دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدحسین اسماعیلی:

بنیاد ملی نخبگان از برگزیده‌های المپیاد ملی آموزش هنر حمایت می‌کند/اعزام مستقیم برگزیده‌ها به جشنواره‌های فجر

بنیاد ملی نخبگان از برگزیده‌های المپیاد ملی آموزش هنر حمایت می‌کند اعزام مستقیم برگزیده‌ها به جشنواره‌های فجر
مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ دو برنامه ویژه برای برگزیده‌های المپیاد آموزش هنر داریم، نخست اینکه بنیاد ملی نخبگان از برگزیده‌ها حمایت خواهد کرد و دیگر اینکه برگزیده‌ها به جشنواره‌های فجر مستقیم اعزام می‌شوند.
کد خبر : 929668

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز، ششم شهریور ماه با حضور در شبکه خبر صدا و سیما عنوان کرد: ما شاهدیم در رشته‌های ورزشی، علمی،‌ فنی و حرفه‌ای رویدادهای مختلفی در قالب المپیاد برگزار می‌شود که این خلا در عرصه  هنر احساس می‌شد.

وی افزود: وزارت فرهنگ به عنوان متولی اصلی حوزه فرهنگ و هنر تصمیم گرفت که دراین عرصه ورود کند و با توجه به اینکه آموزش به عنوان یکی از زیربناهای عرصه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود و باید مورد توجه قرار بگیرد، ما سراغ مراکز آموزش هنر رفتیم، یعنی آموزشگاه‌های هنری و هنرستان‌ها که کار خطیر آموزش را برعهده دارند و این المپیاد ویژه هنرجویانی است که در این مراکز در حال آموزش هستند.

دبیرکل المپیاد ملی آموزش هنر اظهار داشت: این المپیاد برای نخستین بار برگزار می‌شود و مخصوص مراکز آموزش هنر و کسانی است که در این مراکز آموزش می‌بینند و به صورت کاملا گروهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح اول این المپیاد در مراکز آموزشی و هنرستان‌ها تیم‌ها رقابت می‌کنند که این اتفاق افتاده و الان تیم‌های برگزیده‌ها دو هزار نفره به مراکز استان رسیدند، توضیح داد: در نهایت هفتصد گروه در مرحله ملی به رقابت می‌پردازند؛ در حال حاضر فرآیند داوری بخش ملی در رشته‌های هنرهای تجسمی، طراحی، نقاشی و گرافیک، رشته‌های خوشنویسی،‌ نستعلیق، شکسته نستعلیق و رشته سینما، پویا نمایی و در رشته موسیقی ، موسیقی ایرانی و جهان در حال انجام است. 

اسماعیلی یادآور شد: در برخی رشته‌ها نتوانستیم در این دوره ورود کنیم، اما تقریبا پوشش خوبی در سایر رشته‌ها داشتیم و استقبال هم خیلی خوب بود. از بین هفتصد تیم، تعدادی منتخب به مرحله نهایی می‌آیند که به صورت زنده شهریور ماه در تهران برگزیدگانشان مشخص می‌شود و در نهایت در هر یک از رشته‌ها حداکثر شش تیم مورد رقابت قرار می‌گیرد و قهرمان آنها در بخش آموزشگاه‌ها معرفی می‌شوند. 

وی با بیان اینکه مهمترین هدف این المپیاد شناسایی، کشف و حمایت از استعدادهای ناب هنری است که از دل مراکز آموزشی بیرون می‌آیند، توضیح داد: با توجه به اینکه قشر بزرگی از این عزیزان المپیادی نوجوانان و جوانان هستند و یک مسیر آینده درخشانی می‌توانیم برای آنها درنظر بگیریم، حتما باید حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد و در مرحله نهایی برای حدود دویست نفر پس از غربالگری برنامه ریزی خواهیم داشت و در ادامه با بنیاد ملی نخبگان مذاکرات جدی و خوبی انجام دادیم که حتما حمایت‌ها را شاهد باشیم، از سوی دیگر با دبیرخانه‌های جشنواره ملی و بین‌المللی فجر صحبت کردیم که تیم‌های قهرمان المپیاد مستقیم وارد فجر شوند و در این رویداد بزرگ در بخش‌های مختلف شرکت کنند، ضمن اینکه حمایت‌های مادی و معنوی لازم هم خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: فراخوان دوره دوم اواخر پاییز منتشر خواهد شد تا هنرمندان مراکز مختلف هنری فرصت بیشتری برای تولید اثر داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته