دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رهایی: تدریس دروس هوش مصنوعی برای دانشجویان مهندسی تصویب شد

رهایی: تدریس دروس هوش مصنوعی برای دانشجویان مهندسی تصویب شد
رئیس دانشگاه امیرکبیر درباره استفاده از فناوری‌های نوظهور در صنعت گفت: در تدوین برنامه‌های فنی و مهندسی؛ فناوری‌های نوظهور، هوش مصنوعی و فناوری‌های دیجیتال از مهر ۱۴۰۳ برای دانشجویان لحاظ می‌شود تا به اشتغال کمک کند.
کد خبر : 911502

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع صبح امروز (چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در این مراسم با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: یکی از نقاط پر اهمیت این کنفرانس به شعار امسال و چند سال گذشته برمی گردد. بحث تولید طی دهه اخیر بحث محوری بوده و حضور مهندسان صنایع در بحث امروز بسیار اثرگذار است.

وی افزود: تولید به صورت عام مهم است، اما این مسئله در کشور ما که اقتصاد دانش‌بنیان را دنبال می کنیم باید مبتنی بر تولید دانش‌بنیان باشد، این کنفرانس باعث همکاری علمی بین مراکز علمی و دانشگاهی جهت تولید دانش‌بنیان خواهد شد.

رهایی تصریح کرد: تحقق مشارکت مردمی امر مهم است، سرمایه گذاران و افراد مدیر و صاحب نظر در شرایطی می توانند در تولید مشارکت کنند که شرایط اقتصادی کشور تثبیت شود و نیاز است ارزش پول ملی حفظ شود، امری که رهبر انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند، اما مورد غفلت واقع شده است؛ بنابراین اقدام جدی جهت تحقق شعار سال حفظ ارز ملی است تا مدیران جهت سرمایه گذاری در این مسیر متقاعد شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: هم افزایی و همراهی خوبی بین ارگان ها شکل گرفته است، در چند سال اخیر بین حوزه معاونت علمی، وزارت علوم، وزارت صمت و دانشگاه ها همکاری خوبی حول محور صنعت دانش‌بنیان شکل گرفته و کنفرانس هایی برگزار شده که اقدام خوبی است، امیدواریم این همکاری بتواند در عمل هم توسعه پیدا کند و منجر به این شود تا دانشگاه ها تحقیقات خود را هدفمند دنبال کنند و صنایع بتوانند از آن استفاده کنند.

رهایی درباره استفاده از فناوری های نوظهور در صنعت گفت: در تدوین برنامه های فنی و مهندسی بحث فناوری های نوظهور، هوش مصنوعی و فناوری های دیجیتال را داریم که از مهر ۱۴۰۳ برای تمام دانشجویان لحاظ می شود تا به اشتغال کمک کند.

وی اضافه کرد: در صنعت دانش‌بنیان فعالیت های خوبی از قبیل تاسیس صندوق توسعه شکوفایی شکل گرفته و حدود ۵۳۰ هزار دلار در این زمینه سرمایه گذاری شده و ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: بروکراسی اداری در فعالیت های این صندوق باید تسهیل یابد و کاهش پیدا کند، تحقق این امر در توسعه شرکت ها و تاسیس شرکت های جدید و اشتغال مولد مفید است، قطعا توسعه صنعت دانش‌بنیان باعث بهبود و توسعه کمی و کیفی تولید، رفاه و رضایت عموم مردم و در نهایت ترسیم چشم انداز پربرکت برای کشور خواهد شد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته