دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1400 - 16:34

دلایل ریزش برگ بنجامین و راه‌های جلوگیری از آنها

گیاه بنجامین یکی از پرفروش‌ترین گیاهان آپارتمانی است که در دو گونه بنجامین و آمستل قابل خریداری است. این گیاه از لحاظ مقاومت، استقامت خوبی در برابر شرایط محیطی داشته و با توجه به زیبایی که دارد مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به گل و گیاه قرار دارد. نگهداری گل بنجامین، بیماری‌های آن و همچنین راه‌های درمان این گل از اهمیت زیادی برخوردار است.
کد خبر : 612074
رپرتاژ



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، گیاه بنجامین یکی از پرفروش‌ترین گیاهان آپارتمانی است که در دو گونه بنجامین و آمستل قابل خریداری است. این گیاه از لحاظ مقاومت، استقامت خوبی در برابر شرایط محیطی داشته و با توجه به زیبایی که دارد مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به گل و گیاه قرار دارد. نگهداری گل بنجامین، بیماری‌های آن و همچنین راه‌های درمان این گل از اهمیت زیادی برخوردار است.


یکی از مشکلات جدی این گیاه، ریزش برگ‌های آن است که باعث می‌شود تا افراد در هنگام نگهداری آن دچار مشکلات فراوان شوند. در این مقاله به دلایل ریزش برگ بنجامین و راه‌های پیشگیری از آنها می‌پردازیم.


دلایل ریزش برگ بنجامین و راه‌های جلوگیری از آن


گیاه بنجامین یکی از گیاهان آپارتمانی زیباست که بومی قاره آسیا محسوب می‌شود. این گیاه دارای ظاهر بسیار سبز بوده و از شاخه و برگ‌های سبز براق بهره می‌برد. با توجه به شرایط نگهداری بنجامین، اگر بخواهید به خوبی از این گیاه مراقبت کنید باید دلایل ریزش برگ گیاه بنجامین را بشناسید. از مهم‌ترین دلایل ریزش برگ این گیاه می‌توان به شرایط نوری نامناسب، آبیاری بیش از اندازه، تغییرات فصلی، هجوم آفات گیاهان خانگی و بیماری‌های مختلف اشاره کرد. هر کدام از شرایط فوق باعث ریزش برگ‌های این گیاه خواهد شد که در ادامه به آن می‌پردازیم:


1. آبیاری نامناسب و بیش از اندازه


زمانی که بخواهید یک گیاه آپارتمانی را به خوبی نگهداری کنید، باید به نحوه آبیاری آن توجه داشته باشید. آبیاری بیش از اندازه و یا کمتر از حد معمول باعث ریزش برگ‌ این گیاه خواهد شد. زمانی که کمتر از حد معمول به گیاه بنجامین آب دهید، این گیاه برای حفظ شرایط مساعد خود به ناچار در فصول گرما مجبور است تا 10 الی 20 درصد برگ‌های خود را کاهش دهد که این امر باعث ریزش برگ گیاه بنجامین خواهد شد.


همچنین در مورد آبیاری بیش از حد نیز این موضوع صادق است و به دلیل وجود رطوبت بالا، اکسیژن رسانی به گیاه کاهش پیدا کرده که این امر منجر به ریزش برگ بنجامین خواهد شد.https://lh4.googleusercontent.com/7Lye8ddFTTda8MVvIf3qmEenQ6aVjpeMprVDnlTh1C5UeENSxk6vtPPPapelQUoNDKcwz4ShPxv9OjEGuUExkfL5yqR3Q_NGYgF43EB7sxueh_L9zjD7pxL50kDTrJG8hmzIwQ=s0


● راه‌حل درمان این مشکل


داشتن یک برنامه ریزی مشخص برای آبیاری گیاه بنجامین باعث رشد این گیاه در فصول مختلف سال خواهد شد. آبیاری را در ماه‌های گرم سال به مرور افزایش دهید و در ماه‌های سرد سال سعی کنید گیاه را چند روز یکبار آبیاری کنید. این موضوع باعث می‌شود تا ریزش برگ گیاه بنجامین به کمترین میزان خود برسد.


1. تغییرات فصلی


یکی دیگر از عوامل ریزش برگ‌های بنجامین، تغییرات فصلی است که باعث می‌شود تا گیاه با تصور این که فصل مقاومت فرا رسیده است، مکانیسم بقا را در خود فعال کرده که این امر باعث کاهش برگ‌های بنجامین خواهد شد. زمانی که فصل تغییر می‎‌نماید، شرایط نوری و دمای محیطی نیز دچار تغییر خواهد شد. این امر به مرور زمان باعث تاثیرگذاری بر روی عملکرد گیاه بنجامین می‌شود.


● راه‌حل درمان این مشکل


بررسی تغییرات فصلی و توجه به نیاز رشد گیاه بنجامین باعث می‌شود تا در اسرع وقت بتوانید با تغییرات شکل گرفته مقابله کنید. اگر بخواهید گیاه بنجامین را به خوبی در آپارتمان نگهداری کنید، بهتر است شرایط ایده‌ال محیطی را در تغییرات فصلی برای این گیاه مهیا کنید تا ریزش برگ‌های بنجامین به حداقل میزان خود برسد.


1. عدم وجود نور مناسب


همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، گیاه بنجامین یکی از گیاهان مناطق گرمسیری است که برای رشد و نمو، نیاز به روشنایی مناسب دارد. یکی دیگر از دلایل ریزش برگ این گیاه، عدم وجود نور مناسب در محیط است. شرایط نوری کم برای گیاه مناسب نبوده و باعث ایجاد مشکلات در رشد این گیاه آپارتمانی خواهد شد. نور مناسب برای بنجامین، به گونه‌ای است که در معرض مستقیم تابش خورشید قرار داشته باشد.


● راه حل درمان این مشکل


اگر علت ریزش برگ‌های گیاه بنجامین، عدم تامین نور کافی در محیط است، بهتر است برای جلوگیری از ریزش برگ، همواره گیاه را در نزدیکی پنجره قرار دهید تا تابش خورشید به صورت مستقیم بر روی گیاه بتابد. این امر باعث می‌شود تا گیاه بتوانید نیاز نوری خود را به به راحتی تامین نماید.


https://lh4.googleusercontent.com/qVH7-MOFkR22-vtof0WOJx2u2oyuv0zi8GqFLZjJ4ef_rYNHYUZmJ4Szt6k6HCaIJYb5PybrFDr0vInHAHy0ShR2dEpyHMhpt2qr4NDpuxoBjcnQBfZHvug6IRk5z4M-jCSXeA=s0


1. عدم توجه به دمای محیط


قرارگیری گیاه در معرض سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی باعث می‌شود تا برگ‌های این گیاه به مرور زمان دچار ریزش شوند. استفاده از دمای محیط طبیعی باعث حفظ سلامت گیاه خواهد شد، پس بهتر است از قرار دادن بنجامین در معرض سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی خودداری کنید. دمای استاندارد برای حفظ سلامت گیاه، چیزی حدود 7 الی 10 سانتی‌متر است.


● راه‌حل درمان این مشکل


برای جلوگیری از ریزش برگ بنجامین ناشی از عدم تعادل دما در محیط، کافی است از قراردادن این گیاه در معرض سیستم سرمایش و گرمایش خودداری کنید. در طول شبانه‌روز، برقراری دمای 7 الی 10 درجه سانتی‌گراد برای رشد این گیاه مناسب است.


1. هجوم آفات خانگی به گیاه


زمانی که آفات مختلف خانگی نظیر شته و کنه‌های عنکبوتی به گیاه هجوم بیاورند، مکانسیم استرس گیاه به صورت ناخوداگاه فعال می‌شود که به واسطه‌ آن برگ‌های گیاه دچار ریزش می‌شوند. در بسیاری از موارد علت اصلی هجوم آفات به گیاه بنجامین، استفاده از سیستم‌های گرمایشی است که باعث ایجاد این موضوع می‌شود.


● راه‌حل این مشکل


برای جلوگیری از هجوم آفات به گیاه بنجامین، کافی است برای حفظ سلامت گیاه از آفت‌کش‌های گیاهی استفاده کنید. زمانی که علائم آلودگی حشرات و شته را بر روی گیاه مشاهده کردید، بهتر است قسمت‌های آلوده را هرس کرده و با بهره‌گیری از آفت‌کش‌های طبیعی، سلامت گیاه را حفظ کنید.


خرید با بهترین کیفیت و قیمت بنجامین از کافه گلدون


زمانی که اقدام به خرید بنجامین و یا یک گیاه آپارتمانی می‌کنید، باید در مورد شیوه نگهداری آن اطلاعات خود را تکمیل کنید. این گیاه تحت شرایط محیطی نامساعد دچار استرس شده و برگ‌های آن شروع به ریزش می‌نمایند. در این مقاله سعی شده است تا دلایل و راه‌های درمان این مشکلات بیان شود. در صورتی که بخواهید در مورد شیوه نگهداری گیاه بنجامین بیشتر بدانید و در صورت تمایل خرید بدون دغدغه‌ای داشته باشید، می‌توانید به فروشگاه کافه گلدون سر بزنید.


کافه گلدون ، از سال ۹۶ با ایده اولیه ی آقای علیرضا کوچک زاده سهی، با نام گلدوناریوم فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد. در سال ۹۷ نیز، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه‌های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، وب‌سایت کافه گلدون راه اندازی شد تا اولین منبع جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.


انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته