دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد:

نتایج سطح‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد/ قرار گرفتن ۲۱ مرکز رشد در سطح یک

مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سطح بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۱ در راستای حمایت از مراکز و دستیابی به اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه انجام شد.
کد خبر : 668007
777

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، قباد بهزادی پور مدیر کل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سطح‌بندی مراکز رشد دانشگاه یکی از اقدامات کلان بسته کاری توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی سند تحول و تعالی دانشگاه است که به صورت سالانه انجام می‌شود. این اقدام مؤثر جزء راه‌کنش ساماندهی زیست بوم نوآوری و ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای توسعه فناوری و نوآوری است.



دکتر بهزادی پور به شاخص‌های ارزیابی و سطح بندی مراکز رشد اشاره کرد و گفت: این شاخص‌ها شامل تعداد قراردادهای هسته‌ها/واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه، تعداد محصولات تولیدشده، میزان درآمدها و هزینه های صورت گرفته در این مراکز، تعداد دوره‌های تخصصی و عمومی برگزار شده در حوزه کسب و کار، برگزاری ایده‌آرایی‌ها، استارت‌آپ‌ها و چالش‌های فناوری در دانشگاه، تعداد اعضای هیأت علمی و دانشجویانی که در مراکز رشد در حال فعالیت هستند، زیرساختارهای فناوری استفاده شده برای مراکز رشد و همچنین سایر امور فناورانه در واحدهای دانشگاهی است.


وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج ارزیابی‌ها، تعداد مراکز رشد سطح یک و دو دانشگاه با یک افزایش ۱۰۰ درصدی به ۵۰ مرکز رسیده است. مراکز رشد سطح یک شامل مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات، اصفهان (گیاهان دارویی)، کرج، خوراسگان، اردبیل، اراک، نیشابور، قزوین، تهران شمال، رودهن، نجف آباد، ساوه، سنندج، سیرجان، تهران جنوب، یزد، مشهد، رشت، اهواز، تهران غرب و زنجان است.


بهزادی پور ادامه داد: مرکز رشد واحد خمینی شهر، دزفول، لنجان، گرگان، اهر، یاسوج، ایلام، قم، تبریز، کاشان، خرم آباد، کرمان، قوچان، علی آباد کتول، دماوند، شهر قدس، چالوس، اسلامشهر، بجنورد، ساری، کرمانشاه، فلاورجان، دورود، ایلخچی، شهرکرد، ارومیه، شیراز، دهاقان و همدان موفق به کسب سطح دو شده‌اند.


مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ارزیابی دقیق مراکز رشد و فعالیت آن‌ها در راستای هدایت دانشجویان و اعضای هیأت علمی به سوی ایجاد هسته‌ها و واحدهای فناور از طریق برگزاری رویدادهای فناورانه مختلف، بستر ساز تولید و اشتغال دانش بنیان خواهد بود. همچنین ایجاد واحدهای فناور متناسب با نیازهای فناورانه صنعت و اقلیم هر منطقه نیز زمینه ساز راه اندازی سراهای نوآوری تخصصی در استان‌ها خواهد بود.


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب