دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نگرانی متخصصان اطفال از بروز علائم جدید امیکرون در کودکان

علائم بیماری کووید-۱۹ در میان خردسالان و کودکان با علائم شناخته‌شده سویه‌های قبلی در میان بزرگسالان متفاوت است.
کد خبر : 640100
ویروس کرونا



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از «یورونیوز»، علائم کووید ۱۹ در بین خردسالان و کودکان با علائم شناخته‌شده سویه‌های قبلی در میان بزرگسالان متفاوت است.


شیوع سریع‌تر و گسترده‌تر سویه اُمیکرون به‌ویژه در بین کودکان بر نگرانی والدین و پزشکان افزوده است. در بیمارستان مخصوص اطفال در حومه شهر بُن آلمان، متخصصان علائم جدیدی را در کودکان مبتلا به اُمیکرون مشاهده کرده‌اند. با وجودی‌که به‌نظر می‌رسد شدت این سویه در مقایسه با سویه‌های پیشین کمتر باشد، اما در برخی از کودکان علائمی بروز داده که بر نگرانی‌ها افزوده است.


نتایج مراجعات به این مرکز درمانی در اکثر موارد نشان‌دهنده آن است که ابتلای کودکان به اُمیکرون توام با مشکلات گوارشی بوده یا در آن‌ها ابتلا به بیماری‌های عمومی مشاهده شده است. به‌نظر می‌رسد کودکان در سنین پایین‌تر بیش‌تر به مسمومیت خونی یا نوعی «سپتیسیمی» یا همان گندخونی که نوعی التهاب است که سراسر بدن را نیز فرا می‌گیرد و به دلیل عفونت پیش می‌آید، در نتیجه به اُمیکرون مبتلا شوند.


شدت مریضی در این‌دسته از کودکان بالا است و اغلب به تزریق سرم نیاز پیدا می‌کنند، زیرا به‌هیچ‌وجه تمایلی به خوردن و یا نوشیدن ندارند، اما معمولا کودکان مبتلا به کرونا دچار مشکلات تنفسی نمی‌شوند.


گرد هورنف، متخصص اطفال در بیمارستان سنت آگوستن با اشاره به موارد بالا تاکید می‌کند که مشکلات حاد تنفسی به شیوه‌ای که در موج اول کووید-۱۹ شاهدش بودیم، دیگر وجود ندارد. علائم اُمیکرون در میان خردسالان خفیف‌تر است و کار اکثر آن‌ها حتی اگر به بیمارستان هم کشیده شود، معمولا به آی سیو یا بخش مراقبت‌های ویژه کشیده نمی‌شود. کودکان و نوزدانی که در بیمارستان بستری می‌شوند در مقایسه با بزرگسالان به اکسیژن اضافی یا دستگاه تنفس مصنوعی یا وانتیلاتور نیاز پیدا نمی‌کنند.


انتهای پیام/ ۳۰۰۴



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته