دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1401 - 11:21

خبر جایگزین کنید///// مریم حقایق//////////

مریم حقایق//////////
کد خبر : 661740
معماری

مریم حقایق، دانشجوی دکترای رشته معماری در حاشیه رویداد عصر امید در مصلای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: ایده ما راه‌اندازی آزمایشگاه علوم و فناوری‌های نوین معماری در حوزه استفاده از دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای نوین که رفتار و کُنش انسانی را در فضاهای معماری تحلیل و پایش می‌کند. این ایده در ایران بحث به روزی است که به ما معماران کمک می‌کند تا بتوانیم امواج مغزی افراد و مسائلی از این دست از لحاظ میدان دید و کیفیت دیدشان را پایش کنیم. همه این موارد به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با ابزاری که در دست داریم، فضاهای غنی شده بهتری را خلق کنیم و این را در اختیار طراحان و سازندگان در حوزه بحث طراحان فضای شهری، معماران، متخصصان حوزه علوم اعصاب، ‌روان‌شناسان و پژوهشگرانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند قرار دهیم.


 شرکت‌کننده عصر امید در پاسخ به این سوال که آیا این ایده نمونه داخلی دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: کاری که ما انجام می‌دهیم استفاده از ابزارها بیشتر در حوزه پژوهش است. این دستگاه‌ها در خارج از ایران استفاده می‌شود ولی در ایران تعداد آزمایشگاه‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند خیلی انگشت‌شمار هستند. ما قصد داریم این کار را در استان فارس و شهر شیراز راه‌اندازی کنیم.


وی در مورد حمایت دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  اول از همه اینکه اینجا بستر خیلی خوب و مفیدی است که ما بیاییم و ایده‌های مشابه و نزدیک به هم را ببینیم.در حال حاضر مشکل بودجه داریم که تا الان حمایت‌هایی نشده امیدواریم بستری که در اینجا فراهم شده به ما کمک کند که بتوانیم این ایده را پیش ببریم.


حقایق حضور در رویداد عصر امید را بسیار مثبت ارزیابی کرد و در این رابطه گفت:  مهم‌ترین نکته‌اش این است که می‌توانیم ایده‌های مشابه یا مفید و کارساز حوزه خودمان را ببینیم. ما در حوض معماری کار می‌کنیم ولی ممکن است متخصصانی در حوزه کامپیوتر را ببینیم که می‌توانند با ما همکاری کنند و این تعامل می‌تواند اتفاق خیلی مفید و سودمندی باشد.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته