۲۳/ فروردين /۱۴۰۴
در نشست خبری مطرح شد؛

طرح ترافیک در ماه رمضان چگونه است؟ /توسعه «حمل و نقل پیاده» با «مسیر زندگی»+ فیلم

طرح ترافیک در ماه رمضان چگونه است؟  توسعه «حمل و نقل پیاده» با «مسیر زندگی»+ فیلم
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از توسعه «حمل و نقل پیاده» با «مسیر زندگی» خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست مشترک سخنگوی شورای شهر تهران و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در زمینه موضوع شهر و تشریح فعالیت‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران صبح امروز در خانه روزنامه نگاران شهر برگزار شد.

این نشست همزمان با سالروز تاسیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، علیمردانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ابراز داشت: یکی از اولین موارد در سازمان ترافیک برنامه ریزی کردیم تدوین برنامه استراتژیک برای حمل و نقل تهران است.

وی تاکید کرد: سرعت ، ایمنی ، هزینه کرد و کیفیت وسیله نقلیه مهم است و ما سعی کردیم با تدوین استراتژی بهبود حمل و نقل شهر تهران سعی کردیم ناترازی در انرژی و خودرو را رفع کنیم، اینکه چرا ترافیک در بزرگراهها زیاد است؟ باید بگویم خرید خودرو گران است اما استفاده از خودرو ارزان است، سوخت و مالیات خودرو در سفرهای شهری هزینه هایی که استفاده از خودرو تک سرنشین دارد این ناترازی باعث می شود مقابله با ترافیک با چالش همراه باشد.

آغاز شبکه زندگی از منطقه ۲

گوشتیران
قالیشویی ادیب

به گفته این مقام مسئول، ما نیازمند فضای تنفسی هستیم، در استراتژی حمل و نقل اول گام کم کردن ترافیک این است که سفر را از اساس حذف کنند، دومین گام این است که سفر با وسیله نقلیه پاک و برقی انجام شود، گام بعد حمل و نقل همگانی است، در حال حرکت در گام های مختلف هستیم، در حوزه توسعه «حمل و نقل پیاده» تغییر رویکردی را آغاز کردیم،  ما باید سعی کنیم شبکه دوچرخه برقی و حمل و نقل پاک را در عدم تداخل با وسایل نقلیه توسعه دهیم همان شبکه مخفی برای دوچرخه از هر نقطه به هر نقطه؛ این فکر ما را به «شبکه زندگی» رسانده تا تمام مناطق تهران را مستقل بهم وصل کند. شبکه زندگی با مسیر زندگی در منطقه دو آغاز کردیم که با ۴۷ کیلومتر بهم متصل است، امیدواریم تمام تهران این شبکه زندگی در بر گیرد، سال آینده اطراف منطقه دو در برنامه ماست، در مناطق نوساز چون ۵ و ۲۲ که بافت جدید دارند توسعه شبکه سهل تر است.

تشکیل  دبیرخانه ساماندهی حمل و نقل موتورسیکلت به ریاست شهردار تهران

وی درباره موتور سیکلت گفت: با توجه به اینکه حمل و نقل در دسترس است و توسعه جدی و سهم قابل رشدی داشته، حدود ۱۱ درصد حمل و نقل شهری بوسیله موتور سیکلت انجام می شود. دبیرخانه ساماندهی حمل و نقل موتورسیکلت را تشکیل دادیم، این قرارگاه به ریاست شهردار تهران تشکیل خواهد شد. 

طرح تردد خودروهای پر سرنشین بعد از ماه رمضان احتمالاً اجرایی خواهد شد

علیمردانی درباره اجرای طرح HOV یا طرح تردد خودروهای پر سرنشین گفت: این طرح از بزرگراه همت تا چمران پایلوت اجرا می‌شود. البته اجرا در ماه پایانی سال ترافیک تهران را درگیر می‌کند و بعد از ماه رمضان احتمالاً اجرایی خواهد شد.

علیمردانی با بیان اینکه از سال ۸۵ تاکنون دوربین نظارتی در تهران نصب نشده و‌ ما ضعف در این حوزه را می پذیریم اما برنامه توسعه داریم گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم که تمام خودروهای سنگین مجهز به جی پی اس باشند تا در نرم افزار مکان این خودروها را داشته باشیم اما باید زیرساختها فراهم شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد کنترل ترافیک‌دو‌ معبر با هوش مصنوعی گفت: طرح ازمایشی در محدود پاسداران با همکاری پلیس در حال اجرا است که با کمک هوش مصنوعی رفتار ترافیکی خودرو پیش بینی میشود.

۹۰ درصد دوربین‌های طرح ترافیک فعال هستند

علیمردانی با بیان اینکه دوربینهای تهران سه نوع هستند که یکی دوربینهای نظارتی است و بالای ۹۵ درصد دوربینها فعال است و قطع نیست گفت: نوع دیگر، دوربینهای طرح ترافیک است که حدود ۶۰۰ دستگاه هستند و  بیش از ۹۰ درصد فعال هستند . در یک دوره این دوربینها دچار خرابی شده بودند اما در حال حاضر فعال هستند. دسته سوم دوربینهای کنترل سرعت است که تکنولوژیشان قدیمی شده و نیاز به هزینه و زمان دارد. دوربینهای قدیمی فقط تصویر متخلفان را می‌گرفت که ضعف بزرگ بود چراکه ما به اطلاعات و داده ترافیکی هم نیاز داشتیم.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم که ارسال پیامک تخلف نیز فعال شود تا شهروندان بدانند دوربینها فعال هستند گفت: برنامه ما کنترل سرعت متوسط است یعنی دیگر شاهد نباشیم که راننده مدام در معبر با سرعت بالا حرکت می‌کند و لایی می‌کشد اما به مقابل دوربین که می رسد سرعت خود را کم می‌کند. اجرای این طرح مبتنی بر هوش مصنوعی است و در حال آماده سازی زیرساخت‌ها هستیم.

خط فیروزه‌ای نیز برای تردد شهروندان به صورت پیاده در شبکه زندگی کشیده می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه در مناطق نوسازتر تهران همچون منطقه ۲۱ و ۲۲ که بافت جدیدتری دارند، توسعه مسیر زندگی ساده‌تر است، خاطرنشان کرد: بافت مرکزی تهران فرسوده‌تر و پیچیده‌تر است، اما در منطقه ۳، ۵ و ۶ و تا حدودی منطقه یک، مسیر ادامه خواهد یافت. 

علیمردانی با اشاره به ایجاد خط زرد برای محدود کردن فعالیت خودرو‌های شخصی در بزرگراه ها، یادآور شد: خط فیروزه‌ای نیز برای تردد شهروندان به صورت پیاده در شبکه زندگی کشیده می‌شود. 

وی با بیان اینکه امیدواریم ضریب شکست این اقدام را کاهش دهیم، تصریح کرد: مباحث اقتصادی باعث شده که نتوانیم تردد به صورت پیاده را عملیاتی کنیم و امید می‌رود برنامه ما در این حوزه به نتیجه برسد.

طرح ترافیک سال ۱۴۰۴ چه تغییری می کند؟ 

وی در مورد برنامه طرح ترافیک با تاکید بر اینکه ما در طرح ترافیک جدید به سمت پیمایش محوری حرکت کنیم ، گفت:  به این معنا که با ابزارهای مدرن خودرو را در شبکه داخل طرح مانیتور کنیم و در طرح ترافیک جدید براساس تعدد تردد این رصد انجام می شود.

پروژه احداث پارکینگ

وی درمورد پارکینگ ها، نهضت پارکینگ سازی سازی را داریم و سازمان حدود ۱۵ مجموعه پارکینگ را در دست اجرا دارد گفت: اما راهبردی که بتواند ما را از این شرایط خارج کند و یک حرکت باثبات و پایدار برای شهر ایجاد کند بحث پارکینگ مشارکتی است تا بتوانیم پارکینگ مجزای از سند را جا بیندازیم؛ بنابراین از مجموعه ثبت پیگیر هستیم تا امکان ثبت این پارکینگ‌ها را داشته باشیم و این کار می‌تواند شهرداری و شهر تهران را از بن بست پارکینگ سازی خارج کند.

وی در مورد طرح ترافیک موتورسیکلت ها گفت: در طرح ترافیک جدید به این موضوع توجه شده است و در قرارگاه موتورسیکلت نیز در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه طرح جدید ترافیک اصلاحاتی گرفته شد اما اصلاحات رفع شد و در جلسه چهارشنبه آتی طرح تزافیک جدید دوباره برای بررسی و‌تصویب ارائه میشود گفت: به سمت پیمایش مبنا حرکت کردن رفتیم، به عبارتی دیگر ما به ازای پیمایش عوارض پرداخت میشود و‌ما به سمت تغییر محدوده نرفتیم وبلکه ماهیت و‌شیوه اجرای طرح تغییر کرده است.

طرح ترافیک ایام نوروز و ماه رمضان تغییر میکند؟ 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره اینکه آیا ساعت تردد طرح ترافیک در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تغییر می کند؟ توضیح داد:در جلسه‌ای که شورای ترافیک تهران طی هفته جاری برگزار خواهد کرد، این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد. با این حال، پیشنهاد ما کاهش یک‌ساعته مدت اجرای طرح ترافیک است.

تردد پلاک شهرستانی ها در تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران نیز درباره تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران اظهار کرد: حدود ۲۸ درصد از پلاک‌های موجود در محدوده طرح ترافیک، متعلق به شهرستان‌ها است که از این میزان، حدود ۲۲ درصد متعلق به حومه تهران و حدود ۶ درصد مربوط به سایر شهرستان‌هاست. 

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران مصوبه‌ای برای دریافت عوارض بیشتر از خودروهای با پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک تصویب کرده بود، اما این مصوبه رد شد، افزود: یکی از سیاست‌های پیشنهادی برای کنترل تردد خودروهای پلاک شهرستان، اعمال عوارض بیشتر برای این خودروها در محدوده طرح ترافیک است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران همچنین گفت: روزانه ۷۰۰ هزار ورود و خروج خودرو در تهران انجام می‌شود و باید تسهیلات بیشتری برای حمل و نقل عمومی حومه‌ای فراهم شود و توسعه پارک‌سوارها در دستور کار قرار گیرد تا مردم بتوانند خودروهای خود را در ورودی‌های تهران پارک کنند و ترافیک کاهش یابد.

وی در خصوص تردد دوچرخه‌های اشتراکی نیز گفت: این دوچرخه‌ها می‌توانند در شبکه حمل و نقل شهری فعال باشند و از همکاری شرکت‌های فعال در این زمینه استقبال می‌کنیم تا ظرفیت‌های موجود در این بخش را گسترش دهیم.

ورود و خروج روزانه ۷۰۰ هزار خودرو به تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه با همکاری استانداری به موضوع حمل ونقل حومه‌ای وارد شدیم‌ چراکه روزانه ۷۰۰ هزار خودرو به تهران وارد و بعد از آن خارج می‌شوند گفت: بایستی تسهیلات بیشتر به حمل ونقل عمومی حومه‌ای داده شود. همچنین توسعه پارک‌سوار را باید در دستور کار قرار دهیم چراکه افراد می‌توانند خودرو خود را در مبادی پارک‌ کنند تا بتوانیم ترافیک‌ تهران را کاهش دهیم.

دوچرخه اشتراکی می‌تواند در شبکه زندگی نیز فعال شود

وی در مورد تردد دوچرخه‌های اشتراکی با بیان اینکه دوچرخه اشتراکی می‌تواند در شبکه زندگی نیز فعال شود افزود: ما استقبال می‌کنیم که شرکت‌های فعال به ما کمک کنند تا در این مسیر که ظرفیتهای خوبی نیز دارد، فعالیت کنند.

درباه دوچرخه‌های اشتراکی و معاینه فنی توضیح داد: مسیر و شبکه زندگی یک زیرساخت و فرصت برای حمل و نقل اشتراکی است و بخش خصوص با شرط پذیرفتن ضوابط می‌تواند فعالیت کند و امکان این وجود دارد که دوچرخه اشتراکی در مسیر زندگی فعال شود که البته مستلزم مذاکرات و هماهنگی‌هایی است. درخصوص معاینه فنی همان دو نوع معاینه فنی فعلی وجود دارد، اما برای خودرو‌های برقی شرایط جدیدی در نظر گرفته شده و این کمک می‌کند که توسعه خودرو‌های برقی اتفاق بیفتد و تسهیلات لازم برای خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی دیده شده است.

محمدخانی: با هزینه هر چهار تا پنج اتوبوس برقی خارجی می‌توانستیم تنها یک اتوبوس داخلی خرید کنیم

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری اکو ایران در مورد نظرسنجی از شهروندان درخصوص مسائل شهر، اظهار کرد: تعداد نظرسنجی‌ها و افکارسنجی‌ها بسیار بیشتر از گذشته است. در مجموعه شهرداری، مرکز مطالعات و برنامه ریزی به صورت روتین در حوزه‌های مختلف نظرسنجی انجام می‌دهد. مرکز ارتباطات نیز مجموعه افکارسنجی را راه اندازی کرده است و در این مراکز داده‌های مختلف مبتنی بر مدل‌های رضایت سنجی و مرتبط با حوزه اطلاع رسانی را رصد و ارزیابی می‌کنیم. 
وی با بیان اینکه بخشی از گزارشات این افکارسنجی‌ها منتشر شده است، یادآور شد: این نظرسنجی‌ها محلی برای تصمیم گیری در شهرداری تهران است. مرکز ارتباطات و مرکز پایش شهرداری تهران نظرسنجی‌هایی انجام دادند که نتایج آن منجر به تغییراتی در سطح شهرداران مناطق و نواحی شد و براساس رضایت ها، برخی شهرداران تثبیت شدند و یا ارتقاء یافتند. 

محمدخانی تأکید کرد: گزارشات فراتر از انتشار، محل تصمیم هستند و سعی کردیم آنچه مدنظر مردم بوده، در دستور کار قرار دهیم. در حوزه‌های خدمات شهری نیز تلاش کردیم نظرسنجی دقیقی داشته باشیم و نظرات را اعمال کردیم. به طوری که اقدامات در استقبال از بهار کاملاً بر اساس نظرسنجی و افکارسنجی از محل سامانه ۱۳۷ و دیگر منابع است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه کلان، آمار ثبت شده آمار خوبی بود، خاطرنشان کرد: در مواردی نیز نواقصی وجود داشت. ترافیک و آلودگی هوا ازجمله نارضایتی‌های شهروندان در نظرسنجی‌ها بوده است.

وی افزود: اگر الزام قانونی برای شفاف سازی و انتشار نظرسنجی‌ها وجود داشته باشد، این آمادگی را برای انتشار نتایج نظرسنجی از شهروندان داریم.

سخنگوی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فراتر از موضوع مسکن، شناسایی خانه‌های خالی دغدغه جدی رئیس جمهور است، اظهار کرد: هم افزایی بین دولت و شهرداری و حمایت مجلس می‌تواند در این بخش کمک کننده باشد. بر اساس مشاهدات میدانی، این گزاره که خانه‌های خالی تنها مربوط به مناطق شمالی است، قابل پذیرش نیست. 
وی اضافه کرد: بنگاه‌ها کلید خانه‌ها را پشت شیشه می‌چسبانند و ادعا می‌کنند که خانه خالی آماده فروش دارند و این نشان می‌دهد که تعداد این خانه‌ها تنها مربوط به مناطق شمالی نیست و در مناطق جنوبی نیز با آن مواجه هستیم. 

محمدخانی تأکید کرد: تجربیات شخصی نشان می‌دهد که فعالان حوزه ساخت و ساز در مناطق مرکزی و جنوبی، واحد‌های خالی دارند و علاقمند به همکاری با خریداران نیستند.

محمدخانی در پاسخ به سوالی درخصوص مسکن و نوسازی بافت فرسوده هم عنوان کرد: در سال جاری شرایط تخفیف درعوارض ساخت وساز نخواهیم داشت و متناسب با موضوع تورم با افزایش این تعرفه در سال آینده مواجه خواهیم بود که البته در شورا این تصمیم گرفته شده است. تخفیف و افزایش در عوارض ساخت وساز اثر تورمی قابل ارزیابی در بازار مسکن نخواهد داشت و قیمت مسکن متاثر از وضعیت اقتصادی و سایر عوامل تغییر می‌کند. در موضوع مسکن مثلا اگر خانه‌های خالی در تهران در ظرف عرضه قرار بگیرد قطعا با کاهش قیمت مسکن مواجه می‌شویم. تسهیلات و بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده را خواهیم داشت، اما این به این معنی نیست که سازندگان مسکن در انتظار تخفیف خاصی در زمینه عوارض ساخت و ساز باشند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به پرسش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در مورد قرارداد شهرداری با چین پاسخ داد و گفت: بنده بار‌ها تأکید کردم که اولویت اول ما خرید داخلی و حمایت از تولید داخلی است که عملاً این موضوع را اثبات کردیم. به اندازه اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی، قرارداد داخلی منعقد کرده‌ایم. چند واقعیت را نمی‌توان انکار کرد؛ اولاً بر خلاف ادعای مدیرعامل یکی از تولیدکنندگان داخلی، مسیر پرداخت قرارداد چین هیچ تفاوتی با تولیدکنندگان داخلی ندارد. بخش قابل توجهی از پرداخت‌ها بر مبنای تهاتر و پرداخت غیرنقد است.

وی افزود: اینکه پول نقد را برای پرداخت به چینی‌ها در اولویت قرار دادیم و به تولیدکنندگان داخلی پرداخت غیرنقد داشته‌ایم، درست نیست. در تمام پروژه‌های شهرداری، کارگزاری‌هایی به صورت واسط وجود دارند که زمین را دریافت می‌کنند و در عوض به پیمانکاران پول نقد می‌پردازند. 

محمدخانی همچنین تصریح کرد: دومین نکته مربوط به کیفیت خودروهاست؛ ما حاضریم هر دو اتوبوس داخلی و خارجی را کنار هم قرار دهیم که مورد بازدید و مقایسه قرار بگیرد و کیفیت ساخت و امکانات و ویژگی‌ها بررسی شود. این تفاوت در قیمت نیز وجود دارد. همچنان اصرار و تأکید داریم از قیمت اولیه اعلام شده از سوی این شرکت در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اتوبوس‌ها را ۹۰ هزار یورو ارزان‌تر خریداری کرده‌ایم. پس از اینکه متوجه شدند ما اتوبوس‌های برقی را ارزان‌تر از آنها خریده‌ایم قیمت ثانویه را اعلام کردند که باز نسبت به قیمت ثانویه شان نیز ۴۰ تا ۵۰ هزار یورو ارزان‌تر خرید داشته‌ایم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: اگر قیمت‌ها را مقایسه کنیم و تفاوتی وجود نداشته باشد، ما ادعای تولیدکننده داخلی را می‌پذیریم. پیمایش اتوبوس تولیدکننده داخلی نصف اتوبوس خارجی است و ظرفیت‌ها و امکانات اتوبوس خارجی را هم ندارد. مردم تجربه تفاوت خودرو‌های داخلی و خارجی، قیمت و کیفیت آنها را دارند و این موضوع در مورد اتوبوس‌ها هم صدق می‌کند. تنها خطای ما این است که مسیری که برای انحصار ایجاد کرده بودند، با تلاش شهردار تهران و حمایت دولت قبلی و فعلی دور زده شد تا به نفع مردم عمل شود. 

وی اظهار کرد: با هزینه هر چهار تا پنج اتوبوس برقی خارجی می‌توانستیم تنها یک اتوبوس داخلی خرید کنیم. قیمت اولیه اعلامی از سوی شرکت داخلی بیش از ۳۰۰ هزار یورو بود. این آمادگی را داریم که با مدیران این شرکت و کارشناسان در این زمینه سخن بگوییم. وقتی کشف قیمت شد، قیمت‌های دیگر را اعلام می‌کنند. ما سرمان بالاست و به نفع مردم و شهر عمل کرده‌ایم. ما توانستیم تعداد بیشتری اتوبوس خریداری کنیم و اگر قرار بود خرید داخلی داشته باشیم؛ درنهایت می‌توانستیم هزار و ۷۰۰ اتوبوس بخریم، اما امروز ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس خریداری شده است.

وی در جواب پرسش خبرنگار درباره اتوبوس‌های برقی یادآور شد: با ارزیابی‌های متعددی که انجام شده بیش از ۶۰ درصد آلایندگی شهر تهران برای خودرو‌ها و منابع متحرک است. در این منابع متحرک نیز بیش‌از ۳۰ درصد آلایندگی برای اتوبوس‌های دیزلی است؛ بنابراین هدف گذاری برقی سازی اتوبوس‌ها یک هدف گذاری دقیق است و اولویت برقی سازی روی اتوبوس‌ها و حمل و نقل عمومی گذاشته می‌شود. اگر موضوع الایندگی منابع متحرک را با مشکل ترافیک هم ترکیب کنید هم آنجا نسبت استفاده حمل و نقل عمومی و خودرو‌های شخصی ۳۵ به ۶۵ درصد است. در حالی که در سایر کشور‌ها این تناسب بر عکس است، در این اقدام هدف گذاری روی توسعه حمل و نقل عمومی قرار داده شده و این توسعه را با برقی سازی ترکیب شده و سیاست هوشمندانه‌ای در نظر گرفته شده تا هم مشکل آلودگی هوا و هم ترافیک را همزمان حل شود. 

وی درباره بخاری‌های اضطراری که با سوخت گازوییل در اتوبوس‌های برقی فعال می‌شوند، توضیح داد: مخزن بخاری‌ای که در اتوبوس‌ها وجود دارد یک مخزن استانداردی است که بیشتر برای اتوبوس‌های بین شهری وقتی سیستم برق با مشکل مواجه می‌شود و باید گرمایش اتوبوس انجام شود؛ استفاده می‌شود. این مدل گرمایش در شرایط اضطرار به صورت طبیعی در شهر انجام نمی‌شود و سیستم گرمایش در بخش باتری و برقی آن وجود دارد. استفاده از گازوئیل درباره گرمایش در اتوبوس‌ها در اتوبوس‌های درون شهری در شرایط اضطرار و قطع برق استفاده می‌شود و این مساله یک آپشن و یک ویژگی اضافه روی اتوبوس‌ها برای شرایط اضطراری و گرمایش در شرایط قطعی برق است. 
محمدخانی گفت: پنجشنبه این هفته رونمایی از بسته‌های برقی سازی در ناوگان حمل و نقل را خواهیم داشت.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره پروژه بام ری و مشکلات استفاده از آسانسور در ایستگاه‌های مترو اظهار کرد: طبق زمان‌بندی در بهار سال آینده افتتاح پروژه بام ری که یک ظرفیت زیست محیطی است را خواهیم داشت و فرایند‌های حقوقی آن نیز در مجموعه شهرداری در حال پیگیری است. درباره آسانسور نیز برخی از ایستگاه‌ها عمقی در حدود ۷۰ متر دارند و سازمان استاندارد می‌گوید هر ۱۱ متر باید یک خروجی وجود داشته باشد در حالیکه این امکان در ایستگاه‌ها وجود ندارد و این خواسته منطق خاصی هم ندارد. در همه جای دنیا آسانسور‌ها با عمق زیاد، تعریف مشخصی دارند و آیین نامه‌ها در این زمینه باید بر اساس تجربه‌ها و استاندارد‌هایی که در دنیا و در کشور وجود دارد به روز شود. آسانسور برج میلاد مثال مشخصی است که از شرط سازمان استاندارد پیروی نمی‌کند. اصل اختلاف شهرداری و سازمان استاندارد این است که فاصله بین ورودی مترو با سالن انتظار و خط مترو در بسیاری از ایستگاه‌ها بیشتر از ۱۱ متر است و امکان اجرای شرط غیرمنطقی سازمان استاندارد وجود ندارد.

 

 

 

 

 

Video Player is loading.
Current Time 0:00
/
Duration ۰:۰۰
Loaded: ۰%
0:00
Progress: ۰%
Stream Type LIVE
Remaining Time -۰:۰۰
 
۱x

انتهای پیام/

ارسال نظر