دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارگردان فیلم کوتاه «ملودی» در گفت‌وگو با آنا:

«ملودی» مادران ارزش تولد را داشت!

«ملودی» مادران ارزش تولد را داشت!
مهدی امینی کارگردان انیمیشن کوتاه «ملودی» گفت: این فیلم به اهمیت ملودی لالایی مادر در دنیا اشاره می‌کند؛ اینکه هر چقدر هم گرفتاری و مشکل داشته باشیم، همین ملودی ارزشش را داشته که انسان‌ها متولد شوند و به دنیا بیایند.
کد خبر : 874841

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، تقریبا رو به اتمام است و در پنج روز گذشته هزاران نفر از دوستداران فیلم کوتاه با حضور در پردیس ملت به تماشای آثار حاضر در این دوره نشستند. یکی از بخش‌های مورد توجه جشنواره امسال بخش انیمیشن یا پویانمایی بود. 

انیمیشن ایران در زمینه ساخت آثار کوتاه ید طولایی دارد و در طول سال‌های آثار کوتاه پویانمایی فراوانی از کشورمان در جشنواره‌های معتبر دنیا حضور پیدا کردند و به موفقیت‌هایی هم رسیدند. در این دوره از جشنواره نیز آثار پویانمایی خوب کم نبودند، اتفاقی که ما را به آینده پویانمایی حداقل در زمینه ساخت آثار کوتاه بسیار امیدوار کرد. 

مهدی امینی کارگردان فیلم‌ کوتاه «ملودی» یکی از آثار راه‌یافته به بخش پویانمایی جشنواره همزمان با برگزاری این رویداد درباره فیلم خود توضیح داد: این انیمیشن با تکنیک دو بعدی ساخته شده است و برای ساخت آن هیچ مدل و متریال مشخصی را مدنظر نداشتم. قصدم این بود که تنها یک قاب را در تصویر داشته باشیم و همه چیز در همان قاب روایت شود.

وی افزود: روایت کلی فیلم حال و هوای یک بچه است که می‌خواهد به دنیا بیاید و تولدی را برای خودش رقم بزند، اما منصرف می‌شود. در پایان هم او با لالایی و محبت مادر است که تسلیم می‌شود. می‌خواستم به اهمیت ملودی لالایی مادر در دنیا اشاره داشته باشم. هر چقدر هم گرفتاری و مشکل داشته باشیم، همین ملودی ارزشش را داشته که انسان‌ها متولد شوند و به دنیا بیایند.

کارگردان انیمیشن کوتاه «ملودی» درباره گروه سنی مخاطبان این اثر هم توضیح داد: مخاطب این جنس از آثار غالبا بزرگسالان هستند. البته این اثر را تا به امروز برای چند نوجوان هم به نمایش گذاشته‌ام و با آن ارتباط هم برقرار کرده‌اند، اما قطعا این کار مناسب مخاطب خردسال و یا کودک نیست.

امینی درباره انتخاب تکنیک دوبعدی در ساخت این انیمیشن هم گفت: ما می‌خواستیم در فضایی ساده این اثر را روایت کنیم. جلوه‌های ویژه آنچنانی هم در کار نداشتیم. نمی‌خواستیم زرق و برق تصاویر خیلی گیرا باشد چرا که ساده بودن فضای روایت برای‌مان مهم بود. نمی‌خواستیم جهان این اثر، در لابه‌لای ایده‌های تکنیکی گم شود. قصدمان این بود که حرفی ساده را با متریالی ساده بیان کنیم. حتی در فضاسازی مربوط به رحم مادر، از هیچ متریال ویژه‌ای استفاده نکردم با وجود آنکه دستمان باز بود.

این انیمیشن‌ساز درباره حضور فیلمش در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران هم گفت: خیلی خوشحال هستم که کارم از میان نزدیک به هزار انیمیشن متقاضی توانست به این رویداد راه پیدا کند. خوشحالم که در شرایطی که شاهد قدرت گرفتن فناوری‌های جدید به‌خصوص در عرصه انیمیشن‌سازی هستیم، یک انیمیشن ساده دیده شده است و این اتفاق باعث خرسندی است. این اتفاق برای یک جشنواره سطح الف، یک امتیاز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب