![بومیسازی کیتهای تصفیه آب فوری با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی](/files/fa/news/1403/4/11/581173_410.jpg)
دکتر طهرانچی: نقص ما این است که آموزشوپرورش کار خود را میکند، آموزش عالی هم کار خود را!
![دکتر طهرانچی: نقص ما این است که آموزشوپرورش کار خود را میکند، آموزش عالی هم کار خود را!](/files/fa/news/1402/5/16/301290_155.jpg)
به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در افتتاحیه دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: یکی از نقصهای کشور این است که نظام آموزش عالی کار خود را میکند و نظام آموزشوپرورش هم کار خود را انجام میدهد.
وی افزود: تأسیس دانشکدههای تعلیم و تربیت، انقلابی در تعلیم و تربیت است، بر این اساس در دانشگاه آزاد اسلامی فقط مدرسه نیست؛ بلکه دانشگاه هم موضوع معاونت تعلیم و تربیت است.
طهرانچی تصریح کرد: از امور مدارس بهعنوان امر فیزیکی به امر ربانی در حال گذر هستیم؛ چراکه باید ابتدا جسم افراد سالم باشد تا برای آموزش به سراغ روحشان برویم و بتوانند با اندیشه استوار در کارهای نوآوری و فناوری سرآمد باشند.
معارف کلاسمحور نادرست است و معارف شاگردمحور را قبول داریم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: معارف کلاسمحور نادرست است و معارف شاگردمحور را قبول داریم، اگر با این روش نگاه کنیم چیستی و چرایی و ماهیت آن در دانشکده تعلیم و تربیت مشخص میشود.
طهرانچی گفت: ساختار دانشگاه آزاد اسلامی موضوعمحور است و در معاونت علوم تربیتی و مهارتی دو دانشکدگان داریم که تعلیم و تربیت و مهارت کارآفرینی در آن آموزش داده میشود و در علوم انسانی نیز با سه موضوع فرهنگ و تمدن، هنر و رسانه و حکمرانی روبهرو هستیم.
وی بیان کرد: در مدل تعلیم و تربیت منابع متفاوتی داریم، نظام تعلیم و تربیت امری است ربانی و اساساً باید از قرآن و احادیث و دانش بشری در این امر استفاده شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در آستانه تحول رفتاری هستیم که یک جنبه آن ساختاری است، بر این اساس تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد اسلامی دو ساختار دانشی و سه ساختار حرفهای دارد که ساختار دانشی آن school است و امور مربوط به دانشجویان حوزه تعلیم و تربیت مانند تمام آموزش عالی در دانشکدگان تربیت حل میشود و ذیل دانشکده امور مدارس است و دانشکده دیگر تحت امور مهارت کارآفرینی است و رئیس آن را مشخص میکنیم.
طهرانچی افزود: دانشکده تعلیم و تربیت دارای سه ضلع سما، پارک و شبکه نشاط است که در شبکه نشاط برنامههای توانمندسازی هم برگزار میشود.
انتهای پیام/
![لزوم توجه به توان افزایی استادان در مجموعه تعلیم و تربیت](/files/fa/news/1402/4/17/278275_358.jpg)
لزوم توجه به توان افزایی استادان در مجموعه تعلیم و تربیت
![سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد](/files/fa/news/1402/4/21/281784_500.jpg)
سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد
![لزوم توجه به زبان مادری برای تعمیق دانش و تفکر علمی/ «جریان ملی دانش» در کشور ایجاد شود](/files/fa/news/1402/4/23/283422_719.jpg)
لزوم توجه به زبان مادری برای تعمیق دانش و تفکر علمی/ «جریان ملی دانش» در کشور ایجاد شود
![بررسی وضعیت آموزشی مدارس در پایان هر سه سال تحصیلی](/files/fa/news/1402/5/15/300162_838.jpg)
بررسی وضعیت آموزشی مدارس در پایان هر سه سال تحصیلی
![بومیسازی کیتهای تصفیه آب فوری با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی](/files/fa/news/1403/4/11/581173_410.jpg)
![دانشبنیانها به چند دسته تقسیم میشوند؟](/files/fa/news/1403/4/11/580992_929.jpg)
دانشبنیانها به چند دسته تقسیم میشوند؟
![راهاندازی زنجیره طراحی تا فروش زیورآلات توسط فناوران داخلی](/files/fa/news/1403/4/10/580381_139.jpg)