دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کلینیک آنا؛

با کدائم علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کنیم؟

برخی علائم کرونا بعد از گذشت چند روز نه‌تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه وخیم‌تر هم می‌شود.
کد خبر : 641456
بیمارستان بستری کرونا

به گزارش خبرنگار بهداشت‌ودرمان گروه جامعه خبرگزاری آنا، باتوجه به همه‌گیری سویه اُمیکرون و علائم مشابهی که این سویه با سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد تقریبا تشخیص آن جز از طریق تست‌های پی‌سی‌آر غیرممکن است.


ممکن است فردی دچار اُمیکرون باشد ولی بنا به تصور خود را سرماخورده بداند و از رفتن به پزشک خودداری کند.


اما نکته مهم و حائز اهمیت این است که افراد باید با داشتن علائم حتما به بیمارستان و پزشک مراجعه کنند تا در اولین فرصت مراحل درمان را پیش بگیرند.


تب سرکش


اگر فرد دارای تب بالای ۳۸.۵ است و با مصرف دارو و پاشویه اندکی کاهش می‌یابد و مجدد به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند باید سریعا به بیمارستان مراجعه کند.




بیشتر بخوانید:


واکسینه شدن کودکان تاثیری در عدم ابتلا به اُمیکرون ندارد/ التهاب مجاری تنفسی فوقانی در کودکان




تعداد تنفس در دقیقه


در حالت معمول تنفس کودکان ۵ تا ۱۱ سال ۲۰ تا ۳۰ بار در دقیقه است. اگر مقدار تنفس بالاتر از این اعداد باشد بایستی فرد به بیمارستان مراجعه کند.


اکسیژن خون پایین


میزان اکسیژن خون در حالت طبیعی ۹۴ درصد به بالا است. اگر فردی به صورت متناوب اکسیژن خون خود را اندازه‌گیری کرد و متوجه روند کاهشی آن شد، باید در اولین فرصت به مراکز درمانی برود.


تعداد ضربان قلب


برای افراد معمولی ۷۰ تا ۹۰ ضربان در دقیقه طبیعی است. درصورتی‌که این عدد از ۱۰۰ بیشتر شد و روند کاهش نداشت فرد حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کند.


اسهال‌واستفراغ، ضعف‌وبی‌حالی، خواب آلودگی غیرعادی و کاهشی نشدن این علائم بعد از ۵ روز نیز از دیگر مواردی است که فرد باید به بیمارستان مراجعه کند.


با کدائم علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کنیم؟


انتهای پیام/۴۱۶۱/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته