سردار هادیانفر در گفت‌وگو با آنا: 

تبلیغات بی‌رویه صداوسیما برای فروش موتورسیکلت مشکل‌ساز است

تبلیغات بی‌رویه صداوسیما برای فروش موتورسیکلت مشکل‌ساز است
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: قبلاً صداوسیما تبلیغات فروش موتورسیکلت را برای کسبو‌کار انجام می‌داد؛ اما حالا برای انجام تفریحات و ایاب و ذهاب هم مردم را به خرید موتورسیکلت تشویق می‌کند که این معضلات مرتبط با موتورسیکلت‌ها را افزایش می‌دهد.

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: در بعضی از موارد در ناوگان عمومی حمل مسافر بیش از ۹۰ درصد این وسایل نقلیه شرايط نامناسبی دارند و اسقاطی محسوب می‌شوند، اما اسقاطی درباره آن‌ها اتفاق نمی‌افتد. 

وی اضافه کرد: در مورد مجموع وسایل نقلیه موتوری و خودروها در کشور بالای ۳۱ درصد از این وسایل نقلیه اسقاطی هستند و باید از چرخه خارج شده و با وسایل نقلیه جدید جایگزین شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا به وضعیت اسقاطی موتورسیکلت‌های کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بالای ۹۵ درصد موتورسیکلت‌ها در وضعیت نامناسب قرار دارند و فرسوده محسوب می‌شوند.

هادیانفر تصریح کرد: تردد موتورسیکلت‌ها به ویژه در کلانشهری مثل تهران یک معضل است و بر تعداد آن‌ها روز به روز افزوده می‌شود و ساماندهی موتورسیکلت‌ها با شرایط فعلی کار ساده‌ای نیست.

وی با انتقاد از تبلیغاتی که صدا و سیما برای فروشندگان موتورسیکلت‌ها پخش می‌کند، تأکید کرد: با تبلیغاتی بی‌رویه‌ای که این سازمان برای فروش موتورسیکلت در طول شبانه‌ روز انجام می‌دهد، معضلات مرتبط با موتورسیکلت‌ها و آمار تردد موتورسیکلت‌ سواران در سطح شهر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور فراجا یادآور شد:  قبلا صدا و سیما تبلیغات فروش موتورسیکلت را برای کسب و کار انجام می‌داد و اما حالا برای انجام تفریحات و ایاب و ذهاب هم مردم را به خرید موتورسیکلت تشویق می‌کند و حتی افرادی که مشاغل بالاتری دارند را هم به خرید و استفاده از موتورسیکلت ترغیب می‌کند.

هادیانفر خاطرنشان کرد: قبلا در فصل سرما کمتر از موتورسیکلت استفاده می‌شد؛ اما با این تبلیغاتی که صدا و سیما درباره موتورسیکلت انجام می‌دهد در همه فصول مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و ایجاد ترافیک با افزایش این وسیله نقلیه را رقم می‌زند.

وی اضافه کرد: با این حجم از موتورسیکلتی که هر روز وارد ناوگان حمل و نقل و تردد به ویژه در کلانشهری مثل تهران می‌شود و از طرف دیگر اسقاطی درباره موتورسیکلت‌های فرسوده و از رده خارج کردن آن‌ها صورت نمی‌گیرد، مردم را دچار مشکلات و حوادث ترافیکی بیشتری خواهد کرد.

عدم بازدارندگی طرح‌های مقابله با موتورسواران متخلف!

رئیس پلیس راهور فراجا تأکید کرد: اجرای طرح‌هایی مانند موتوریار، توقیف یا جریمه موتورسیکلت سواران متخلف تا کنون بازدارندگی لازم را نداشته و کافی نیستند.

هادیانفر افزود: دولت باید ضمن تعیین سن فرسودگی موتورسیکلت‌ها و خودروهای مختلف ظرفیت شهری چون تهران را متناسب با شرایط آن مشخص کند؛ بر اساس گزارش ما شهر تهران ظرفیت ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه را دارد و این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۷ میلیون و 800 هزار وسیله نقلیه شامل انواع خودرو و موتورسیکلت در طول شبانه‌ روز در این شهر تردد می‌کنند. 

وی تصریح کرد: دهانه قیف را باز گذاشته‌اند و هم واردات وسایل نقلیه صورت می‌گیرد و هم تولید داخل را داریم و از طرف دیگر خروجی و اسقاطی نداریم و به جای اینکه اسقاط خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده را اجرا کنیم، واردات را افزایش می‌دهیم و در شرایط این چنینی مشکلی از ترافیک و حوادث مرتبط با آن حل نخواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: امروز جاده‌ها و شهرهای ما رفته رفته به پارکینگ‌هایی تبدیل می‌شوند که هیچ جا به جایی مناسبی هم صورت نمی‌گیرد؛ سرعت جابه‌جایی ناوگان ما شاید ۵ سال پیش ۷۰ کیلومتر در ساعت بوده و امروز در بعضی از شهرها به زیر ۲۵ کیلومتر در ساعت رسیده و روز به روز هم این معضل بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا