دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1400 - 13:12

آشوب گسترده هلندی‌ها در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی/ ۲ نفر بر اثر تیراندازی زخمی شدند

مردم شهر روتردام هلند در اعتراض به اعمال محدودیت‌های کرونایی، با پلیس درگیر و در طول این آشوب، دستکم دو نفر بر اثر تیراندازی پلیس زخمی شدند.
کد خبر : 622378
تظاهرات هلند



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از تلگراف، در پی تیراندازی پلیس هلند به‌سوی معترضانی که علیه محدودیت‌های قرنطینه جدید در شهر روتردام دست به شورش زده بودند، دو نفر زخمی شدند.


در طول این اعتراض شبانه، انبوهی از تظاهرکنندگان خودروها را به آتش کشیدند و به سمت افسران پلیس در مرکز روتردام سنگ پرتاب کردند که درنتیجه، پلیس به سمت آن‌ها شلیک کرد و با استفاده از خودروهای آب‌پاش کوشید آن‌ها را متفرق کند.


پاتریشیا وسلز، سخنگوی پلیس در این خصوص گفت: ما تیرهای اخطار شلیک کردیم و تیراندازی مستقیم نیز صورت گرفت، زیرا آن وضعیت، جان سایرین را تهدید می‌کرد.»


در این اعتراضات، حداقل یک خودروی پلیس طعمه حریق شد. پرتاب آتش و استفاده از وسایل آتش‌بازی در حوادث شب گذشته، ایستگاه اصلی راه‌آهن در این شهر را هم تعطیل کرد و درمجموع، هفت نفر مجروح و حداقل ۲۰ نفر دستگیر نیز شدند.


این در حالی است که پس‌ازاینکه شهردار روتردام، اعتراضات اخیر را «عیاشی خشونت» توصیف کرد، پلیس هلند واحدهایی را از سراسر کشور برای بازگرداندن نظم به این شهر فراخواند و کنترل اوضاع را در دست گرفت.


برخی از افسران پلیس با تجهیزات ضد شورش شامل سپر و باتوم، معترضان را از منطقه دور می‌کردند و عده‌ای از آن‌ها نیز سوار بر اسب در خیابان‌ها گشت می‌زدند.


این اتفاقات خشم‌آلود در واکنش به محدودیت‌های کرونایی در سراسر اروپا روی داد. اتریش تزریق واکسن را اجباری کرده، از روز دوشنبه قرنطینه کامل اعمال می‌کند و آلمان نیز به دنبال اجرای همین شیوه است.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب