مقررات موافقتنامههای سطح خدمات پستی چیست؟
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، اپراتورهای پستی دولتی و خصوصی موظف هستند طبق قانون خدمات مشخصی را به عموم مردم ارائه کرده و در مقابل مقررات مشخصی برای حمایت از این شرکتها وجود دارد. پست یکی از مهمترین سرویسهای مورد استفاده مردم در اقصی نقاط کشور است و نظاممند ساختن خدمات پستی میتواند زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال را فراهم کند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جلسه ۳۱۸ کمیسیون تنظیم مقررات «ضوابط و چارچوب موافقتنامههای سطح خدمات پستی» را تعیین و در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ به اپراتورهای پستی و سایر دستگاههای اجرایی ابلغ کرده است. بر اساس این مصوبه دارنده پروانه ارائه خدمات پستی موظف است همزمان با شروع ارائه خدمات، سامانه مناسب برای اندازهگیری پارامترهای کیفیت خدمت مندرج در موافقتنامه سطح خدمات را برای مشتری از قبیل مدت زمان سیر، غرامت متعلقه و نحوه پیگیری و ثبت شکایات فراهم سازد. همچنین اپراتورهای پستی باید متناسب با خدمت مورد درخواست مشتری و مقصد مرسوله نسبت به درج مدت سیر مرسوله بر روی رسید صادره اقدام کنند. هرگونه توافق اضافه بر شرایط مندرج در این مصوبه بین دارنده پروانه و مشتری، با رعایت شرایط رقابتی و حقوق طرفین بلامانع است.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/