دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان اعلام کرد؛

ثبت ۱۲۱ اشتغال ایجادی در سامانه ملی رصد اشتغال

ثبت ۱۲۱ اشتغال ایجادی در سامانه ملی رصد اشتغال
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: سال گذشته تعهد این اداره‌ ایجاد ۵۶ شغل بود، در حالی که ۱۲۱ اشتغال ایجادی در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت کرده‌ایم.
کد خبر : 857571

وهب مختاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به نیازسنجی بازار کار و لزوم تخصیص مهارت‌های متناسب با نیاز بازارکار و به‌روز اظهار کرد: مرکز مدیریت و مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) به‌منظور ارتقای توانمندی‌های مهارتی دانشجویان و هدفمندسازی دوره‌های آموزشی شروع به کار خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه نیازسنجی بازار رشته‌ها متناسب با نیاز منطقه فعال می‌شود، ادامه داد: رشته‌های جدید اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با دورنمای بازارکار تعریف می‌شود و امکان ورود و ماندگاری در مشاغل جدید براساس مزیت‌های منطقه‌ای از اولویت‌های انتخاب رشته‌های نوین است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، معضل بیکاری را یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروزی دانست و افزود: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری استان همدان نقش بی‌بدیلی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان یادآور شد: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ارتقای آموزش‌های مهارتی، اجرایی کردن سیاست‌های اقتصادی دولت مردمی سیزدهم است و شرکت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای راهگشای مشکل بیکاری به شمار می‌آید.

مختاران با اشاره به اجرای ۲۱۶ درصدی عملکرد اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در سامانه رصد نسبت به تعهد سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته تعهد این اداره‌کل ۵۶ نفر بوده، در حالی که ۱۲۱ اشتغال ایجادی در این سامانه ثبت کرده است.

وی با اشاره به اینکه دو طرح ویژه با عناوین «نخلستان» و «کهاد» برای دانشجویان از سال گذشته با هدف جذب این افراد در بازارکار برگزار شده است، افزود: طرح نخلستان برای دانشجویان دانش‌آموخته برگزار می‌شود که با وجود داشتن مدارک، اما مهارت کافی ندارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تشریح کرد: طرح «کهاد» برای دانشجویان در حال تحصیل که آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را دارند و تنها نیازمند تجربه و مهارت هستند، برگزار شد.

مختاران، مزایای اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان را هدایت هدفمند دانشجو به بازارکار برای ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری موجود در جامعه بیشتر مربوط به افراد بدون مهارت است، چراکه افراد دارای مهارت کافی در کمترین زمان جذب بازار کار می‌شوند.

وی تأکید کرد: در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان عنوان کرد: ۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیرنظر فنی و حرفه‌ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته