دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رفیعی مطرح کرد؛

آخرین جزییات از چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری مدیریت شهری

آخرین جزییات از چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری مدیریت شهری
سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران به تشریح آخرین جزییات از چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری مدیریت شهری پرداخت و گفت: این رویداد برترین رویدادی است که به صورت علمی و تخصصی پیرامون مدیریت شهری سالانه برگزار می‌شود.
کد خبر : 819408

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، عطالله رفیعی سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران در نشست خبری چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری که ظهر امروز برگزار شد اظهار کرد: این رویداد برترین رویدادی است که به صورت علمی و تخصصی پیرامون مدیریت شهری سالانه برگزار می‌شود.

وی افزود: در ۵ قالب کتاب، پایان نامه، مقاله، طرح پژوهشی و … آثار ارائه می‌شود و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد. 

رفیعی بیان کرد: شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران بسیار موضوع مهمی است و همراهان اصلی این برنامه خود شهرداری تهران، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شورای شهر تهران و … است.

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: در ۹ محور توسعه مدیریت، شهرسازی و معماری، ایمنی و مدیریت بحران، فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل ترافیک، مالی و اقتصاد شهری و … این جشنواره برگزار می‌شود.

وی گفت: پس از ثبت آثار، با همکاری بیش از ۶۵ نفر این آثار مورد داوری قرار خواهد گرفت و بیش از ۵۰ دانشگاه و … در فرایند داوری با ما همراه بوده اند.

رفیعی با بیان اینکه در مجموع آثار را در ۳ رتبه انتخاب کردیم گفت: از میان آثار دریافت شده بیش از ۱ هزار مورد مقاله، ۲۷۷ کتاب، ۲۲۵ پایان نامه، ۳۳۹ ایده خلاقانه دریافت شده است. 

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران ادامه داد: ۳ اثر از میان آثار برتر شناخته شدند که بالاترین جایزه جشنواره را دریافت خواهند کرد. ما سلسله نشست‌های تخصصی داریم که از فردا شروع می‌شود و تا ۲۷ آذرماه نیز ادامه دارد.

وی گفت: ما به دنبال دستاورد‌های مختلف در این رویداد هستیم و برخی موضوعات به پروژه پژوهشی تبدیل خواهد شد و از آن‌ها در آینده استفاده خواهیم کرد.

رفیعی بیان کرد: در ۲ دوره اخیر به دلیل کرونا موضوع بین المللی شدن رویداد منتفی بود، اما سال آینده موضوع بین المللی بودن را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: پژوهش‌ها هنوز در سطحی نیامده که در نگاه جامعی، مشکلات را حل کند؛ ما خلا در مدیریت پژوهشی داریم بین پژوهش و تصمیم خلا وجود دارد. پژوهشگر زمانی که پژوهشی انجام می‌دهد کار آن تمام نشده و تبدیل فرایند پژوهش به سیاست موضوع معنی است.

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که یک پژوهش را تبدیل به اجرا کنیم.

رفیعی گفت: ما تحولات رو به جلویی در مدیریت شهری تهران داشته‌ایم و تحولات تهران بسیار در سال‌های گذشته چشمگیر بوده و تا به امروز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: در زمینه استفاده از تجربیات جهانی، ما از دستاورد‌های علمی استفاده می‌کنیم و مسایل مدیریت شهری تهران آسان نیست؛ ما با موضوع و مسیله پیچیده‌ای در مدیریت شهری طرف هستیم و در حال حاضر باید به تهران کمک کنیم.

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران ادامه داد: باید کمک تخصصی داشته باشیم و ماهیت کار ما، ماهیت علمی است و محتوا‌ها برای عموم نیز قابل بهره برداری است.

رفیعی بیان کرد: ۴۰ درصد آثار جشنواره‌های گذشته مورد استفاده قرار گرفته و اثر گذاری خوبی در مدیریت شهری داشته است.

 

وی گفت: ما هر اثر علمی خوبی که برای مدیریت شهری تهران باشد را ترجمه می‌کنیم و در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد و ما به دنبال اثرگذاری پژوهش‌ها هستیم.

 

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران افزود: ارتباط ما با جامعه علمی است و عموم پروژه‌ها توسط دانشگاه‌ها و دانشجویان انجام می‌شود و به دنبال استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مسائل تهران هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته