دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1394 - 09:50
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

ابراهیمی: انتخابات می‌گذرد اما انسانیت نمی‌گذرد/ قرآن به کسانی که به‌دنبال رسوا کردن مسلمین هستند وعده آتش می‌دهد

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که دوست دارند مسلمانان رسوا شوند و با آبروی افراد بازی می‌کنند، مستحق عذاب الهی هستند.
کد خبر : 68555

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی اظهار کرد: اخلاق انتخاباتی جدای از اخلاق اسلامی نیست. همان‌طور که موظفیم وفای به عهد داشته باشیم و امانتدار باشیم، دروغ نگوییم، تهمت نزنیم و غیبت نکنیم و همگی اینها جز اخلاق اسلامی است و باید آنها را در همه شئونات زندگی رعایت کنیم، در انتخابات هم حق نداریم که از افراد غیبت کنیم، تهمت بزنیم و یا دروغ بگوییم و وعده‌های بی‌خودی بدهیم.


وی افزود: اخلاق اسلامی این است که همه آنچه را برای خودمان می‌خواهیم برای دیگران هم بخواهیم، پیامبر فرمودند: «به آنچه برای خود راضی هستی برای مردم هم راضی باش» همچنین فرمودند: «به مردم آنچه را بده که دوست داری به تو بدهند». همانطور که در مسائل اجتماعی و در برخورد با یکدیگر باید شئونات را رعایت کنیم در انتخابات نیز باید حقوق یکدیگر را رعایت کنیم.


این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: ما سلایق مختلف داریم اما سلایق مختلف نباید یکدیگر را مورد هجمه قرار دهند و شخصیت یکدیگر را تخریب کنند. انتخابات می‌گذرد اما انسانیت نمی‌گذرد. باید حقوق انسانی را در همه شئونات و به‌ویژه در انتخابات رعایت کنیم.


ابراهیمی اضافه کرد: سبک زندگیمان باید به گونه‌ای باشد که اولیای دین داشتند. باید از اخلاق و رفتار و کردار آنها بهره گیریم و همان روشی را طی کنیم که اولیای بزرگ اسلام طی کرده‌اند.


وی درباره این که «عده‌ای به بهانه مبارزه با فساد نشست‌‌هایی را برگزار می‌کنند و تهمت‌هایی را به افراد و جریان‌های سیاسی نسبت می‌دهند که در هیچ دادگاهی مورد بررسی قرار نگرفته است»، تأکید کرد: روش ما روشی نیست که بخواهیم جرم کشف‌نشده را ذکر کنیم. حتی این بیان قرآن است که می‌فرماید به کسانی که دوست دارند مفاسد مسلمین برملا بشود، به آنها وعده آتش دهید.


این نماینده سابق مجلس گفت: حتی کسانی که دوست دارند مسلمانان رسوا شوند مستحق عذاب الهی هستند. اگر مجالسی در معرض فساد اخلاقی باشد، باید جلویش را گرفت اما وقتی که جرمی اتفاق نیفتاده است خدا معصیت نمی‌نویسد، حال چه رسد به خلق خدا. جرم مشهود فسق است، با چنین جرمی هم باید برخورد و هم باید برملا شود، ولی اگر جرمی مشهود نبود، لزومی ندارد که بخواهیم فسادی را آشکار کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب