دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پذیرفته‌شدگان ارشد رشته‌های غیر مرتبط الزام به پرداخت هزینه می‌شوند

پذیرفته‌شدگان ارشد رشته‌های غیر مرتبط الزام به پرداخت هزینه می‌شوند
داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۳ پذیرفته شوند و دارای مدرک کارشناسی غیر متناسب با رشته قبولی باشند، موظف به گذراندن دروس پیش‌نیاز (جبرانی) با پرداخت هزینه به تشخیص گروه آموزشی مربوط هستند.
کد خبر : 914575

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ داوطلبان پذیرفته‌شده در مقطع کارشناسی ارشد دقت کنند در ستون ملاحظات برخی رشته‌های تحصیلی، پذیرش با ضرایب یکی از گرایش‌های دیگر رشته عنوان شده، لذا داوطلبانی که بر اساس نتیجه مندرج در کارنامه مجاز به انتخاب رشته یا گرایش درج شده در ستون ملاحظات شده اند، میتوانند این رشته محل‌ها را نیز در صورت تمایل انتخاب کنند. همچنین در کنار عنوان مجموعه امتحانی در بالای جداول رشته‌های تحصیلی، کد ضریب مربوط به همین منظور نیز درج شده است.

با توجه به اینکه کدمحل‌های انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی پس از گرفتن تأییدیه به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست، به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود، جزئیات و اطلاعات مربوط به کد رشته‌های انتخابی (محل دانشگاه، دوره، میزان شهریه دوره‌های مختلف و ...) را مطالعه کرده و مد نظر داشته باشند.

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ پذیرفته شوند و دارای مدرک کارشناسی غیر متناسب با رشته قبولی باشند، موظف به گذراندن دروس پیش نیاز (جبرانی) به تشخیص گروه آموزشی مربوط بوده و هزینه دروس پیشنیاز (جبرانی) نیز توسط دانشجو پرداخت می‌شود. 

دانشجویان شاغل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران)، میتوانستند بدون انصراف از تحصیل در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ثبتنام و شرکت کنند. این داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در این آزمون، باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

دارندگان مدارک تحصیلی معادل لازم است حائز شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه ۱۳۹۲ توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده است، باشند. بدیهی است آن دسته از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل) در دوره‌های معادل پذیرفته شده اند، در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند. 

همچنین براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، همة دارندگان مدرک معادل که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند. راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته اینترنتی منحصراً در محدوده زمانی که از طریق اطلاعیه‌ها منتشر میشود صورت میپذیرد، لذا آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به انتخاب رشته نشوند به منزله انصراف از ادامه مراحل آزمون تلقی خواهند شد.

نظر به اینکه بر اساس نمره کل محاسبه شده برای هر یک از داوطلبان گزینش علمی انجام میگیرد، لذا ترتیب تقدم یا تأخر کدرشته محل‌های انتخابی توسط داوطلب هیچگونه تأثیر یا امتیازی در گزینش نهایی نخواهد داشت و منحصراً تقدم کدمحل تحصیل نشانگر ترتیب علاقه داوطلب به تحصیل در محل مربوط است.

داوطلبان کدرشته محل‌های تحصیلی دوره‌های نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان و مشترک، مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و یا دارای شرایط خاص و دانشگاه پیام نور، ملزم به پرداخت شهریه هستند؛ لذا داوطلبان لازم است در خصوص میزان شهریه دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو، ضمن مراجعه به درگاه‌های اطلاع رسانی دانشگاه‌های مربوط، توضیحات مندرج درشرایط و ضوابط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مندرج در انتهای همین دفترچه راهنما را نیز به دقت مطالعه کنند. 

محل‌های تحصیل دوره‌های مختلف تحصیلی، در ذیل عنوان هر رشته و گرایش با ذکر عنوان دوره تحصیلی، نام دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل تحصیل، ظرفیت، جنس پذیرش و توضیحات مربوط، در جداول رشته‌های تحصیلی به صورت یکجا درج شده است.

داوطلبان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند، در غیر اینصورت قبولی آنان لغو می‌شود.

تبصره: چنانچه به دلایلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ فوق نمیدهید لازم است حداکثر تا تاریخ ۱ مرداد ۱۴۰۳ درخواست انصراف از گزینش در رشته‌های انتخابی را به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به روش الکترونیکی که دربند ۱۸ صفحه ۱۹ همین دفترچه راهنما توضیح داده شده است ارسال کنید تا از گزینش نهایی حذف شوید.

 به درخواست‌هایی که پس از تاریخ تعیین شده به این سازمان واصل شود ترتیب اثر داده نشده و تبعات آن متوجه شخص داوطلب خواهد بود.

به منظور آگاهی از نتیجه گزینش نهایی در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳، کارنام‌های حاوی اطلاعات لازم پس از استخراج فهرست قبول شدگان نهایی از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد.

تعداد ثبت نام شدگان در دوره‌های مجازی و پردیس خودگردان برای تشکیل کلاس به حدنصاب نرسد و با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان در کدرشته محل مربوط امکان تشکیل کلاس وجود نداشته باشد، نسبت به انتقال فرد یا افراد پذیرفته شده به سایر اولویت‌های دارای نمره علمی لازم، اقدام خواهد شد. در غیر این صورت اقدام دیگری امکانپذیر نبوده و فرد میتواند در آزمون سال آینده شرکت کند.

به داوطلبان توصیه میشود قبل ازاقدام به انتخاب رشته‌های تحصیلی در اینترنت، کدرشته محل‌های انتخابی خود را به ترتیب علاقه درفرم نمونه مندرج درانت‌های این دفترچه درج و سپس به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه تا در مدت زمان کوتاه‌تر و خطای کمتری نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

کدمحل‌های انتخابی مندرج در فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی پس از تکمیل و تأیید نهایی و اتمام مهلت ویرایش به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست.

هر زمان مشخص شود که داوطلب، حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان کرده، در هر مرحله (انتخاب رشته، پذیرفته شدن، ثبتنام، حین تحصیل و ...) که باشد، قبولی وی در این آزمون لغو و از شرکت در آزمون سال بعد نیز محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌شود.

-داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه سؤال یا درخواست به نشانی org.sanjesh.request://http مراجعه و سوالات و درخواست خود را ثبت کنند و یا در روز‌ها و ساعات اداری از طریق شماره تلفن: ۴۲۱۶۳-۰۲۱ با روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تماس حاصل کنند. 

هرگونه تغییر از طریق هفته نامه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی) و یا درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.

 فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی 

اگر اطلاعات ثبت نامی خود را در دسترس ندارید، وارد سامانه پاسخگویی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی org.sanjesh.request://http شوید، اگر ً قبلا در این سامانه عضو نبوده اید، لازم است با وارد کردن اطلاعات فردی در این سامانه عضو شوید.

پس از عضویت، رمز عبور به رایانامه (ایمیل) شما فرستاده می‌شود (در وارد کردن ایمیل معتبر دقت کنید) با نام کاربری (که خودتان انتخاب میکنید) و رمز عبور، می‌توانید وارد سامانه شوید. در قسمت درخواست جدید و پس از انتخاب آزمون سال، اطلاعات ثبتنامی خود را می‌توانید ببینید.

شرایط پذیرش با آزمون استعداد‌های درخشان

براساس مفاد آیین نامه پذیرش با آزمون استعداد‌های درخشان در مقاطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی ارشد به مصوب شورای هدایت استعداد‌های درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز ابلاغ شده است، داوطلبان دارای شرایط زیر حداکثر تا یک سال تحصیلی
پس از زمان دانش آموختگی (و ً صرفا برای یک بار) درصورت شرکت در آزمون و کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد هر کدرشته محل توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به یکی از دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

 برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاد‌های علمی ـ دانشجویی.

 دانشجویان نمونه کشوری در مقطع کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان.

 رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابنسینا و فارابی در مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته.

با مشارکت حداقل ۵۰ درصد در دستاورد حائز رتبه.

دانش‌آموخته رتبه اول مقطع کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان همرشته و همورودی که طی هشت نیمسال دانش‌آموخته شده است.

دانش‌آموخته رتبه اول مقطع کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان همرشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته