دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

۵۰ درصد مدارس در کشور را خیرین ساخته‌اند

۵۰ درصد مدارس در کشور را خیرین ساخته‌اند
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۵۰ درصد مدارس در کشور را خیرین ساخته‌اند و خوزستان رتبه نخست را در پرداخت تعهدات مدرسه سازی از سوی خیران در سطح ملی دارا است.
کد خبر : 821209

به گزارش گروه جامعه خبرنگار آنا، حمیدرضا خان محمدی در دیدار با خیرین مدرسه ساز و گروه های جهادی اظهار کرد: ۵۰ درصد مدارس در کشور و ۷۵ درصد مدارس در خوزستان توسط خیران ساخته شده است. در حال حاضر یکهزار و ۸۰۰ پروژه مدرسه سازی در خوزستان وجود دارد که در سال تحصیلی آینده ۸۸۰ پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اقدامات سازمان نوسازی در ایجاد فضای مناسب برای آموزش و تربیت دانش آموزان گفت: با برنامه ریزی انجام شده درتلاش هستیم مدارس کانکسی و سنگی را تا پایان سال ۱۴۰۳جمع آوری کنیم.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت : ۵۰ درصد مدارس کانکسی کشور تا دهه فجر امسال جمع آوری می شوند و با برنامه ریزی انجام شده تلاش ما بر این است تا بقیه مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز نیز برچیده شوند.

وی افزود: بیشتر مدارس سنگی در حاشیه زاگرس قرار دارند که این مدارس نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ برچیده خواهند شد.

خان‌محمدی درخصوص مدارس کانتینری نیزگفت: تمامی مدارس کانتینری در کشور به سرعت جمع آوری و تا ساخت ساختمان جدید مدرسه، مدارس کانکسی به صورت موقت جایگزین آن می شود.

**تکمیل طرح های نیمه کاره به ویژه پروژه های خیرین اولویت سازمان است

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: حمایت از مشارکت‌های مردمی و همراهی با خیران در مدرسه‌سازی می‌تواند موجب تقویت جریان مدرسه‌سازی و تبدیل این جریان به جهاد مدرسه‌سازی شود و جهاد سازندگی را در این عرصه مهم فرهنگی احیا کند.

خان محمدی در جلسه شورای معاونان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: نگاه اولویت‌دار ما در فصل جدید فعالیت‌های این سازمان تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره به ویژه پروژه‌های مشارکتی با خیران است تا با سرعت بیشتری بتوانیم زیرساخت‌های آموزشی کشور را تقویت کنیم و فضا برای افزایش حضور خیران و مشارکت‌های مردمی در این عرصه بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: تلاش بر این است که در راهبردهای این سازمان، مدرسه‌سازی با مشارکت مردم و خیران به یک سرفصل برجسته و مهم تبدیل شود تا به نقطه ای برسیم که جهاد سازندگی در جهاد مدرسه‌سازی احیا شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جهاد مدرسه‌سازی صرفا به معنای ساخت کلاس درس نیست، بلکه مجموعه‌ای از اقدامات مرتبط با حوزه آموزش است که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از نکات حائز اهمیت این است که در فرآیند مدرسه‌سازی بتوانیم تغییر مسیرهای ضروری و مورد نیاز را اعمال کنیم و از ساخت مدارس مجزا و امکان مجزای محلی با مشارکت عوامل مؤثر منطقه‌ای و محلی به ایجاد کانون‌های آموزشی و فرهنگی برسیم، مثلا در کنار مسجد، مدرسه، درمانگاه، فضای ورزشی و... پیش بینی شود.

خان محمدی تصریح کرد: رسیدن به مجتمع‌های ترکیبی آموزشی از فضاهای تفکیکی یکی از راهبردهای اولویت‌دار در این فرآیند است. یعنی در مسیری پیش برویم که به جای ایجاد فضاهای متعدد و مجزای فرهنگی و آموزشی، مجتمع‌هایی ایجاد شود که به صورت متمرکز زیرساخت‌ها و امکانات یادگیری را داشته باشد. حتی از توجه به اقتصاد مدارس نیز نباید غافل شد.

وی ادامه داد: این که در امر مدرسه‌سازی با مشارکت عوامل مؤثر منطقه‌ای و محلی از ساخت مدارس مجزا به ایجاد کانون‌های آموزشی و فرهنگی برسیم یک ضرورت است. یعنی مجموعه‌های کانون فرهنگی در محله‌ها داشته باشیم که خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و هنری در آن ارائه شود. تحقق این هدف ایجاد ارتباط سازنده بین مدارس با محله و هویت‌دار کردن مدارس است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب