دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
داور مسابقات گلایدر جشنواره فرهیختگان در گفت‌وگو با آنا؛

نیازمند حمایت‌های دولت برای ساخت هواپیمای بومی هستیم

نیازمند حمایت‌های دولت برای ساخت هواپیمای بومی هستیم
داور مسابقات گلایدر جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تیمی که پرنده را طراحی می‌کنند متشکل از تعداد زیادی انسان هستند، یعنی حداقل ۷ تیم برای طراحی یک هواپیما وجود دارد و امکانات تست که گران قیمت هستند و امکانات مالی باید برای این پروژه وجود داشته باشد و اگر زمینه آماده شود موفق می‌شویم.
کد خبر : 846869

علی عبدی حق، داور مسابقات گلایدر جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: طول پیست گلایدر ۳۰ متر است و تیم‌های شرکت کننده با حداکثر زمان و حداقل انحراف باید آنرا طی کنند.

وی افزود: عرض پیست نزدیک به ۲ و نیم متر است و اگر تیمی بیشتر از آن انحراف داشته باشد از پیست خارج می‌شود و برای تمامی پرتاب‌ها زمان ملاحضه می‌شود.

عبدی حق تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقات پژوهشی گلایدر و هوافضا آشنایی دانشجویان با مکانیک پرواز است و مقداری از علم سیالات می‌دانند و مطمئنا افرادی که پس از آشنایی با این علم وارد دانشگاه‌ها می‌شوند دید بهتری با دروس سیالاتی و سازه‌ای خواهند داشت.

داور مسابقات گلایدر جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی از محصولات خروجی گلایدار‌ها پرنده‌هایی هستند که مصرف انرژی کمتری دارند و می‌شود آن‌ها را با پهباد‌ها و پرنده‌های مسافربری ارتباط داد تا مصرف سوخت کاهش یابد.

عبدی حق گفت: هر چقدر شناخت بچه‌ها از مسئله گلایدر‌ها بیش‌تر شود ایران در آینده در ساخت هواپیما و پهباد‌ها به خودکفایی می‌رسد، اما باید توجه کرد که ساخت هواپیما کار یکی دو سال نیست و حداقل به حمایت‌های هفت هشت ساله دولت نیازمند است و واقعیت این بوده که چنین حمایتی از طرف دولت برای ما اتفاق نمی‌افتد.

وی تاکید کرد: تیمی که پرنده را طراحی می‌کنند متشکل از تعداد زیادی انسان هستند، یعنی حداقل ۷ تیم برای طراحی یک هواپیما وجود دارد و امکانات تست که گران قیمت هستند و امکانات مالی باید برای این پروژه وجود داشته باشد و اگر زمینه آماده شود موفق می‌شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته