آزمونهای مجازی برای دانشجویان چه خطراتی دارد؟
سلطانعلی میر در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا با بیان اینکه برگزاری کلاس، آزمونها و امتحانات در شرایط بحران کنونی (دوره کرونا) مناسب بوده است؛ اما به لحاظ آموزشی و پژوهشی کیفیت مطلوب را نداشته است، اظهار کرد: آزمون مجازی روند آموزش را از مسیر اصلی و رسالت خود خارج کرده و بعضاً دانشجویان امتحانات را در گروههای دستهبندی شده دانشجویی و بهصورت تیمی غیر از محیط دانشگاه ارائه میکنند که این امر از کنترل دانشگاهها خارج است.
بیشتر بخوانید:
ارزشیابی دقیق دانشجویان با برگزاری حضوری امتحانات
اثرگذاری علمی و فرهنگی دانشگاه در آموزش مجازی از بین میرود
وی در پاسخ به این سؤال که چرا آزمونها و امتحانات در دانشگاه بهصورت حضوری لازم و ضروری به نظر میرسد؟ گفت: رسالت آموزشی بهخصوص برگزاری آزمونها و امتحانات در دانشگاه، دانشجویان را وادار به تلاش بیشتر میکند و در نتیجه علاوه بر کیفیت برتر، نظارت نیز دقیقتر و منظمتر خواهد بود، در حالی که در آزمون و امتحان مجازی دانشگاه به عنوان مجری، مسلط و عالم به حضور شخص حقیقی دانشجو نیست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برگزاری امتحانات پایان ترم بهصورت حضوری علاوه بر انضباط آموزشی، نظارت بر شیوه امتحانات و کیفیت آموزشی را نیز دربردارد.
میر با برشمردن خطرات و آسیبهای آموزش و آزمونهای مجازی برای دانشگاهها و دانشجویان بیان کرد: ادامه روند آموزش و آزمونهای مجازی مسیر آموزش را از رسالت اصیل آن خارج میکند و آثار و آسیبهای آن در چند سال آینده مشهود خواهد بود؛ چراکه دانشجویان آنطور که باید تلاش در امر تحصیل ندارند؛ بنابراین فقط مشمول دریافت یک مدرک خواهند بود از نظر علمی لطمه شدید خواهند خورد.
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/