هزینه میلیاردی یک بِرند خارجی برای زمین زدن بِرندهای ایرانی/ وقتی تولید ملی با «تراول» قربانی میشود!
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کرهای به کشور به منظور حمایت از تولید ملی و لوازم خانگی داخلی، بخشی از واردکنندگان که بازار خود را در کشور از دست دادهاند، برای تخریب تولید ملی دست به کار شده و در این بین هزینههای زیادی را نیز صرف میکنند.
به گواه اکثر کارشناسان تنظیم بازار از مسیر تولیدکننده عبور نمیکند و عملا قیمت در فروشگاهها و مراکز خرید توسط دلالان مدیریت میشود. به عنوان مثال اوایل سال ۹۷ و پس از امضای برجام که برخی برندهای خارجی خودخواسته از بازار ایران خارج شدند، تولید محصولات داخلی چند برابر شد اما میزان تولید با میزان عرضه در بازار تفاوت فاحشی داشت تا اینگونه به جامعه القاء شود که عدم حضور محصولات خارجی در بازار منجر به گران شدن محصولات داخلی خواهد شد. این درحالی است که بررسیها نشان میدهد در آن بازه زمانی برندهای داخلی هیچ افزایش قیمتی نداشتهاند و این گرانی محصولات در بازار ماحصل زحمت و تلاش افرادی بود که از واردات کالاهای خارجی به کشور منتفع میشدند.
بیشتر بخوانید:
واردات لوازمخانگی کرهای حتی برای مرزنشینان ممنوع شد
بر اساس این گزارش اخیرا مشاهده شده که فردی به نام «ف» که به برند خارجی «س» نیز نزدیک است با ارتباط گرفتن با برخی از رسانهها و پرداخت هزینه گزاف اقدام به تخریب تولیدکنندههای داخلی میکند.
اینکه چرا این افراد اقدام به چنین کاری میکنند چندان جای تعجب ندارد و طبیعی است که به دنبال ترمیم بازار از دست رفته در داخل کشور هستند اما اینکه چرا برخی رسانهها حیثیت خود را به مبالغی بعضا ناچیز میفروشند، سوالی است که باید به دنبال پاسخ آن بود.
انتهای پیام/پ
انتهای پیام/