زوایای آشوبهای اخیر با ظرفیت رسانه برای مردم تبیین شود
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از همدان، حسن رضانیا در همایش یکروزه مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان همدان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی دستگاههای اجرایی در استان مظلومانه مشغول به فعالیت هستند و در عصری که سازمانها در اتاق شیشهای مدیریت میشوند، کار روابط عمومی بسیار سخت است. روابط عمومی توانمند میتواند تهدید در سازمان را به فرصت مبدل کرده و با شناسایی نقاط ضعف در توانبخشی سازمان کمک کند.
وی افزود: باید مردانه به مسئولان روابط عمومی خداقوت گفت و تشکر کرد؛ اما این به معنای این نیست که وضع موجود ایدهآل است و جایی پیشرفت و رشد وجود ندارد. روابط عمومیها امروز در نوک پیکان و پشتیبانی پیکار رسانههای دشمن در جامعه قرار دارند و باید زبان گویای مجموعه خود باشند با این رویکرد که حرف مردم هم باید شنیده شود. روابط عمومیها باید با مدیران به تفاهم برسند تا بتوانند با رویکردی تعامل گونه حرف مخاطبان را به مدیران اجرایی دستگاه بدون کموکاست منتقل کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره به ترفند و دسیسه همیشگی دشمنان برای استفاده از احساسات پاک مردم و بهرهبرداریهای شوم سیاسی در راستای تأمین منافع و مطامع استکبار، بیان کرد: دشمنان و معاندان میخواستند که نظام را در حالت انفعال قرار دهند؛ بنابراین همه تلاش خود را معطوف ایجاد شکاف بین ملت، دولت و نظام اسلامی کردند که این دسیسه هم در سایه بصیرت و هوشمند ملت ایران و تدابیر اتخاذشده ناکام ماند.
رضانیا تأکید کرد: باید زوایای مختلف فتنه و آشوبگریهای اخیر با بهرهگیری از ظرفیت رسانهها برای مردم تبیین شود؛ چراکه این حوادث برای برخی افراد ناآگاه فریبخورده تجربه خوبی است که مراقب دسیسههای دشمن باشند. آشوبگران در ناآرامیهای اخیر علاوه بر تخریب اموال عمومی و واردکردن خسارت به مردم، حیثیت و اعتبار کشور را هدف قرار داده بودند که برخی افراد فریبخورده و ناآگاه نیز با این دسیسه دشمن همراه شدند.
وی با اشاره به تبلیغات سنگین و پرحجم امپراتوری رسانهای دشمن علیه ایران اسلامی، ادامه داد: دشمنان برای تحقق اهداف شوم خود از همه ابزارها و امکانات موجود استفاده کردند؛ اما مانند همیشه مقهور اقتدار، عظمت و هوشمندی ایران و ایرانی شدند. در این ایام فضای مجازی محلی برای جولان دشمن و دروغپراکنی عناصر وابسته به استکبار شده بود. کنترل فضای مجازی و استفاده مؤثر از ظرفیت رسانهها برای بیان واقعیتها و اهداف شوم دشمن نقش قابل توجهی در خنثی کردن دسیسه و پایان دادن به آشوب اغتشاشگران داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه یکی از اولویتهای محوری دولت سیزدهم ارتباط و تعامل با مردم است، مطرح کرد: دولت و نظام اسلامی همواره خود را در برابر ملت پاسخگو میداند و همیشه حامی و مدافع حقوق ملت است.
روابط عمومی چشم و چراغ یک مجموعه است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز گفت: روابط عمومی بهعنوان چشموچراغ یک مجموعه در جهتگیری و اعلام مواضع سازمانها نقشآفرینی میکند. دانشگاه آزاد اسلامی بهعنوان الگوی موفق مدیریت غیردولتی در کشور توانسته بر بسیاری از مشکلات پیروز شود.
ابوالفضل یداللهی اصلان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سالهای گذشته اضافه کرد: پس از دو و نیم سال تعطیلی دانشگاه در آغاز مهر آغاز به کار کرده و بسیاری از مراکز آموزشی عالی از نظر زیرساختی دارای مشکل هستند؛ اما دانشگاه آزاد اسلامی همدان با وجود امکانات بسیار مناسب آمادگی کامل در ارائه خدمت به دانشجویان را دارد.هیچ انسان منصفی نمیتواند خدمات دانشگاه آزاد در سطح کلان کشور را نادیده بگیرد و امروز کمتر خانوادهای در کشور وجود دارد که دانشجوی این دانشگاه در آن مشغول به تحصیل بوده یا نباشد.
وی با بیان اینکه دیگر دوران مدرکگرایی به سر آمده، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز در متن جامعه قرار دارد و با شناسایی مسائل سعی در ارائه راهحلهای مناسب برای این چالشها دارد.دانشگاه آزاد اسلامی همدان با همه ظرفیت بر سمت توسعه پایدار استان گام برمیدارد و حضور شما سفیران اندیشه در دانشگاه مبین این مطلب است.
استان همدان نیازمند اطلس رسانهای پویا
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری همدان نیز عنوان کرد: روابط عمومیها حلقه واسط سازمان و مردم هستند و وظیفه دوسویه کردن ارتباط را دارند و اگر روابط عمومی نتواند با مخاطب خود ارتباط دوسویه داشته باشد محکوم به ناکارآمدی است. در استان همدان نیازمند اطلس رسانهای پویا بوده که جایگاه رسانهای، دسته و دستهبندی حرفهای و مخاطبان این رسانهها مشخص و مبین شود تا در بحرانهای و مواقع خواص بدانیم سراغ کدام رسانه و مخاطب باید رفت.
مازیار عبدی افزود:در این اطلس باید بدانیم که هر رسانه چه مخاطبی دارد نشریات مکتوب را چه کسانی میخوانند، مخاطبان سایتها و خبرگزاریها چه طیفی هستند، فضای مجازی در چه کسانی مقبولیت دارد این موجب میشود که اعتماد در رسانهها رو سنجش کرد.
وی تشریح کرد: روابط عمومیها همانطور که دستاوردها و موفقیتهای سازمان خود را معرفی میکنند باید کاستیها و نواقص سازمان خود را نیز متذکر شوند تا مخاطبان اعتماد کنند که پیامهای آنها به مدیریت انتقال داده میشود بدون هیچگونه کموکاستی و سانسوری. سند اطلاعرسانی استان همدان در سالهای قبل نگاشته شده؛ اما دارای نواقص بسیار زیادی بوده و این سند بدون هیچ مطالعه زیستبوم این استان نگاشته شده است.
انتهای پیام/۴۱۲۱/
انتهای پیام/