دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1402 - 15:32
تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

نبود شناخت از فضای مجازی منجر به تشویش جامعه می‌شود

نبود شناخت از فضای مجازی منجر به تشویش جامعه می‌شود
سیدحسن موسویان گفت: سلبریتی‌ها و افراد شناخته‌شده جامعه با کمترین مطالعه و تحقیق عکسی را بازنشر می‌کنند که این نبود شناخت از فضای مجازی منجر به تشویش جامعه می‌شود.
کد خبر : 870660

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحسن موسویان تحلیل‌گر مسائل سیاسی در نشست بصیرتی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اظهار کرد: سلبریتی‌ها و افراد شناخته‌شده جامعه با کمترین مطالعه و تحقیقی عکس را بازنشر می‌کنند که با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توان صحت آن را مشخص کرد و این عدم شناخت از فضای مجازی منجر به تشویش جامعه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین افزود: تبیین و روشنگری لازم است تا مقابل هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان به‌ویژه در این عصر جدید گرفته شود. زمانی که حضرت علی(ع) در محراب مسجد کوفه به شهادت می‌رسند، هجمه‌ها به حدی قوی بودند که عده‌ای گفتند: مگر علی نماز می‌خواند؟ اینجاست که می‌بینیم باید با روشنگری و تبیین در جامعه بصیرت آفرینی کرد تا حقایق تحریف نشود.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی نگاه به پژوهش و مطالعه حوادث را مهم دانست و تأکید کرد: منبع اصلی تحریکات و انتشار اخبار فیک در جامعه در سال‌های اخیر اینستاگرام، تلگرام و واتساپ بوده است؛ ترویج سبک زندگی مصرف‌گرا در شبکه‌های اجتماعی باعث شده بالاترین گردش مالی در حوزه پزشکی مربوط به حیطه زیبایی و عمل جراحی بینی باشد.

موسویان عملکرد ضعیف در استفاده از ظرفیت‌های دفاع مقدس را فرصت سوزی برشمرد و عنوان کرد: اقتصاد کشور‌هایی مانند آلمان و ژاپن پس از جنگ جهانی دوم متحول شد و این به‌واسطه تاب‌آوری و تحمل شرایط سخت جنگ بود؛ اما نتوانستیم از برکات و دستاورد‌های دفاع مقدس ازجمله ایثار و روحیه تلاش و کار به‌خوبی در حوزه اقتصادی و تقویت بنیه اقتصادی کشور بهره ببریم.

وی با اشاره به «کتاب نبرد لایک‌ها» بیان کرد: این کتاب که برای جامعه آمریکا نوشته شده و رفتار‌های فضای مجازی را در تحولات جامعه توضیح می‌دهد، صاحب‌نظران تحولات فضای مجازی را جنبش اجتماعی بیان می‌کند که برای بخشی از جامعه به‌واسطه تحریک فضای مجازی اتفاق می‌افتد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی ادامه داد: در اغتشاشات سال گذشته مواجه از سوی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری یا دانشجویان سال سوم و چهارم اتفاق نیفتاد و تحریک‌پذیری در دانشجویان سال اول و دومی دیده شد که بعد از کرونا به دانشگاه آمده بودند. در دانشگاه‌هایی که مسئولان، استادان و کادر دانشگاه به وسط میدان آمدند و با دانشجویان صحبت کردند مانند دانشگاه تهران کمترین تنش مشاهده شد.

موسویان مطرح کرد: بر اساس آمار کتاب Like War بیش از ۷۰ درصد رسانه‌های دنیا فیک نیوز‌ها هستند و اخبار دروغ منتشر می‌کنند.  بزرگ‌ترین نسل‌کشی بشر در دنیا در آمریکا و روی سرخ‌پوستان به‌واسطه واکسن آبله با کشتن ۱۹ میلیون نفر رخ داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته