دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

علم‌الهدی: احیای علوم انسانی برای رسیدن به مرجعیت علمی در اولویت قرار دارد

علم‌الهدی: احیای علوم انسانی برای رسیدن به مرجعیت علمی در اولویت قرار دارد
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: علوم انسانی را باید احیا کنیم تا بتوانیم به فکر رهبری جهان باشیم. احیای مرجعیت علمی عالمان اقدام مهمی است.
کد خبر : 880013

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمیله السادات علم‌الهدی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی در اختتامیه نخستین همایش ملی مرجعیت علمی که امروز ظهر در سالن همایش بین‌المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شد، گفت: مرجعیت علمی در دو سطر تخصصی و اجتماعی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مرجعیت تخصصی در رشته‌های مختلف مربوط می‌شود، اظهار کرد: در این راستا به جایگاه خوبی رسیده‌ایم.

علم‌الهدی با اشاره به تأکید قرآن کریم، ادامه داد: قرآن کریم به مرجعیت تمدنی، فرهنگی، اجتماعی و راهبری تاکید ویژه‌ای دارد و در این مرجعیت شرایط مطلوبی نداریم. در واقع با بحران مرجعیت اجتماعی مواجه هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه باید نگران مرجعیت اجتماعی، راهبری نسل جدید و فرهنگ تمدن ایرانی‌اسلامی بود، عنوان کرد: علم در ایران قبل از تاسیس دارالفنون با بعد از تاسیس آن متفاوت بود.

وی ادامه داد: ویژگی‌های شخصیتی عالمان قبل از تاسیس دارالفنون مطرح بود؛ اما بعد از آن با ایجاد علم و دانشگاه‌های مدرن مزیت اجتماعی رخ داد و کم‌کم نگاه اقتصادی‌سیاسی نسبت به اخلاق شکل گرفت.

علم‌الهدی با اشاره به اهمیت علوم انسانی، بیان کرد: علوم انسانی را باید احیا کنیم تا بتوانیم به فکر رهبری جهان باشیم. احیای مرجعیت علمی عالمان اقدام مهمی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه سهید بهشتی با اشاره به رشته‌های علوم انسانی، عنوان کرد: تاریخ، جامعه‌شناسی، ادبیات و فلسفه باید دست به کار شود تا مانع گمراهی مردم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته