد که براساس آیات قرآن کریم، فلسفه روزه‌داری در ماه رمضان و فریضه معنوی حج، تقوا است.
کد خبر : 915952

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین محفل انس و معرفت ویژه اهل سنت شامگاه شنبه، (19 خرداد)، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و جمع زیادی از هموطنان اهل تسنن در هتل «مکه کنکورد» شهر مکه برگزار شد.این مراسم با تلاوت آیاتی از سوره «حج» توسط «آرش سوری»، قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی «نور» آغاز شد.

در ادامه این مراسم، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، سلام گرم نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب را به برادران و خواهران اهل سنت ابلاغ کرد.
وی تقوا را فلسفه روزه‌داری در ‌ماه رمضان و انجام اعمال و مناسک حج دانست و گفت: خداوند متعال در آیه 183 سوره بقره فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ - اى کسانى که ایمان آورده‏ اید روزه بر شما مقرر شده است همان گونه که بر کسانى که پیش از شما [بودند] مقرر شده بود باشد که پرهیزگارى کنید » که در این آیه هدف از روزه ماه رمضان تقوا عنوان شده است.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در ادامه به آیه 197 سوره بقره «الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَعْلُومَاتٌ فَمَنْ فَرَضَ فِیهِنَّ الْحَجَّ فَلَا رَفَثَ وَلَا فُسُوقَ وَلَا جِدَالَ فِی الْحَجِّ وَمَا تَفْعَلُوا مِنْ خَیْرٍ یَعْلَمْهُ اللَّهُ وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَى- حج در ماه‌هاى معینى است پس هر کس در این [ماه]ها حج را [برخود] واجب گرداند [بداند که] در اثناى حج همبسترى و گناه و جدال [روا] نیست و هر کار نیکى انجام مى‏ دهید خدا آن را مى‏ داند و براى خود توشه برگیرید که در حقیقت بهترین توشه پرهیزگارى است و اى خردمندان از من پروا کنید» اشاره کرد و گفت: در این آیه نیز توشه تقوا پرهیزگاری عنوان شده است.

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به این که شهر مکه در ساعات مشخصی مملو از زائران بیت‌الله الحرام می‌شود، گفت: اگر پس از انجام اعمال حج، خداوند قدرتی به ما بدهد که بتوانیم گناه نکنیم و این حج سپری برای ما در مقابل گناه باشد، باید بدانیم که حج ما مقبول و گناهان ما قبل از حج پاک شده است.

وی با اشاره به حدیثی از نبی اکرم(ص) «الحج هو عرفة، هو الرکن الأعظم- رکن  اساسی  حج  (عرفات) است» گفت: سعی کنیم در روز عرفه حساب خود را تسویه کنیم و از خداوند متعال بخواهیم که ملکه تقوا را در وجود ما نهادینه کند.

جمال شهسواری، مدیر مجموعه کاروان‌های اهل‌سنت در هتل «مکه کنکورد» نیز ضمن سخنانی در این مراسم، دهه نخست ذی‌الحجه و حرم امن الهی را بهترین زمان و مکان برای انس با قرآن دانست و گفت: در حال حاضر 14 کاروان اهل سنت در این هتل اسکان دارند و تا روز دوشنبه به 20 کاروان خواهد رسید و تعداد زائران این هتل نیز 2614 زائر خواهد شد.

وی افزود: مقدمات انجام حج بابرکت و صحیح براساس شرع مقدس اسلام فراهم شده و راهنمایان و کارگزاران ضیوف الرحمان براساس ارشادات روحانیون کاروان‌ها، کار را پیش می برند.

در پایان این محفل که شماری از علمای اهل سنت حضور داشتند، سه تن از دختران اهل سنت حافظ قرآن با نام‌های «فاطمه ویسی»(حافظ کل قرآن)، «مریم حیدریان»(حافظ 25 جزء قرآن) و فردوس یاری(حافظ 10 جزء قرآن) تجلیل شدند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته