تأکید بر استفاده صد در صدی از پرتال جامع مدارس در سما استان گیلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان در حاشیه این کارگاه اظهار کرد: «یکی از اولویتهای اساسی سما استان گیلان استفاده صد در صدی از پرتال جامع مدارس (پرتال نیشابور) است و همه افراد شامل معاونان سما، مدیران مدارس، معلمان، مسئولان پرتال و سایر افراد مربوط پس از برگزاری این کارگاه آموزشی ملزم به تکمیل اطلاعات حوزه خود در پرتال بوده و باید در راستای ایجاد رضایت در مشتریان، نحوه و مزایای استفاده از پرتال به اولیا اطلاعرسانی شود.»
رحمت علی صابری حقایق افزود: «اگر برنامهای از سمت مدیران ارشد سازمان ارائه میشود، قطع به یقین در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی سما بوده که منافع حاصل از آن به همه افراد مجموعه خواهد رسید و در دنیای رقابت امروز باید به دنبال ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود باشیم. البته تمام موفقیتهای ما در گرو این پرتال نیست بلکه استفاده از این پرتال یکی از آن ابزارهایی است که میتواند به رشد و بقاء ما کمک کند.»
صابری خاطرنشان کرد: «با توجه به تأکید رئیس سازمان سما، در سال تحصیلی آینده یکی از موارد ارزیابی عملکرد معاونان سما و مدیران مدارس، استفاده کامل از پرتال جامع مدارس خواهد بود.»
عضو شورای سیاستگذاری سما استان و معاون برنامهریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این مراسم بیان کرد: «یکی از اساسیترین مباحثی که در حوزه بازاریابی و فعالیتهای سازمانها مطرح است بحث ارتباط با مشتریان است که امروزه شرط کافی برای بقای هر سازمان است. باید با مشتریان خود ارتباط دوسویه برقرار کنیم تا بتوانیم نیازهای آنها را شناسایی و گامهای اساسی را در راستای ارضای نیازهای آنها برداریم در غیر اینصورت رقبای ما با شناسایی و ارضای نیازهای این مشتریان جلوتر از ما حرکت خواهند کرد و به ما اجازه فعالیت نخواهند داد و مجبور به خارج شدن از این رقابت خواهیم بود. بنابراین امروز ارتباط با اولیا و دانشآموزان و سایر مشتریان یک الزام بوده و ما ناگزیر هستیم که این ارتباط را ایجاد کنیم.»
علیرضا فرخبخت فومنی گفت: «مهمترین ابزار تصمیمگیری برای مدیران اطلاعات است. بحثی در سازمانها به نام دادهکاوی وجود دارد. دادهکاوی یعنی اینکه ما باید اطلاعات مورد نیاز خود را هم درباره مشتریان و هم اطلاعات مربوط به بازار در یک جا ثبت، طبقهبندی و تجزیه و تحلیل کنیم تا در مواقع ضروری و برای تصمیمگیری مدیران در اختیار آنها قرار دهیم.»
وی افزود: «با توجه به این دو موضوع یعنی ارتباط با مشتریان و ثبت و طبقهبندی اطلاعات استفاده از یک برنامه جامع و کامل لازم و ضروری است که به همین دلیل این کارگاه برای آشنایی و نحوه استفاده از پرتال جامع مدارس تشکیل شده است که در دنیای رقابت امروز و در راستای ارائه خدمات بهتر به مشتریان باید اطلاعات به صورت صددرصد در پرتال فوق ثبت شود.»
در ادامه نحوه استفاده از پرتال از سوی برنامهنویسان پرتال نیشابور مهندس صحرایی و مهندس فتحآبادی به صورت مجزا برای معلمان، مدیران، مسئولان پرتال، دانشآموزان و اولیا تشریح و در نوبت عصر در سایت کامپیوتری به صورت عملی آموزش داده شد.
انتهای پیام/