پرداختها به معاونت حمل و نقل از میزان تخصیص بالاتر است
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطفالله فروزنده در دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی متمم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با بیان اینکه همواره ثبت هزینهها به ویژه در حوزه سرمایه ای زمانبر بوده است، اظهار کرد: افتخار ما این است که از ۷۶ همت اعتبار نقد و غیر نقد ۴۰ هزار میلیارد تومان تا امروز ثبت کردهایم. با جدیت دنبال این هستیم که ارقام بیشتری ثبت شود و حتما در بهمن و اسفند وضعیت بهتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه مجموع پولی که ما به بخشهای مختلف پرداخت کردهایم ۵۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان نقد و ۶ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان علی الحساب بوده است، یادآور شد: توافق با قرارگاه برای طرحهای حوزه حمل و نقل، شهرسازی و فنی و عمرانی ۴ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان و میزان حواله ۱۱ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان است. در مجموع ۷۶ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان به اشکال مختلف به معاونتها و بخشها پرداخت کردهایم.
فروزنده با اشاره به حساسیت شورا در خصوص حوزه حمل و نقل، تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان نقد، ۳ هزار و ۳۴۸ علیالحساب و پیش پرداخت و ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان از محل قرارگاه، چهار هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان حواله و در مجموع ۲۵ هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان به معاونت حمل و نقل پرداخت کردهایم که از میزان تخصیص بسیار بالاتر است.
وی با بیان اینکه در مترو سه هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان هزینه ای و هزار و ۷۵۲ میلیارد تومان سرمایهای است، خاطرنشان کرد: بودجه شرکت بهرهبرداری مترو پنج هزار و ۶۷ میلیارد تومان است و در مجموع میزان تخصیص دو هزار و ۷۶۳ میلیارد تومان هزینه ای و هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان سرمایه ای است که به چهار هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان می رسد. سه هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان هزینه ای، ۴۱۲ نقد، ۳۱۰ میلیارد تومان تخصیصی به شرکت سرمایه گذاری شامل خرید چرخ مترو به میزان ۱۶۰ میلیارد تومان و سیگنالینگ به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است. تا پایان سال اعتبارات تکمیل خواهد شد تا بتوانند کار خود را انجام دهند.
۱۵همت کف بودجه غیرنقد شهرداری است
فروزنده با اعلام اینکه امروز مدعی هستیم که از بودجه عبور کرده ایم و ۱۵ همت کف بودجه غیرنقد ماست، یادآور شد: بانک ها متعهد شدند ۵۰ درصد مبالغی که تسویه می کنیم، تسهیلات بپردازند که برای خرید اتوبوس هزینه می شود؛ ۲۵ درصد هزینه اتوبوس ها نقد، ۲۵ درصد ملک و مابقی تسهیلات است. با شرکت عقاب موارد را به میزان ۳.۵ همت در قرار با بانک تجارت حل کردیم. برای اسنا و مپنا نیز مبالغ نقد پرداخت شده و تحویل ملک و تسهیلات در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه درخصوص پروژه بزرگراه شهید بروجردی و یادگار امام(ره) ۲ همت در حال تسویه است، خاطرنشان کرد: در موارد جزئی که حق مردم تضییع شده، حاضریم وارد کار شویم. سال قبل سه همت برات کارت برای پیمانکاران پیش بینی شده بود. امسال نیز همین اقدام انجام خواهد شد، اما باید این موضوع را در نظر گرفت که در این بخش میراث دار گذشته نیز هستیم.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: درمجموع ۴۱ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان به هزینه نشسته و در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هشت هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان حمل و نقل هزینه شده است.
وی افزود: از زمانی که ما وارد کار شدیم تمام فشار را وارد کردیم که هزینه ها به ثبت برسد. برای ثبت هزینه های پروژه آتیه به دنبال تسویه بدهی مترو هستیم تا بتوانیم سه تا چهار همت در این پروژه به ثبت برسانیم. ما این تأکید را به بخش های مختلف داشتیم تا وقتی اعتبارات را هزینه نکرده اند، پول پرداخت نخواهیم کرد.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به هزینه کرد بخش اورهال مترو، گفت: تا جایی که در جریان هستیم تمام تلاش و توان شهرداری بر نوسازی و اورهال است اما باید سریعتر این اقدام انجام شود.
انتهای پیام/