دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مهدیون: نخبگان تشکیلاتی در رویداد مشق امید با مسائل کشور مواجه می‌شوند

مهدیون: نخبگان تشکیلاتی در رویداد مشق امید با مسائل کشور مواجه می‌شوند
مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در رویداد مشق امید سطح کاربرگ‌ها و مسائل افزایش پیدا کرده است و به‌وفور مواجهه نخبگان تشکیلاتی با مسائل کشور را مشاهده می‌کنیم.
کد خبر : 878688

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحمید مهدیون، مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در دومین رویدادملی مشق امید که امروز پیش از ظهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌ مرکزی برگزار شد، گفت: در این رویداد قصد داریم مرحله کشوری را به فرجام برسانیم و برای سومین رویداد آماده شویم. موضوع حل مسائل نگاهی مهم و بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه چه نگاهی باید به مسائل و مشکلات داشته باشیم، اظهار کرد: در حل مسائل کشور باید توان خود را بالاتر از آن بدانیم؛ زیرا اگر خود را در چنگال و اسیر مشکلات بدانیم، نمی‌توانیم به پیشرفت خوبی برسیم.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: جایگاه دانشگاه در حل مسائل کشور بسیار مهم است و اگر قرار بر ایجاد اتفاق خوبی است، نقش بی‌بدیل دانشگاه پررنگ می‌شود.

مهدیون با بیان اینکه نهادهای دانشجویی در حل مسائل کشور حائز اهمیت است، اضافه کرد: این نهادها شامل دانشجویان، کانون‌ها، انجمن‌ها، تشکل‌های اسلامی، بسیج ومی‌شود. تشکل‌های اسلامی قطعاً باید موفق به مواجهه عالمانه با حل مسائل کشور شوند.

وی عنوان کرد: گام نخست در رویداد مشق امید مدیریت آینده کشور با جامعه جوان کشور و دانشگاهی خواهد بود. اگر لازم باشد مشق مدیریتی شکل بگیرد، دانشگاه بهترین مکان و زمان دانشجویی بهترین زمان برای حل مسائل کشور محسوب می‌شود.

مهدیون اضافه کرد: برای تشکیل دانشگاه حل مسئله باید تشکل‌های حل مسئله ایجاد شود و برای مدیریت آینده کشور، باید نگاه عالمانه به مسائل داشته باشیم و این امر قابل انجام است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نظام مسائل خوبی از مسائل کشور در رویداد ملی مشق امید ایجاد می‌شود. نهادهای دانشجویی مسائل کشور را در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، کشاورزی، بین‌المللی ورا پوشش می‌دهند.

وی ادامه داد: تشخیص اولویت مسائل بسیار مهم است. یکی از نیازهای مدیریتی این است که مدیر بتواند اولویت مسئله را به‌خوبی تشخیص بدهد.

مهدیدن با بیان اینکه کشف مسئله مهارتی بزرگ است، اظهار کرد: تیم‌های دانشجویی با استادان مشاور، اولویت و اهمیت مسئله را تشخیص می‌دهند و به یک نتیجه نهایی می‌رسند. در این رویداد سطح کاربرگ‌ها و مسائل خوشبختانه افزایش پیدا کرده است و به‌وفور مواجهه نخبگان تشکلیلاتی با مسائل کشور را در این رویداد مشاهده می‌کنیم.

به گزارش آنا، اداره کل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد در راستای حل مسئله و جریان‌سازی فرهنگ حل مسئله به برنامه‌ریزی و تدوین دستورالعمل دومین رویداد ملی مشق امید اقدام کرده است.

دومین رویداد ملی مشق امید (عرضه و نقد دیدگاه‌های تشکلی در حل مسائل) بیست و یکم تا بیست و چهارم آبان ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار می‌شود.

این رویداد با هدف هویت‌بخشی به نهاد‌های دانشجویی استادی، آشنایی نخبگان به مسائل کشور، ترغیب افراد و افزایش توانایی‌ها جهت توانمندسازی و حل مسئله برگزار می‌شود.

۶۴ تیم دانشجویی در سطح کشوری جدا از بخش استادی و کارمندی در این رویداد حضور می‌یابند. صاحب نظران، متولیان کشوری در حوزه‌های مختلف با افراد ایده‌پرداز در رویداد ملی مشق امید آشنا می‌شوند؛ بنابراین این رویداد می‌تواند گام مهمی برای حل مسئله فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته