دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 18:06
صحرایی اعلام کرد؛

کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به ۱۲.۳ درصد

کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به ۱۲.۳ درصد
استاندار کرمانشاه از کاهش نرخ بیکاری در این استان به ۱۲.۳ درصد خبر داد و گفت: این در حالی است که نرخ بیکاری در سال ۹۵ به ۲۲.۵ درصد رسیده بود.
کد خبر : 914316

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، نخستین همایش ملی «پیشران‌های سرکش اجتماعی، آسیب‌ها و جرائم» به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با مشارکت نیروی انتظامی در تالار انتظار این دانشگاه برگزار شد.

در این همایش سردار محمد قصری معاون علوم تحقیقات و فناوری فراجا، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، رؤسای واحد‌های دانشگاهی، اعضای هیئت رئیسه و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، محققان، پژوهشگران، نمایندگان و مسئولان ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف استان کرمانشاه، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه حضور داشتند.

استاندار کرمانشاه در این همایش ملی بیان کرد: برای من به دو علت این رویداد علمی ـ اجتماعی مهم و مفید است؛ نخست اشتغال فکری و مطالعات قبلی من و دوم وظیفه‌ام به‌عنوان استاندار که بخشی از وظایف مهم استان کرمانشاه را به‌عنوان راهگشا شامل می‌شود.

صحرایی گفت: متراکم شدن فرآیند‌های زندگی بشر به‌خصوص در قرن اخیر به طور طبیعی نتایج مستقیم و غیرمستقیم مثبت یا منفی را در پی دارد و ممکن است روی نتایج مستقیم و غیرمستقیم دقت کنیم و با توجه به موضوع همایش قسمت مثبت مد نظر نیست، البته تراکم و به‌هم‌پیوستگی زندگی امروز ما در وجه مثبت موجب می‌شود ابتکارات و خلّاقیت‌های بشر بیشتر ظهور کند، اما با توجه به عنوان همایش این تراکم، تلاقی‌ها و تقاطع‌های زندگی‌ امروزی در بخش‌های منفی و سلبی نیز بروز و ظهور دارد.

وی بیان کرد: عنوان همایش ملی «پیشران‌های سرکش اجتماعی، آسیب‌ها و جرائم» گویا و مهم است، چراکه در مجموعه تلاقی‌هایی که می‌توانیم آن‌ها را مولد مجموعه اتفاقات ناخوشایند زندگی معرفی کنیم، پیشران‌های سرکش اجتماعی ممکن است ده‌ها عنوان را به ذهن انسان وارد کنند و ذات و طبیعت تراکم فرآیند‌های اجتماعی، تنیده شدن زندگی‌های بشر و ابعاد مختلف آنها ترکیبی شدن خروجی‌های مختلف ایجاد کردند.

استاندار کرمانشاه در ادامه توضیح داد: در فضای وجه سلبی آنچه در زندگی اجتماعی با آن مواجهیم دو کلیدواژه وجود دارد، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هفت مقوله را برای آینده جامعه اسلامی مدنظر دارند که هفتمین آن برای آینده‌سازی جامعه اسلامی توجه عالمانه به سبک زندگی است.

صحرایی یادآور شد: بخش مهمی از ساماندهی جامعه مرهون توجه به مقوله مهم سبک زندگی است که در دو وجه سلبی و ایجابی خروجی خود را دارد، یک سبک ما را دچار وجوه سلبی زندگی اجتماعی و یک سبک کارگشای شرایط و زندگی بهتر و سالم‌تر.

کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به ۱۲.۳ درصد

وی متذکر شد: سبک زندگی ما یک منشور دارای ابعاد مختلف است که از هر وجهی بخشی از زندگی خود را می‌بینیم، اگر در آینده می‌خواهیم پیشران‌های مثبت را ببینیم باید روی فعالیت‌های اقتصادی توجه ویژه داشته باشیم، سال ۹۵ نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۲۲ و نیم درصد بوده که حیرت‌آور است و سال ۱۴۰۱ این میزان ۱۴.۰۲ و سال ۱۴۰۲ به ۱۲.۰۳ رسیده‌ایم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: نتیجه اینکه اگر در جامعه شغل مولد و پایدار باشد یک پیشران مثبت تقویت شده و یک پیشران آسیب‌زا عقب‌گرد می‌کند و جوان ما اگر شغل مفید داشته باشد به‌طور طبیعی در برابر آسیب قرار نمی‌گیرد، البته چگونگی اقتصاد هم مهم است، اقتصادی که پایه آن سودانگاری، منفعت‌طلبی و رقابت‌های بی حد و حصر باشد بازخورد منفی دارد، اما اگر مبتنی بر درآمد حلال باشد خروجی‌های مثبت خود را دارد.

صحرایی ادامه داد: یک وجه دیگر سبک زندگی ما در ابعاد اجتماعی است و جامعه‌ای که مبنای چیدمان آن خودخواهی، فردگرایی افراطی و سودانگارانه باشد خروجی خود را دارد، اما جامعه همگرا، هم‌افزا با ادبیات انسانی و اسلامی خروجی دیگری خواهد داشت.

وی گفت: در تعالیم جامعه‌شناسی و روان‌شناسی استادان بزرگی در حوزه درون‌دینی یا برون‌دینی معتقدند جوامعی که دچار آسیب و انحراف می‌شوند در بسیار موارد مبنای حرکت آنها ارزشمند، اما چگونگی حرکت یا دچار افراط شده یا تفریط و در اقلیم کرمانشاه یکسری ویژگی‌های ارزشمند فردی، خانوادگی و اجتماعی داریم و یک نوجوان کرمانشاهی روحیه سلحشوری، شجاعت و عزت‌طلبی، عشق به خانواده و غیرتمندی خوب دارد که همگی مثبت و ارزشمند هستند، اما اگر همین ارزش‌ها خوبی رشد نکند یا روی بعضی آن‌ها افراطی حرکت کند ممکن است منجر به آسیب شود، به عنوان مثال رفاقتی که برای جوان کرمانشاهی مهم بوده ممکن است به‌دلیل عدم مهارت‌ها دیگر این رفاقت ممکن است موجب اشکال شود.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: در هر اقلیمی نوجوان با فطرت الهی خلق می‌شود؛ اما باید مدیریت کنیم تا مسیر او مثبت طی شود و اگر افتخارجویی جوان در ورزش و علم شکل گیرد دنبال حاشیه نمی‌رود و اگر آینده کرمانشاه اشتغال مناسب، فعالیت‌های فرهنگی مناسب و فضای ورزشی مناسب داشته باشد با مشکلات همراه نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته