دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1401 - 12:40
عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

ضعف نبود آزمایشگاه کیفیت سنجی بر دوش صنایع و شرکت‌های دانش بنیان

بارانی گفت:متاسفانه تجهیزات و امکانات اداره استاندارد بسیار فقیر و ضعیف است و  ضعف نبود آزمایشگاه مرجع کیفیت سنجی برای دوش صنایع و شرکت‌های دانش بنیان سنگینی می کند.
کد خبر : 656756
دانش بنیان



بهرام بارانی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا با بیان اینکه ساخت هر محصول باید دو مرحله را طی کند، اظهار کرد: در مرحله نخست باید تجارت سازی محصول و تکنولوژی انجام شود و اعتقاد بنده ایران ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ساخت و تجاری سازی تکنولوژی های مختلف را دارا است .


وی در ادامه عنوان کرد: ایران در حوزه های مختلف تکنولوژی همانند ژنتیک،دام طیور،دارو و نانو،تروبین و کمبرس سرآمد دنیا است و جایگاه بسیار ارزشمندی در سطح جهان دارد .


عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه خوشبختانه طی سال‌های گذشته ایران موفق شده است که در خصوص تجاری سازی محصولات اقدامات چشمگیری را انجام دهد،خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر عملکرد شرکت‌های دانش بنیان قابل قبول بوده است و در حال حاضر نیاز کشور به عرضه محصول با ثبات کیفیت، مطلوبیت و رضایت مندی مصرف کننده است .


این فعال حوزه ساخت با بیان اینکه استقبال و حمایت از شرکت های دانش بنیان باعث می شود که توان مالی آن ها افزایش یابد،اظهار کرد:توان مالی شرکت‌های دانش بنیان ارتباط مستقیمی با تجهیز امکانات و تقویت ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه های برند سازی و ساختار سازمانی دارد.


بارانی با بیان اینکه زمانی که یک شرکت دانش بنیان درآمد دائمی داشته باشد قادر به سرمایه گذاری در حوزه تجاری سازی و برندینگ خود خواهد بود،ابراز کرد:برند سازی شرکت های دانش بنیاد تاثیر مستقیمی بر میزان فروش محصولات،اعتماد صنایع به شرکت های دانش بنیان و صادرات دارد.


وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال های اخیر شاهد تقویت ارتباط شرکت های دانش بنیان و صنایع هستیم،عنوان کرد:به دلیل شرایط تحریم برخی از شرکت های دانش بنیان و صنایع تهدید را به فرصت تبدیل کرده اند با اعتماد به شرکت‌های داخلی ، ساخت مواد اولیه خود را به شرکت‌های دانش بنیان سپردند.


رئیس هئیت مدیره گروه توسعه فناوری انرژی باران با بیان اینکه نیاز به یک آزمایشگاه مرجع کیفیت سنجی در کشور داریم،اذعان کرد:متاسفانه تجهیزات و امکانات اداره استاندارد بسیار فقیر و ضعیف است و در واقع ضعف نبود آزمایشگاه مرجع کیفیت سنجی برای دوش صنایع و شرکت‌های دانش بنیان سنگینی می کند.


بارانی با تاکید بر اینکه در کشور نیاز به نظام تایید فناوری ومهندسی مشاور در حوزه ساخت و تجهیز داریم،عنوان کرد: با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می توانیم آن را به سود دهی برسانیم و این امردر استفاده بهینه از توان حداکثری شرکت‌های داخلی موثر خواهد بود .


وی با بیان اینکه قوانین بدون آئین نامه های اجرایی در کشور تصویب می شود،خاطر نشان کرد: این امر سبب شده است که مدیران ارکان های مختلف نتوانند از شرکت های دانش بنیان حمایت کنند .


انتهای پیام/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته