دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1394 - 09:35
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد:

ورود 14 هزار نیروی متخصص به مقطع ابتدایی در سال تحصیلی آینده

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از ورود 14 هزار نفر نیروی متخصص، آموزش دیده و فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی آینده به سیستم آموزشی کشور خبر داد.
کد خبر : 60750

محمد دیمه‌ور، معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با بیان اینکه کمبود نیروی متخصص در مقطع ابتدایی کشور کاملا مشهود است، گفت: 14 هزار نفر نیروی متخصص، آموزش دیده و فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی آینده وارد سیستم آموزشی کشور خواهند شد که این نیروها در سراسر کشور توزیع خواهند شد.


وی افزود: مناطق محروم، مناطق کم‌تر توسعه یافته و استان‌هایی که با کمبود‌های جدی نیروی متخصص مواجه هستند در اولویت توزیع نیرو قرار دارند.


دیمه‌ور تصریح کرد: از سال 1391 به بعد نیروی جدیدی در مقطع ابتدایی به آموزش و پرورش کشور اضافه نشده است. آخرین دوره ورود نیروها مربوط به سال 91 بوده که در آن زمان نیروی متخصص، حرفه‌ای و متناسب با نیاز دوره‌های ابتدایی وارد سیستم آموزشی کشور نشد و همه افرادی که وارد شدند، غیر متخصص و از سایر رشته‌ها از قبیل کشاورزی و پزشکی بودند و هیچ گونه تجربه و آموزشی در این خصوص نداشتند.


سالانه بر جمعیت دانش آموزان مقطع ابتدایی افزوده می‌شود


وی خاطرنشان کرد: از طرفی سالانه بر جمعیت دانش آموزان مقطع ابتدایی افزوده می‌شود برای مثال جمعیت دانش آموزان ابتدایی در سال گذشته هفت میلیون و دویست هزار نفر بوده و امسال این آمار افزایش 250 هزار نفری داشته و به هفت میلیون و 450 هزار نفر رسیده است.


معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: بنابراین نه تنها مشکل کمبود نیرو از سال 91 برطرف نشده بلکه سالانه این نیاز افزایش می‌یابد برای مثال اگر همین جمعیت 250 هزار نفری را که افزایش یافته، به کلاس‌هایی با جمعیت 20 نفر تقسیم کنیم مشاهده می‌شود در سال جاری نیاز بود حدود 12 هزار معلم متخصص به سیستم آموزشی کشور افزوده می‌شد که متاسفانه این امر انجام نشد.


دیمه‌ور با بیان اینکه ورود نیروهای غیر متخصص به سیستم آموزشی کشور اصلا به صلاح آینده سطح سواد جامعه نیست، اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه‌های ملی هستند که اساس اصلی آموزش در دوره ابتدایی به‌ آنها داده می‌شود بنابراین ورود نیروهای غیر متخصص موجب ناکارآمدی آموزش می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته