دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده سراوان در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

لزوم تامین برخی زیرساخت‌ها برای اجرای نسخه نویسی آنلاین در مناطق محروم

فاضلی گفت: کسانی که نسخه الکترونیک را باب کرده‌اند، وقتی در محیط قرار می‌گیرند به خصوص مناطق محروم متوجه می‌شوند که این اقدام اصلا عملیاتی نیست.
کد خبر : 647237
نسخه الکترونیک

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا، درباره علت روند کند اجرای نسخه نویسی الکترونیک در کشور اظهار کرد: آنچه را که ما انجام می‌دهیم اعم از نسخه نویسی الکترونیک و یا تغییرات در بخش بهداشت و درمان و فضایی که فکر می‌کنیم می‌تواند به جامعه کمک کند اولین اقدام باید این باشد که ببینیم برای آنچه مصوب کرده ایم منافعش برای جامعه چیست.


نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره در نظر گرفتن منفعت هموطنان در اقدامات در دست اجرا افزود: ما باید در هر تصمیمی که می‌گیریم به این مسئله توجه کنیم که چه سودی برای مردم دارد و اگر به اهداف خود نرسیم یک جای کارمان عیب دارد.


آیا نسخه نویسی الکترونیکی در مناطق محروم قابل اجراست؟


فاضلی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک نیز همین وضعیت را دارد، گفت: کسانی که نسخه الکترونیک را باب کرده‌اند وقتی در محیط قرار می‌گیرند به خصوص مناطق محروم متوجه می‌شوند که این اقدام اصلا عملیاتی نیست.




بیشتر بخوانید:


ایمن‌سازی بزرگراه بسیج توسط پلیس راهور / برنامه‌های پلیس برای ایمن‌سازی معابر شهر تهران


دستگیری ۶۰۱ متهم در طرح رعد/ گشت‌های ۱۱۰ دوبرابر افزایش یافت


مراقب سامانه جعلی ثبت نام واکسیناسیون باشید




عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره برخی مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور گفت: ما در کشور وقتی نتوانسته‌ایم خدمت رساندن به بخش بهداشت و درمان در سراسر کشور را محقق کنیم، بحث کردن درباره موضوعاتی مثل نسخه نویسی الکترونیک در مرحله بعدی است. ما هیچ وقت منکر این نیستیم که همه ابزارهایی که می‌تواند باعث سرویس‌دهی راحت به مردم شود باید فراهم شود و از آن استقبال می‌کنیم، ولی این مسائل باید در جامعه اثر گذار باشد.


پرداخت آزاد خدمات درمانی با در دست داشتن دفترچه بیمه!


فاضلی با اشاره به پرداخت آزاد خدمات درمانی با همراه داشتن دفترچه بیمه افزود: در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ درصد کسانی که در قالب بیمه و دفترچه کاغذی خود قبلا خدمات بهداشت و درمان دریافت می‌کرده‌اند هم اکنون سرگردان هستند و از جیب خودشان با وجود اینکه بیمه هستند به صورت آزاد دارو می‌گیرند، درمان می‌شوند و ویزیت می‌گیرند.


نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گستردگی خدمات رسانی ما در جامعه کامل نیست و با بخشنامه و آئین نامه دادن نمی‌توان شرایط نسخه نویسی الکترونیکی را در کشور اجرایی کرد. علت عدم استقبال پزشک، بیمار و ... چیست؟ باید این مشکلات ابتدا پیدا شود و سپس در جهت رفع آن گام برداشت.


انتهای پیام/۴۱۷۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته